handdator

Visa fullständig version : Träna på natten kontra dag


bobthesmoker
2012-11-23, 04:10
Hej!

sökte runt lite men hittade inte direkt något relevant för detta ämnet så here goes.

Så, jag jobbar ett nattids arbete, 18-06.

Min fråga kort och gott, efter att jag jobbat kör jag ett pass direkt i ca 45 till 1 timme.

Eftersom jag redan haft kroppen igång i 12 timmar och inte sovit och kört direkt till gymmet efter detta, kommer kroppen att plocka upp tillräckligt med protein efter träningen eller har jag fortfarande så hög pump i kroppen och bränning av arbetet att jag inte kommer att få ett skit av träningen utan endast förbränna?

isf om det är förbränning är det helt ok då jag försöker komma ner till 100kg från 122kg.

AronP
2012-11-23, 07:50
Du kommer bygga på det där. Det kanske inte är super-duper-optimalt men tränar du hårt och äter en del mat efter passet så kommer det bli bra.

massakay
2012-11-23, 08:36
Vilken tid vaknar du? Har du möjlighet att träna innan jobbet? För mig skulle det nog kännas bättre i alla fall.

bobthesmoker
2012-11-23, 14:59
Du kommer bygga på det där. Det kanske inte är super-duper-optimalt men tränar du hårt och äter en del mat efter passet så kommer det bli bra.

Direkt efter träningen kör jag en proteinshake, sen körning hem från jobbet
ca 40-45 minuter och antingen en skål havregryn eller om jag är mer hungrig en omelett med kokt kalkon och grönsaker.

klockan hinner bli ca 8.30-9.00 innan sängen får besök.

bobthesmoker
2012-11-23, 15:00
Vilken tid vaknar du? Har du möjlighet att träna innan jobbet? För mig skulle det nog kännas bättre i alla fall.

vaknar ca 14.30-15.00, dusch, hundrastning och fixa käk till jobbet.

Problemet med att köra tidigt till jobbet är kollegan som ibland måste hämta ungar på dagis innan vi drar till jobbet eller alt. lämna dom på träning etc.

annars hade det väl varit mer optimalt att träna innan jobbet.