handdator

Visa fullständig version : Pwo och/eller kreatin


Svenssonsebban
2012-11-20, 15:28
Tjenare, har nu gymmat i ca 3 veckor. Jag går just nu på gainern serious mass som funkar väldigt bra! Rekommenderar den starkt. Men till något annat, jag har dem senaste dagarna funderat på att börja använda kreatin eller en pwo, men hade tänkt vänta tills min gainer är slut. Men vill ändå vara säker så jag kan beställa det jag behöver om det blir någon kampanj! Så det jag undrar är,

Ska jag bara köra på kreatin eller pwo, eller ska jag använda båda, isåfall vilka dagar ska jag ta den ena och vilka dagar den andra? osv.

Vilken pwo/vilket kreatin skulle ni rekommendera utifrån egna erfarenheter osv.

Sist undrar jag vad pwon verkligen gör, det verkar vara väldigt olika, gör den en starkare så man lyfter tyngre vikter, orkar man fler reps eller liknande?
Tycker som sagt allt det här med kosttillskott är en ren djungel, så vore tacksam för svar!

Mvh Sebastian

312
2012-11-20, 16:00
Du har tränat 3 veckor och känner att du vill ha en pwo? Strunta i det. Proteinpulver (eller gainer som i ditt fall) räcker i kosttillskottsväg, sen undrar jag vad du menar med att "gainern funkar bra"? Det är bara socker och proteinpulver typ, inget magiskt med det.

Kreatin kan du väl ta om du vill, och i sådana fall är det bara att köpa ett billigt monohydrat.

Svenssonsebban
2012-11-20, 16:03
Jo hade inte tänkt börja med pwo nu i början, hade tänkt vänta några månader, men vill ändå veta så jag kan beställa om jag ser nån bra kampanj, och kreatin tror jag att jag ska köpa, finns billigt monohydrat på ************* :)

Svenssonsebban
2012-11-20, 16:04
O det med gainern, klart det inte är något magiskt, men jag gymmade för ca 1 och ett halvt år sen, var väldigt smal då också, o jag lyckades inte gå upp i vikt hur mycket jag än åt osv så det jag menar är att den hjälper till bra när det gäller att gå upp i vikt :)

312
2012-11-20, 16:05
Jo hade inte tänkt börja med pwo nu i början, hade tänkt vänta några månader, men vill ändå veta så jag kan beställa om jag ser nån bra kampanj, och kreatin tror jag att jag ska köpa, finns billigt monohydrat på ************* :)

Finns billigt monohydrat här på Kolozzeum också.

Tar du PWO så kommer du vänja dig med det, och när du är utan så går det inte lika bra. Det är som att lägga 500:-/månaden på ingenting typ. Känner du dig seg? Ät mer kolhydrater innan och ta möjligtvis någon koffeintablett eller två.

Man behöver ingen "INSANE IN THE MEMBRAIN 3000" för att kunna träna. Bara mina 5 cent.

EDIT: Ja, gainer är bra om man inte orkar äta mat för att gå upp i vikt. Dock är det som sagt bara mat i pulverform ungefär.

Svenssonsebban
2012-11-20, 16:10
Precis, just därför jag tar gainern, för att jag inte lyckas gå upp i vikt annars, och det med pwo, jo jag vet att många nästan blir "beroende" av det, och att det är väldigt dyrt, men du tycker alltså att jag bara ska köra på min gainer och kreatinet då? Men sen när gainern är slut, tycker du jag ska börja med något protein då som typ whey 80?

Ulvamal
2012-11-20, 16:15
Jag tycker du ska ta chansen att lära dig mer om vad din kropp behöver i näringsväg.
Dels genom att läsa, förslagsvis i Kost & Näring, dels genom att prova dig fram.

Det är, om gainern gör underverk, inte "gainer" du behöver utan protein och kolhydrater. Ett behov du tillfredsställer med gainer. Samma sak med whey 80. Det är byggklossar, sätt att få i dig vad du behöver.

Det finns många sätt. Hitta din favourit, Men grunden är alltid att ha ett (bra) hum om vad man behöver och varför.

DJJOHANSSON
2012-11-20, 16:16
Din serious mass innehåller 5g kreatin per shake.


Pwo blir man beroende av, farliga grejer.

Creatine complete ftw.

Vitlök
2012-11-20, 16:23
Din serious mass innehåller 5g kreatin per shake.


Pwo blir man beroende av, farliga grejer.

Creatine complete ftw.

Njaa..eller det beror väl på hur du definierar "shake". 0,3gram kreatin/100gram pulver känns inte som någon betydelsefull mängd. (Om det nu är ON's serious mass vi snackar om, känner inte till något annat märke som säljer en gainer med samma namn)

Till TS, skippa gainern, köp vassle, köp kreatin, lär dig äta ordentligt, LÄS massor!

Svenssonsebban
2012-11-20, 16:27
Det jag inte riktigt fattar med serious mass,det står att per 337g så är det 1g monohydrat kreatin, 337g är väl samma sak som 2 skopor eller? för Isåfall är det bara 2 gram per dag

Svenssonsebban
2012-11-20, 16:29
Kan tillägga, är ca 190 lång, 17 år och vägde 73kg innan jag började med gainern, på mindre än 3 veckor har jag gått upp nästan 2kg, för ett och ett halvt år sedan gymmade jag, körde då på vassleproteinet whey 80, gymmade ca 5-6 månader, ingen skillnad i vikt knappt. Så enligt mig funkar gainern bra, har ungefär halva kvar så satsar på att komma upp i 78-79kg på den sen börja med vassle protein.

Vitlök
2012-11-20, 16:34
Kan tillägga, är ca 190 lång, 17 år och vägde 73kg innan jag började med gainern, på mindre än 3 veckor har jag gått upp nästan 2kg, för ett och ett halvt år sedan gymmade jag, körde då på vassleproteinet whey 80, gymmade ca 5-6 månader, ingen skillnad i vikt knappt. Så enligt mig funkar gainern bra, har ungefär halva kvar så satsar på att komma upp i 78-79kg på den sen börja med vassle protein.
Bra för vadå? Jag hoppas du förstår att större delen av den vikt du lagt på dig under de senaste 3 veckorna består av fett. Fett som du bara kommer behöva deffa bort sen. 2 kilo på 3 veckor är en alldeles för snabbt viktuppgång. Visst, nu kan en del av det vara vatten också men jag hade satsat på högst hälften, alltså runt 1/3 kilo i veckan. Den gainer du kör på nu är rejält överprisad dessutom och har väldigt dålig fördelning av protein/kolhydrater.
Igen, lär dig äta ordentligt. Går du inte upp i vikt, är mer. Easy shiet.

Svenssonsebban
2012-11-20, 16:37
Du det där med att äta funkar inte bra på mig, så är det bara, äter extremt mycket kan jag lova.

DJJOHANSSON
2012-11-20, 16:40
Du det där med att äta funkar inte bra på mig, så är det bara, äter extremt mycket kan jag lova.
http://cdn.chud.com/8/8c/8c6ddd8f_this-is-gonna-be-good.gif

312
2012-11-20, 16:44
Precis, just därför jag tar gainern, för att jag inte lyckas gå upp i vikt annars, och det med pwo, jo jag vet att många nästan blir "beroende" av det, och att det är väldigt dyrt, men du tycker alltså att jag bara ska köra på min gainer och kreatinet då? Men sen när gainern är slut, tycker du jag ska börja med något protein då som typ whey 80?

Varför börja med Whey-80 istället? Din gainer innehåller i princip Whey-80 (och kolhydrater).

Fortsätt med gainern bara.

Du det där med att äta funkar inte bra på mig, så är det bara, äter extremt mycket kan jag lova.

Haha, du hade lika gärna kunnat äta en extra måltid med samma kalorimängd som gainern för att gå upp i vikt. Du äter inte extremt mycket om du inte går upp i vikt, PUNKT! Nu drar jag härifrån innan jag får hjärnblödning och avlider.

King Grub
2012-11-20, 16:45
Kan tillägga, är ca 190 lång, 17 år och vägde 73kg innan jag började med gainern, på mindre än 3 veckor har jag gått upp nästan 2kg, för ett och ett halvt år sedan gymmade jag, körde då på vassleproteinet whey 80, gymmade ca 5-6 månader, ingen skillnad i vikt knappt. Så enligt mig funkar gainern bra, har ungefär halva kvar så satsar på att komma upp i 78-79kg på den sen börja med vassle protein.

Du det där med att äta funkar inte bra på mig, så är det bara, äter extremt mycket kan jag lova.

Det beror ju enbart på att du får i dig mer energi med gainern än när du använde vassleproteinet. Du hade gått upp lika mycket om du ätit lika mycket mer mat i stället. Gainern är bara mjölk och potatis.

Och det är inte konstigt att man går i vikt när gainern är vansinnesdoserad till 337 gram per "portion"!

Noonix
2012-11-21, 20:19
jag är en av många som ej klarar av att få i mig den mängd näring som jag vill per dag därför är det ett jätte bra sätt att öka tex kalori intaget genom att dricka gainer.

så varför ska hela tiden någon eller några säga att man skall äta mer ? det är ett problem att man ej kan äta tillräckligt, det är ett problem att man äter för mycket
så vad är problemet låt folk göra som de vill och hjälp dom genom att inte svara " ät mer mat " utan hjälp dom istället med hur man kan göra för att öka i vikt utan att behöva äta mer MAT för det fungerar.

dappe
2012-11-22, 22:35
jag är en av många som ej klarar av att få i mig den mängd näring som jag vill per dag därför är det ett jätte bra sätt att öka tex kalori intaget genom att dricka gainer.

så varför ska hela tiden någon eller några säga att man skall äta mer ? det är ett problem att man ej kan äta tillräckligt, det är ett problem att man äter för mycket
så vad är problemet låt folk göra som de vill och hjälp dom genom att inte svara " ät mer mat " utan hjälp dom istället med hur man kan göra för att öka i vikt utan att behöva äta mer MAT för det fungerar.

Så så så.. sluta nu gråt. Det sitter i huvudet, även om man inte klarar mer per portion så kan man alltid klämma in mellanmål och/eller mat som innehåller mer kcal.
Ingen har sagt att det är något fel med att dricka gainer, folk försöker dessutom hjälpa honom så förstår inte vad DU hakar upp dig på.
Ät som en häst och träna som en häst så får ni se på resultat, glöm inte vilan och sömnen. Sedan så kan du/ni dricka och äta vilka tillskott ni vill men tänk på att det är inte det som kommer att ge er resultaten.
Allting sitter oftast i huvudet så se till att göra lite progression! Något som jag personligen stör mig på är folk som säger att dom inte klarar av att äta mer, känner man av att maten börjar komma upp så har man ätit tillräckligt. Samma typ av folk brukar också gnälla på gymmet att dom inte klarar mer tyngd och/eller reps, bara kör på, allt sitter i huvudet.
..my 5 cents