handdator

Visa fullständig version : Mat och avföring


Ean
2012-11-22, 14:10
Hej, någon udda tråd men detta är faktiskt seriöst för mig och jag behöver hjälp!

Jag tränar för att bygga muskler så jag måste ha high protein, nödvändigtvis inte löjligt mycket men +200g/dag. Sedan har jag testat low-carb-high-fat och high-carb-low-fat. Testar lite från och till och jag gillar bägge. Kör också medium-medium ibland.

Hur som helst, ibland när man går på dass så får man en sån där superkladdkorv som man behöver en hel rulle att torka rent för. Alltså, jag blir förbannad på sånt. Om jag lägger en kladdfri kabel är jag på gott humör hela dagen. Jag har försökt experimenterat fram en lösning själv men utan resultat.

Hur gör jag? Vad ska man äta eller undvika att äta för att slippa dessa pestbomber på toaletten?

I dagsläget äter jag väldigt mycket kött, kyckling, ägg, EAA, mjölk. Ibland slänger jag också i mig en hel del kakao, vassle, kaffe.

Eftersom det är nutrition experter här hoppas jag på ett svar!
Tack på förhand.

Gober
2012-11-22, 14:13
Oh i feel ya broh! Finns ju inget värre än att knipsa av en kladdkörv på mitten, går ju en hel rulle papper.

Mer grönsaker skulle jag säga, bäst avföring hade jag nog under min diet, trots att jag åt väldigt mycket kött så fungerade magen bra när jag åt en jäkla massa broccoli till köttet.

Fast jag får väl tillägga att första tiden på dieten så var det ju ganska trööögt.

Ean
2012-11-22, 14:17
Ja, jag har faktiskt samma erfarenhet. Under diet var det mycket bättre men just nu vill jag gaina lite, i alla fall fram till Februari något. Ska slänga in massvis med grönsaker och hoppas på det bästa, är faktiskt lite halvdålig på att äta grönt.

Ser gärna fler förslag! Jag skulle kunna ge en miljon till den som garanterar en kladdfri-skit kost!

Gober
2012-11-22, 14:21
Ja, jag har faktiskt samma erfarenhet. Under diet var det mycket bättre men just nu vill jag gaina lite, i alla fall fram till Februari något. Ska slänga in massvis med grönsaker och hoppas på det bästa, är faktiskt lite halvdålig på att äta grönt.

Ser gärna fler förslag! Jag skulle kunna ge en miljon till den som garanterar en kladdfri-skit kost!

Ja den perfekta korven är ju en riktigt stor baddare som smärtfritt skjuts ut med minimalt kladd på pappret. Man kan skratta åt detta men det är faktiskt en riktig fröjd som förgyller hela dagen.


Jag själv äter ganska slarvigt när det gäller det gröna under bulken. Men som sagt, släng in lite frukt och grönt och se om det blir bättre.

Spartansk
2012-11-22, 14:24
Dra ner på kaffet. Kaffe gör en lös i magen.

HMS Laestander
2012-11-22, 14:32
Av egen erfarenhet så beror det mycket på kaffe. Du kanske inte dricker enorma mängder, och då får man kolla någon annanstans.

Hursomhelst, jag håller till fullo med om krämandets påverkan på ens dag. Bra skit, bra dag. Dålig skit, dålig dag. Speciellt ifall det sker på morgonen!

IronBug
2012-11-22, 15:31
#Fantomenskiten <3

Ean
2012-11-22, 17:26
Yes, kaffet jag har dragit ner på riktigt rejält. Tror jag druckit två koppar under de senaste sju dagarna. De koppar man tagit har ju spökat till magen, det har man känt nu när man är lite mer "icke-resistant".

Har smällt i mig 750g minimajs, broccoli och massa annat gott. Sedan ska jag be till den kladdfria guden och hoppas han hör mina böner.

LizaK
2012-11-22, 19:20
Choklad brukar göra mitt avfall kladdigt. Potatis fastare.

Vissa yoghurtsorter gör avföringen smidigare och mindre kladdig för vissa..

Fyllot
2012-11-22, 20:05
Hur uppnår man torkfria korvar? Det händer alltför sällan och jag hade gärna tagit ett mot ett recept för att få regelbunden ruljans på dom.

vicarious
2012-11-22, 20:54
Hur uppnår man torkfria korvar? Det händer alltför sällan och jag hade gärna tagit ett mot ett recept för att få regelbunden ruljans på dom.

Lågt med fett i kosten tycker jag ger den effekten.

Fyllot
2012-11-23, 00:00
Lågt med fett i kosten tycker jag ger den effekten.

200gram fett om dagen trodde jag skulle få dom att glida bättre men det var ju helt fel.

Ean
2012-11-23, 14:05
Jag körde precis rysk roulette ... eller nästan i alla fall. Jag gick gjorde nummer två på toaletten och hade bara ett fåtal papper kvar med noll rullar i reserv. Mycket lite kaffe,vassle, kakao de senaste dagarna. Väldigt mycket grönsaker.

Resultat: Ett tork! Bra dag!

312
2012-11-23, 14:24
Kommer ihåg när jag hade bajstävling med en polare. Han vann pga lottobajs.

jflycore
2012-11-23, 14:34
HAHA sjuk tråd. MEN ändå såååå värdefull.

Va med om en helt sjuk sak förra veckan, drog i mig mina tillskott och va på väg till gymet.
Hinner precis innan för dörrarna innan jag störtar in på toan med brallsen nerdragna och föder det mest förlösande "barnet" i mitt liv.
3 kg bara rinner* ut ur mig. ( LÄS* sprutar )
Undrade länge vad och varför detta hände.
Är det någon som har haft några "lösa" problem med några tillskott?

Mvh//GymBajsarN

cero
2012-11-23, 14:42
HAHA sjuk tråd. MEN ändå såååå värdefull.

Va med om en helt sjuk sak förra veckan, drog i mig mina tillskott och va på väg till gymet.
Hinner precis innan för dörrarna innan jag störtar in på toan med brallsen nerdragna och föder det mest förlösande "barnet" i mitt liv.
3 kg bara rinner* ut ur mig. ( LÄS* sprutar )
Undrade länge vad och varför detta hände.
Är det någon som har haft några "lösa" problem med några tillskott?

Mvh//GymBajsarN

Vad jag vet är det ganska vanligt att folk får den effekten av PWO-tillskott. Varför vet jag inte.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=148091
http://62.181.218.130/forum/showthread.php?p=4952466&langid=1
http://www.kolozzeum.com/forum/archive/index.php/t-178617.html

Ulvamal
2012-11-23, 14:49
Mitt konstaterande efter att ha läst den här tråden är helt off topic.
Men trots det. Milde tid vad de flesta av er inte är ens en smula redo för att få barn. :D

TjeckRacer
2012-11-23, 20:47
Vad jag vet är det ganska vanligt att folk får den effekten av PWO-tillskott. Varför vet jag inte.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=148091
http://62.181.218.130/forum/showthread.php?p=4952466&langid=1
http://www.kolozzeum.com/forum/archive/index.php/t-178617.html

koffein + magnesium = kaos