handdator

Visa fullständig version : Hjälp med träning och kost inför bulk!


fisken77
2012-11-23, 07:05
tjenare! tänkte bara fråga här om någon som har något tips på vad man skall äta och hur man skall träna om man vill gå upp i vakt och bli större. Min nuvarande vikt är 90 kilo (ganska så tränad) och 1,85 lång, jag skulle vilja gå upp iaf till 95. Jag skall berätta lite mer om mig själv och hur min träning och kost ser ut. Skulle också vilja ha lite tips på hur man bygger större bröst har fruktansvärt stora problem med de och tycker inte att dom växer som jag vill...

Träning:
Måndag= axlar och mage
Tisdag= biceps och triceps
Onsdag= ben och mage
Torsdag= vilodag
Fredag= Bröst och mage
Lördag/söndag= rygg

Kost under en vanlig arbetsdag:
Okej jag vaknar kl 6 på morgonen och börjar med en shake (1 dl havregryn, mjölk, 1 dl kasein protein, 2 ägg, 1 msk rapsolja och fryst frukt. Till det tar jag även 2 skopor L-glytamine och 2 omega-3 tabletter.
Sen blir de frukost på jobbet kl 9 och då blir det en stor skål med axa mussli och 0,5 % lätt yoghurt och 2 skopor L-glytamine.
Sen kl 11 blir det en shake med vatten och 1 dl vassle protein.
Sen kl 13:00 blir det lunch och lat som jag är blir det nästan alltid kyckling och ris ungefär 300 gr kyckling och 1 dl jasmine ris( oftast lite thai över det hela).
Sen kommer jag hem så tar jag min pwo (craze) 2 skopor L-glytamine och blandar en shake (1 dl vassle protein och 3-4 skopor Maltodextrin(snabba kolhydrater) som jag tar på vägen till gymmet och under gymmet blir det vatten blandat med 1 skopa amino syror.
Sen när jag kommer hem från gymmet blir det en shake (Vassle protein och 3-4 skopor Maltodextrin) och 2 skopor L-glytamine.
Sen blir det middag runt 19:00 och då blir det oftast nån kyckling eller som det senaste när jag börjat bli riktigt lat så kör jag pyttipanna, några extra köttbullar och 2 ägg.
Sen innan läggdags runt 21:30 blir det en shake (kasein protein 1 dl och 2 omega-3 tabletter och 2 skopor L-glytamine.

Hade uppskattat era åsikter om hur min träning och kost ser ut, jag tror att den är långt ifrån perfekt och ja tar säkert massa onödiga saker men allt detta är det jag har lärt mig under mina 2 år jag tränat. Skulle även kunna betala en liten slant om nån vänlig själ där ut skulle vilja lägga upp ett tränings- och ett kost schema till mig!

Mvh Christopher :cool:

Simonrangeby
2012-11-28, 12:43
Räkna ut hur mycket kcal du får i dig per dag!
Om du inte orkar så tanka hem appen ''Shape up'' och skriv in dina mål och allt så räknar den allt åt dig :)