handdator

Visa fullständig version : Vänster axel ger upp i bröstträningen, pga smärta.


Axii
2012-11-24, 00:26
Hej!

Vänster axel ger upp i alla sorters bröst övningar, dock inte i axelövningar. Vet inte varför det är så!

Jag brukar värma upp genom att köra några ut o inrotationer, lätta axelpress, lätta hantellyft åt sidan, och 3 set bänkpress med endast stången.

Efter uppvärmningen börjar jag köra bröst övningar, men jag får så ont i vänster axel att jag ger upp övningen.. :(

Vad kan detta bero på?

komigen
2012-11-24, 00:38
Spökar skulderbladet också? Testa sträck upp armarna rakt upp i luften, sen ta ner dom framför dig sakta. Åker vänstra skulderbladet ut?

Detta problem har jag, har det så kallade ''winged scapula'' som påverkar många övningar, kan knappt få kontakt i högra bröstet p.g.a detta. Vet inte var jag ska ta vägen heller.

Axii
2012-11-24, 00:54
Spökar skulderbladet också? Testa sträck upp armarna rakt upp i luften, sen ta ner dom framför dig sakta. Åker vänstra skulderbladet ut?

Detta problem har jag, har det så kallade ''winged scapula'' som påverkar många övningar, kan knappt få kontakt i högra bröstet p.g.a detta. Vet inte var jag ska ta vägen heller.

Efter att ha sett bilder så lider jag inte av samma problem som dig.

Men växer din högra bröst?

komigen
2012-11-24, 00:56
Efter att ha sett bilder så lider jag inte av samma problem som dig.

Men växer din högra bröst?

Vad skönt att du inte gör det, har haft detta problem väldigt länge. Mitt högra bröster växer inte lika bra som det vänstra kan jag verkligen säga... Det är ganska stor skillnad, när jag ska spänna det åker skulderbladet ut ex.

Axii
2012-11-24, 01:13
Vad skönt att du inte gör det, har haft detta problem väldigt länge. Mitt högra bröster växer inte lika bra som det vänstra kan jag verkligen säga... Det är ganska stor skillnad, när jag ska spänna det åker skulderbladet ut ex.

Kan inte du jämna ut det med hjälp av hantelpress?

komigen
2012-11-24, 01:15
Kan inte du jämna ut det med hjälp av hantelpress?

Hur menar du?

Axii
2012-11-24, 01:21
Att du fokuserar mer på högra bröstet, med hjälp av en hands hantelpress?

Spetälsk
2012-11-24, 11:30
kan vara samma som jag har http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=191827

krubkungen
2012-11-24, 11:34
Lust att beskriva smärtan? Känns det huggande som om något kommer i kläm och vart i axeln känns det?

Kan du göra armhävningar smärtfritt?

Axii
2012-11-24, 20:17
kan vara samma som jag har http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=191827
Läste din tråd, ska nog göra som dig. Vila axlarna ett par veckor.

Off topic, vad hette han på din profild?

Lust att beskriva smärtan? Känns det huggande som om något kommer i kläm och vart i axeln känns det?

Kan du göra armhävningar smärtfritt?
Det känns i själva axeln, typ en stickade smärta i mitten av axeln.

Nej, kan ej göra armhävningar utan smärta.

Spetälsk
2012-11-26, 17:02
Off topic, vad hette han på din profild?Hermann Goerner kraftkarlen med det kanske minst fördelaktiga utseendet ever. ser ut som hitler på steroider. känner gemenskap med honom, vi är inte snygga men en bra personlighet väger upp mycket :)

http://www.oldtimestrongman.com/products/goerner-mighty-edgar-mueller