handdator

Visa fullständig version : Ont i underarmen vid dragövningar/biceps


Dikkie
2012-11-22, 14:53
Har ett riktigt drygt problem som jag dragits med i ca 4 år.

Så fort jag börjar öka vikterna på gymmet så får jag ont i underarmen.
Om man följer benet som går från knölen på ovansidan av handleden rakt bak mot armbågen.
5-10 cm ner från armbågen gör det grymt ont.
De två senaste ryggpassen har jag fått avbryta pga smärtan.

Det uppkommer i princip bara vid träning och särskilt om jag lägger på lite tyngre vikter.

Finns det något sätt att bli av med detta?
Antar att det är något muskelfäste eller liknande som strular.

Jag har varit hos en sjukgymnast, men han visste inte vad det kunde vara så jag fick några strech-övningar att göra som inte har hjälpt något vidare.

pezrulezhaakon
2012-11-22, 15:31
Dikkie

Det är mest troligen ditt utförande som ställt till det.

Då har du säkerligen även ont vid omvända bicepscurl och hantel/CC lyft åt sidan?

Scratch89
2012-11-22, 15:53
Gör det mest ont om du har handflatan upp eller handflatan ner?

Wiizra
2012-11-22, 15:58
Har också samma "smärta" vid bicep curls, blir som en blixt smärta, släpper man vikterna så kommer det som en till blixt smärta som försvinner direkt.

Dikkie
2012-11-22, 19:35
Dikkie

Det är mest troligen ditt utförande som ställt till det.

Då har du säkerligen även ont vid omvända bicepscurl och hantel/CC lyft åt sidan?

Jag kör verken omvända bicepscurl


eller hantellyft åt sidan så jag vet inte. Men när jag väl fått smärtan att framträda så gör det ont hur jag än håller.
Igår började jag med pullups, latsdrag och rodd i maskin, efter det började jag känna. Efter marklyften kunde jag inte köra vidare.


Gör det mest ont om du har handflatan upp eller handflatan ner?

Notera att det gäller inte bara vid biceps träning utan vid de flesta dragövningar som jag kör tugnt.
Greppet varierar ju med övningarna.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Spetälsk
2012-11-23, 10:54
Har ett riktigt drygt problem som jag dragits med i ca 4 år.

Så fort jag börjar öka vikterna på gymmet så får jag ont i underarmen.
Om man följer benet som går från knölen på ovansidan av handleden rakt bak mot armbågen.
5-10 cm ner från armbågen gör det grymt ont.
De två senaste ryggpassen har jag fått avbryta pga smärtan.

Det uppkommer i princip bara vid träning och särskilt om jag lägger på lite tyngre vikter.

Finns det något sätt att bli av med detta?
Antar att det är något muskelfäste eller liknande som strular.

Jag har varit hos en sjukgymnast, men han visste inte vad det kunde vara så jag fick några strech-övningar att göra som inte har hjälpt något vidare.Känns det som att underarmsbenen ska gå av vid tunga curls? Så ont hade jag. mitt problem var brachioradialis http://www.exrx.net/Muscles/Brachioradialis.html och jag tränade upp den genom att köra hammercurls i 6 ? veckros tid. vanliga stångcurls var värst för mig så dem vilade jag från under hammer-perioden. inga problem sen dess, utom små och svaga biceps :)