handdator

Visa fullständig version : Hur är det möjligt? (knäböj)


DSBM
2012-11-21, 17:55
VcEsmhVag1c&feature=related

Det ser ut som det är trickfilmat. Helt galet. Var tvungen att dela med mig.

Fyllot
2012-11-21, 18:00
Målade vikter som Samuelsson? Vissa är mer rosa än röda? Dvärg med korta ben? Någon kunnig som kan bekräfta?

limenka
2012-11-21, 18:05
Målade vikter som Samuelsson? Vissa är mer rosa än röda? Dvärg med korta ben? Någon kunnig som kan bekräfta?

Vad babblar du om?

arthax
2012-11-21, 18:07
Teknikvikter.

DSBM
2012-11-21, 18:15
Teknikvikter.De påstår i beskrivningen att det som tyngst ska vara 280kg... Men är inne på din teori, verkar ju helt osannolikt så lätt det ser ut.

arthax
2012-11-21, 18:19
Framgick inte min ironi? :)

Förklaringen är; övning ger färdighet, med ett visst inslag av fördelaktiga gener. Och nu är jag Inte ironisk! :)

DSBM
2012-11-21, 18:23
Framgick inte min ironi? :)

Förklaringen är; övning ger färdighet, med ett visst inslag av fördelaktiga gener. Och nu är jag Inte ironisk! :)Haha, jag hade lättare att tro på ditt inlägg än på filmens legitimitet :P Har inte sett någon lyfta så snabbt/kontrollerat förr, ser seriöst ut som om det vore övningsvikter på stången

Fyllot
2012-11-21, 18:27
Vad babblar du om?

160cm lång.

limenka
2012-11-21, 18:28
Iom att han kunde stöta +200kg så är det knappast fake. Han har dessutom gjort 2x290kg.

DSBM
2012-11-21, 18:35
Iom att han kunde stöta +200kg så är det knappast fake. Han har dessutom gjort 2x290kg.Sjukligt imponerande! :)

r1kkie
2012-11-21, 20:18
rl3Vldo7x4c
Min favorit...

DSBM
2012-11-21, 20:34
Min favorit...Ser ut som om det var uppvärmningsset på 50% av 1RM

Birkharju
2012-11-21, 20:47
Den här killen är också smått störd. :hbang:

yV6sKV8nMq0&feature=plcp

Börje H
2012-11-21, 21:01
Det ser ut som det är trickfilmat. Helt galet. Var tvungen att dela med mig.

De påstår i beskrivningen att det som tyngst ska vara 280kg... Men är inne på din teori, verkar ju helt osannolikt så lätt det ser ut.

http://en.wikipedia.org/wiki/Idalberto_Aranda

Legendarisk böjare (å OL:are givetvis). Inga konstigheter.

spoon
2012-11-21, 21:06
Optimal böjkropp *drool*

DSBM
2012-11-21, 21:16
Den här killen är också smått störd. :hbang:Jo, den där killen är också helt sjuk. Tittat en hel del på hans videos :) Men det som jag tyckte var så unikt i filmen jag länkade var hur snabbt och kontrollerat han lyfter. Ser ut som luft, ingen stick-point :S
http://en.wikipedia.org/wiki/Idalberto_Aranda

Legendarisk böjare (å OL:are givetvis). Inga konstigheter.
Jag är övertygad men fortfarande lika förundrad :)

MackeJuve
2012-11-21, 22:11
Målade vikter som Samuelsson? Vissa är mer rosa än röda? Dvärg med korta ben? Någon kunnig som kan bekräfta?

Alltså OT men fan har någon bekräftat att hans vikter var målade? Förutom rykten och youtube-iaktagelser? Visst kan 270 kg x 2 verka alldeles för mycket för någon som inte tävlar i bänkpress, men han besatt ju ändå en nästan övermänsklig överkroppsstyrka, det vet ju alla som följt strongman genom åren. Han var kass på benmomenten men hamnade nästan alltid i topp när det gällde överkropp, som logpress. T.o.m. under slutet av hans karriär. Och då mötte han ju titt som tätt strongmans som innan deras nya karriär ofta var framstående inom styrkelyft.

Jag har så svårt att se att en till synes så gemytlig kille som Magnus, som inte har något att bevisa skulle mytta om vad han lyfter för att verka grymmare än vad han redan är.

Fyllot
2012-11-21, 22:44
Alltså OT men fan har någon bekräftat att hans vikter var målade? Förutom rykten och youtube-iaktagelser? Visst kan 270 kg x 2 verka alldeles för mycket för någon som inte tävlar i bänkpress, men han besatt ju ändå en nästan övermänsklig överkroppsstyrka, det vet ju alla som följt strongman genom åren. Han var kass på benmomenten men hamnade nästan alltid i topp när det gällde överkropp, som logpress. T.o.m. under slutet av hans karriär. Och då mötte han ju titt som tätt strongmans som innan deras nya karriär ofta var framstående inom styrkelyft.

Jag har så svårt att se att en till synes så gemytlig kille som Magnus, som inte har något att bevisa skulle mytta om vad han lyfter för att verka grymmare än vad han redan är.

Finns en tråd i allmänt forum där 95% av inläggen hänvisar till att det är lögn och målade plattor.

MackeJuve
2012-11-21, 22:51
Finns en tråd i allmänt forum där 95% av inläggen hänvisar till att det är lögn och målade plattor.

Okej jo vet Kolozzeums åsikt om detta. Jag har ju inga bevis för motsatsen, även om jag önskar det så tränade jag inte med honom... Har följt sisus journal i några år och förstår att det verkar orimligt att Magnus gjorde detta, men det är ju inget tävlingslyft utan rövlyft och studs i bottenläget. Han var ju känd att inneha "worlds strongest arms", finns ett klipp när han gör 140 kg gånger 4 i bicepscurls m. stång. Skulle det också vara fejk? Det är ju i mina ögon orimligt mkt. Är allt i hans video fejk, för att imponera på omvärlden. Ae jag kommer nog alltid hävda att hans lyft är äkta, tills jag motbevisas.

EkarN
2012-11-21, 23:00
Sååååå kaxigt att slänga stången över huvudet när han är klar:D

Whoopie
2012-11-21, 23:27
Tillräckligt med vikt för att stången ska börja böja sig.
Jag är iaf imponerad. :D