handdator

Visa fullständig version : Utbildning i Sthlm med CSN-stöd?


mmpreciz
2012-11-25, 12:39
Jag skulle vilja utbilda mig till personlig tränare, sjukgymnast eller kostrådgivare och undrar ifall det finns nån utbildning i Stockholm som är berättigande till studiemedel? CSN-stöd är ett måste då jag inte har råd med annat. Tack på förhand!

Fastback
2012-11-25, 13:15
Sjukgymnast på Karolinska (http://ki.se/ki/jsp/polopoly.jsp?d=22599&a=56481&l=sv)


:)

z_bumbi
2012-11-25, 13:24
Det är ganska stor spridning på de tre områdena du har valt så vad vill du jobba med när du är klar?

feyin
2012-11-25, 13:39
Spridda skurar som sagt...

PT? Allt från en helg till en hel termin.

Kosrådgivare? Dito.

Sjukgymnast? 3 år(?).

Vunnis
2012-11-25, 13:42
Pucksjua. Sjukgymnast låter det som du ska bli om det hänger på csn. Lycka till!

mmpreciz
2012-11-26, 20:33
Tack Fastback och ni övriga.

Ja jag är intresserad av alla tre, och är även bred när det gäller PT då jag skulle kunna tänka mig allt från klassisk styrketräning till aerobics m.m. Däremot har jag hört att det är nästan omöjligt att bli PT utan kontakter, att det är en bransch där man helt enkelt måste fixas in via kontakter. Jag menar, det finns säkert jättemånga som utbildar sig till PT, men antal gym och dylikt är begränsat. Som sjukgymnast är det väl lättare att få jobb?

Känner ni till någon som helst PT- eller kostrådningsutbildning med CSN-stöd?

Och vad bör jag satsa på för att maximera mina chanser att få jobb efteråt? Är sjukgymnastik bäst att satsa på isf?

feyin
2012-11-26, 21:34
PT 30hp vid Högskolan i Gävle (http://utbdb.hig.se/webkat/kurs.php?kurs_kod=ID210B)

Dock måste man ha läst 30hp folkhälsovetenskap för att bli antagen, i övrigt antar de efter hur mycket högskolepoäng man har totalt.

L-Sami
2012-11-26, 21:39
Känner ni till någon som helst PT- eller kostrådningsutbildning med CSN-stöd?

Och vad bör jag satsa på för att maximera mina chanser att få jobb efteråt? Är sjukgymnastik bäst att satsa på isf?

Var inställd på 4-5års studier om du vill få jobb som sjukgymnast i framtiden. Fler och fler kräver magister/master eller vidareutbildningar på avancerad nivå.