handdator

Visa fullständig version : Kreatin - Blod i avföring?


Patrik
2012-11-20, 22:13
Nån som har fått detta? Har käkat kreatin i 12 dagar (första gången i mitt liv).

I lördags käkade jag burgare runt 22:00, fick troligtvis nåt slags förgiftning tippar jag (?), 4 timmar senare så spydde jag, kallsvettades, och hade diarée. Spy:andet och svetten försvann på söndagsmorgonen men var väl ganska kass i kistan hela söndagen, måndag och idag. Nu ikväll när jag hade rännsketa så ser jag att det är rött i avföringen.

Det enda som har ändrats i min kost dessa 12 dagar är ju att jag käkar kreatin (5gram per dag) och att jag äter lite mer mat än tidigare, ca 800 KCAL per dag mer än tidigare.

Har inte druckigt på 2 veckor, och innan dess var det 4 veckor sedan jag drack alkohol.

Kanske kan vara att röven har fått nog att man torkat sig med sandpapper i flera dagar och att det blivit sår och det har gått upp med allt skitande pga diarée.

Blodet är väldigt ljust, nästan rosa.

Elendil
2012-11-20, 22:16
Kanske kan vara att röven har fått nog att man torkat sig med sandpapper i flera dagar och att det blivit sår och det har gått upp med allt skitande pga diarée.



+1 skulle lägga min röst på det.

Sniggel
2012-11-20, 22:17
Låter som matförgiftning.
Dock låter det lite allvarligt med avföringen. Gå till läkare eller ring åtminstone sjukvårdsupplysningen för att få råd om vad du bör göra.

Patrik
2012-11-20, 22:23
Yes, drar på en minikryssning i morgon och tillbaka på fredag. Blir det inte bättre på fredag så drar jag till läkare. Får undvika skita helt enkelt, hehe.

Fick för första gången på 3 dagar en aptit nu på kvällen och käkade rätt mycket så är ett bra tecken det iaf.

Nephelite
2012-11-21, 00:10
sorry för obekväm fråga men är blodet på pappret klar-rött eller liksom brun-aktigt?

Gober
2012-11-21, 00:21
Det är nog bara röven som är sleten. Det har väl hänt oss alla. Går det inte över måste du kolla upp det. Torka dig inte med östtyskt papper.

Patrik
2012-11-21, 09:01
sorry för obekväm fråga men är blodet på pappret klar-rött eller liksom brun-aktigt?

Klar-rosa.

Men sket i morse (5ggr) och nu är det brunt iaf :)

Ringde läkare, ska ta lite piller och inte dricka kranvattnet här. Samt undvika mjölkprodukter. Avbokade kryssningen oxå.

Blodet måste ha varit för man har torkat sig 100ggr.

Skön diskution :)

exevision
2012-11-21, 18:25
Men sket i morse (5ggr) och nu är det brunt iaf :)


Fem gånger! Hållit dig länge?

Numse
2012-11-21, 18:41
Du behöver inte oroa dig om det är rent blod. Om det är koagulerat och brunaktigt är det dags att ta sig till läkaren illa kvickt.

Endorah
2012-11-21, 19:44
Om blodet är i vätskeform är det nog lugnt. Skulle lägga min gissning på hemorrojder, eller bara ett litet sår. Är det torkat som Numse påpekade så är det definitivt rätt läge att uppsöka läkare. Kan i värsta fall vara nån slags cancer har jag för mig.

Patrik
2012-11-21, 21:47
Det är nog hemoröjder alternativt sår....verkar vara helt ok nu iaf. :)