handdator

Visa fullständig version : Mike's Byggarjournal


Majk89
2012-11-21, 21:43
Hej.

Har faktiskt testat försöka komma igång med lite journaler vid olika tillfällen under min "karriär" inom vår älskade byggning. Dock har väl flertalet lagts ner relativt snabbt pågrund av att jag varit för dålig på att uppdatera.

Är idag 23 år, steg första gången in på gymmet som en småfet 17 åring.

Pendlat upp och ner i vikt sedan dess allt från 67 kg till 87 kg på mina 172 cm. Precis som vikten har även målen och träningen ändrats hejvilt, allt ifrån att lägga ner allt vad träning heter i över ett år, till att köra kampsport ett år samt göra lumpen varav va extremt katabolt för mig.

Dagsläget ligger jag på cirka 75 kg med lite pappa kilon i kroppen. Och kör i dagsläget ett väldigt lätt underskott på 200-500 kcal om dagen lite höftat.

Mina PB i dom 3 stora är väl knappast något att skryta över, dock tar jag inget av dessa i dagsläget även om ja kanske inte är långt ifrån.

Marklyft 170x1
Knäböj 170x1 (ej godkänd, men har väl gjort godkända på 150+ iaf)
Bänkpress 105x1

Har aldrig varit särkilt fokuserad på styrka men det kanske kommer här framöver.

Kör just nu ett lite dc inspererad halvkropps split. Försöker köra 4 pass i veckan men det är lite flexibelt då jag har en hel del andra åtagande i livet utöver träningen.

Tänkte slänga upp lite bilder,dock kommer dessa först komma strax innan jul då tanken är att slänga upp en jämförelse mellan före deffen och efter, är lite för sälig och fet för att vilja slänga upp dom jag har utan att ha några roligare att visa jämte.

Kommer väl smeta på med mer information allt eftersom journalen fortsätter.

Majk89
2012-11-21, 21:48
Ja idag blev det ett framsida benpass, körde rätt lugnt då jag vill jobba mig sakta och lugnt upp emot tyngre vikter igen, låg ett par reps från fail idag.

Knäböj 95kg 10,4,3 reps med 30 sek vila mellan setten.

Benpress 200 kg 8,4,2 reps med 30 sek vila mellan setten.

Benspark 90 kg 8,4,2 med 30 sek vila mellan setten.

Stående vadpress dropp set 90,70,50 kg till 15-20 reps

Magcrunches med 10 kg viktplatta cirka 15 reps 3 set 30 sek vila och avsluta med ett dropsett utan vikter.

Fick faktiskt idag hem ett par tyngdlyftar skor som jag körde med, kändes galet bra, mkt bättre stabilitet och fick därmed betydligt bättre kontakt i knäböjen!

Imorgon blir det vila, sen blir det nog morgon pass fredag/lördag mellan runt 0500 på morgonen :)

Trevlig kväll och sovgott alla byggare!

Majk89
2012-11-25, 19:35
Och dagens pris till jubelidiot på gymmet går till mig...


Kommer till gymmet grymt taggad att köra ett baksia ben + marklyft pass.

Ätit ganska mycket idag samt bara tagit det lugnt förutom en pw som snarare gjorde mig gott.

efter ordentlig uppvärming på löpband samt mina ljumskar och glutes gör jag mig i ordning för att starta med raka marklyft, värmer även här upp ordentligt med flera uppvärmings set.

Känner direkt det är en grymt bra dag idag, kör enkla lyft på 110 kg i raka marklyft, för att sedan gå över till traditionella mark, både 130 kg och 150 kg på stången känns som rena uppvärmningen.

Rösterna i mitt huvud börjar hetsa något jävla extremt, dom vill att jag ska slå fucking pb idag så jag kan skryta som satan över det sen, dom säger till mig att klipper ja nåra reps på 170 idag så kommer 200 vara no fucking problem innan jag fyller 24.

FUCK YEA tänker jag och lassar på mer vikter. Sjukt taggad och tänker antingen åker stången upp eller ska ja fan gå sönder på vägen.

Och visst fan går jag sönder.... Har så jä'vla ont i ryggen nu att jag fan inte kan göra ngt utan att nästan börja grina....