handdator

Visa fullständig version : Vad kan koffein mängden tänkas vara?


CouchPotato
2012-11-23, 13:49
Köpte några dagar sedan "Fat Burner Advanced, 120 tabs" inför vårens deff. Märket är API. Brukar inte köpa sånt men tänkte prova mest på skoj. (och det var rea 50% och jag antar att det inte kommer vara nån rea på våren när fler köper fatburners)

Men jag hittar inte nånstans info om koffeinmängden. Skulle gärna veta eftersom jag gärna inte tar mer än 300mg/tillfälle. Kan börja må konstigt om jag tar mer..

Återförsäljaren säger endast:

Ingredienser/ 1 tablett:
Mängd:

Fat Burner Advanced Blend*
237.5 mg

*Kolanötextrakt, kaffe arabica, kanel, L-Karnitin, Grapefruktextrakt, cayennepeppar, krompikolinat, senapsfrö, grönt te-pulver.

Övriga ingredienser: Kalciumfosfat, magnesiumstearat, Kroskarmellos, MCC (mikrokristallin cellulosa), kiseldioxid.

Zibbe
2012-11-23, 13:56
Den verkar inte innehålla koffein alls utifrån innehållsförteckningen? Skulle vara naturligt i kaffet som den innehåller, men då hela serveringen är på 237 mg så vet jag inte om det räknas.

CouchPotato
2012-11-23, 14:16
Den verkar inte innehålla koffein alls utifrån innehållsförteckningen? Skulle vara naturligt i kaffet som den innehåller, men då hela serveringen är på 237 mg så vet jag inte om det räknas.

Okej, tack för svaret. På burken står också "Herbal weight loss suport formula". Vore perfekt om den inte innehåller koffein eftersom jag på samma gång köpte Ripped Hardcore till vårens deff, 290mg koffein/tablett.. (den var också 50% rabatt å tänkte att på våren måste man säkert betala fullt pris)

Ola Wallengren
2012-11-23, 16:12
Det kan nog vara en del koffein i både kolanötextraktet, från kaffebönan och kanske lite i det gröna teet, men det är omöjligt att avgöra hur mycket med den tillgängliga informationen. Med tanke på att hela blandningen med 9 ingredienser endast väger 237.5 mg så är det är sannolikt högst 100mg koffein i varje kapsel . Katekinerna i grönt te och grapefruktextraktet kan förstärka och förlänga effekten men det är nog rätt blygsam effekt.
2-3 kapslar per dosering är förmodligen lämpligt, men man bör testa sig fram.

EiseltUK
2012-11-23, 19:03
Både kaffe, kanel eller grönt té är bara pulver (inte extrakt) så det är nog inte mycket aktivt att hämta där. Jag skulle ta rent koffein istället eller en kopp kaffe.

CouchPotato
2012-11-23, 20:05
Jag skickade förfrågan till återförsäljaren. Dom kunde inte ge ett svar på vilken mängd koffein den innehåller. Men dom skickade i sin tur en förfrågan till tillverkaren och ska kontakta mig om de får svar.

Kischen
2012-11-24, 17:53
Varför inte bara testa dig fram och trappa upp om det går bra? Det finns en anledning till att det inte är specat så varför skulle de lämna ut infon?

LillisJ
2012-11-24, 18:13
Jag fick i mej 450mg koffein förut innan träning.. Dock så har jag en väldigt hög tolerans. Testa dej fram.