handdator

Visa fullständig version : Finnar av proteinpulver, alternativ till "fort efter träningen"?


MVP
2012-11-20, 12:05
Tog en shake igår, vaknar upp idag med 3 stora "bulor" till finnar på pannan. Är 100% att det är från pulvret för min acne försvann helt när jag slutade dricka mjölk. Pulvret är ju billigt/bekvämt direkt efter träningen, vad kan jag lira på istället? Måste förövrigt få i mig ca 160g protein/dag

Kimme94
2012-11-20, 12:15
köp eaa istället, värt att prova iallafall!

312
2012-11-20, 12:15
Ägg- eller sojaprotein (Ägg är godare imo) som du tar någon gång under dagen för att få upp proteinintaget, sen tar du BCAA/EAA före och efter träningen.

Jag får ingen akne av EAA/BCAA, dock ger mjölk det i stora mängder.

Kreatin kan också vara en bov i dramat, bara så du vet.

Bjern
2012-11-20, 12:59
Ägg- eller sojaprotein (Ägg är godare imo) som du tar någon gång under dagen för att få upp proteinintaget, sen tar du BCAA/EAA före och efter träningen.

Jag får ingen akne av EAA/BCAA, dock ger mjölk det i stora mängder.

Kreatin kan också vara en bov i dramat, bara så du vet.

Har du själv haft samma problem?

Isf, Slutade du med proteinpulver och problemen försvann? Vilket proteinpulver använde, prövade du med isolat istället för koncentrat? Kan du fortfarande äta samma mängd kvarg/keso, eller ger det också finnar?

312
2012-11-20, 13:05
Har du själv haft samma problem?

Isf, Slutade du med proteinpulver och problemen försvann? Vilket proteinpulver använde, prövade du med isolat istället för koncentrat? Kan du fortfarande äta samma mängd kvarg/keso, eller ger det också finnar?

Yes, samma samma problem. Så fort jag får i mig lite mjölk så sprängs det i ansiktet, att jag inte visste om att det var mjölk som gjorde det.. Läkarna sa ju att "kosten inte spelar någon roll", yeah right.

All mjölk bort, helt. Nu vet jag ej om jag provat isolat, men all mjölk ger mig akne. Glass, vassle/kaseinpulver, kesella, mjölk, laktosfri mjölk, mat med grädde/mjölk, ja, allt.

Det går bort helt om jag slutar, dock har jag lite "röda fläckar" AKA ärr kvar, men inga finnar. Huden är helt slät.

Åt lite Ben & Jerrys igår, ångrar det idag. Ena kinden är helt sprängd nu, samt runt munnen.

Jag byter ut grädde mot Oatly iMat (funkar hur bra som helst, den är god). Jag bytte ut vasslepulver mot äggprotein & BCAA. BCAA innan/efter träningen, sen äggprotein lite när som helst. Fungerar bra faktiskt. :)

MVP
2012-11-20, 13:33
Ägg- eller sojaprotein (Ägg är godare imo) som du tar någon gång under dagen för att få upp proteinintaget, sen tar du BCAA/EAA före och efter träningen.

Jag får ingen akne av EAA/BCAA, dock ger mjölk det i stora mängder.

Kreatin kan också vara en bov i dramat, bara så du vet.

Okok låter bra, vilket EAA kör du? Skulle vara bra med något allsidigt

NNIF
2012-11-20, 13:35
Okok låter bra, vilket EAA kör du? Skulle vara bra med något allsidigt

vad menas med allsidigt?

köp ett EAA bara :P

312
2012-11-20, 13:59
Okok låter bra, vilket EAA kör du? Skulle vara bra med något allsidigt

Vad menar du? Jag kör på Xtend BCAA, men alla är väl mer eller mindre same shit.

Köp vilken som helst typ. :)

Perramja
2012-11-20, 15:42
Om du vil varva EAA med lite proteinpulver (eller om du som mig får problem med magen av EAA) kan jag rekommendera gymgrossistens soy-pro choklad, den är grymt god!

MVP
2012-11-20, 21:08
Får bli egg-protte och EAA

z_bumbi
2012-11-20, 21:26
Får bli egg-protte och EAA

Varför båda?

feyin
2012-11-20, 21:53
Hampaprotein! Finns på de flesta hälsokostbutiker,

MVP
2012-11-20, 22:40
Malto borde ju inte ge mig problem? Det är väl typ bara någon stärkelse inget mjölkprotein eller så i? Isf kanske man kan göra egen gainer med äggprotein/EAA + malto?

312
2012-11-20, 22:53
Malto borde ju inte ge mig problem? Det är väl typ bara någon stärkelse inget mjölkprotein eller så i? Isf kanske man kan göra egen gainer med äggprotein/EAA + malto?

Jag använder malto. Malto är bara kolhydrater om du kollar på paketet/innehållsförteckning. Bör inte vara något problem, i alla fall inte för mig. Jag har gjort egen "gainer" av EAA/äggprotein + malto.

MVP
2012-11-20, 23:55
Jag använder malto. Malto är bara kolhydrater om du kollar på paketet/innehållsförteckning. Bör inte vara något problem, i alla fall inte för mig. Jag har gjort egen "gainer" av EAA/äggprotein + malto.

Hur smaka den då :) ^^ vilken smak är reko på äggpulvret? Några speciella märken på dessa tillskott som är markant billigare/bättre?

312
2012-11-21, 00:03
Hur smaka den då :) ^^ vilken smak är reko på äggpulvret? Några speciella märken på dessa tillskott som är markant billigare/bättre?

Malto smakar ingenting, så det smakar som EAA/äggproteinet smakar. :)

"self omninutrition egg protein" tycker jag om. Billigast om man söker på "egg protein" på prisjakt.

Chokladsmaken vinner, lätt. Dock är det enligt mig, så smaka dig fram.


Hampaprotein! Finns på de flesta hälsokostbutiker,


Wtf, smakar bark och kokt hundskit. Sen har det väl inte ens en hög proteinhalt ändå?

MVP
2012-11-21, 00:29
Malto smakar ingenting, så det smakar som EAA/äggproteinet smakar. :)

"self omninutrition egg protein" tycker jag om. Billigast om man söker på "egg protein" på prisjakt.

Chokladsmaken vinner, lätt. Dock är det enligt mig, så smaka dig fram.




Wtf, smakar bark och kokt hundskit. Sen har det väl inte ens en hög proteinhalt ändå?

Okok! Vilket malto körde du på?