handdator

Visa fullständig version : Tillbaka bland gjutjärnet, men lönn fet..


chevelle
2012-11-21, 13:43
Hej!
Efter ca 3års ofrivillig vila pga hus 2 barn och ett stort intresse för bilar, så är jag nu tillbaka på gymmet igen. tränade till 2008 riktigt seriöst under ett par år.
Nu undrar jag dock hur jag skall gå tillväga för att komma tillbaka i gammal fin form.
är 27 år, 185cm lång och väger 104kg. har vad jag tycker själv mycket muskelmassa kvar, då jag var ganska stor innan det gick utför med träningen. jobber med tunga fordonsreparationer dagligen, så lyfter tungt och mycket dagligen. Har lite "ölmage" nu och vet inte hurvida jag skall våga köra på som förr med kalori intaget och samma träning, eller om jag skall motionera bort fettet först och sen börja bygga igen? Liggee förnärvarande på ett kaloriunderskott, ca -700kcal dagligen.

Så, fortsätta att träna mina 4 tunga pass iveckan på kaloriunderskott (men högt protein)
Eller köra på ett överskott med bra mat och hoppas på att magen blir mindre. och deffa om ett år?

Pretorian
2012-11-21, 13:47
Eller köra på ett överskott med bra mat och hoppas på att magen blir mindre.

Tror inte det händer. Jag skulle nog lägga mig på ett underskott och fortsätta med tung styrketräning om jag vägde så mycket.

chevelle
2012-11-21, 13:56
Tror inte det händer. Jag skulle nog lägga mig på ett underskott och fortsätta med tung styrketräning om jag vägde så mycket.

Då kör jag vidare som jag gör nu då. Tack för snabbt och bra svar.