handdator

Visa fullständig version : lite om min träning


MoggeB
2012-11-19, 00:47
tjena!:hbang: jag är ny här och tänkte berätta lite om mig och min träning:)

Jag är 14 år blir 15 om ca 2 månader, går i 8onde klass. Jag började träna med min kompis för ca 3 månader sedan. Då körde vi på ett pass som han har gjort med sin pappa och det har varit helt okej. Men nu efter 3 månader har jag känt att jag vill testa ett annat träningspass så här om dagen beslöt jag mig att köra lite på starting strength som jag har hört är bra:)

Jag gymmar 4 gånger i veckan och spelar fotboll 2 gånger.
Jag är väldigt liten kille och vill ändra på det! så jag försöker äta 5 gånger om dagen ordentliga stora måltider.

Min vikt just nu är 62 kg och min längd är 1,78 cm.

just nu linger jag på:

bänkpress: 57,2 kg
marklyft: 90 kg men min teknik är inte den bästa.
knäböj: 90 kg


Jag har ett litet problem med min rygg jag är väldigt kutryggad och det gör så jag har svårt att svanka på marklyft...

jag hoppas på att till nyår ska jag ligga på:

bänkpress: 60-62,5 kg
marklyft: 100 - 105kg
knäböj 100 kg

detta var lite om hur jag tränar och så. Om någon vet något bra sätt för mig att träna bort min kutrygg så skriv gärna det.

Jag hoppas ni kommer förtsäta följa mig! :d

LyftarGrabben
2013-01-02, 22:06
Japo det var väldigt lite om din träning

Fuark
2013-01-02, 22:09
Japo det var väldigt lite om din träning

onödigt otrevlig ton

Fuark
2013-01-02, 22:14
tjena!:hbang: jag är ny här och tänkte berätta lite om mig och min träning:)

Jag är 14 år blir 15 om ca 2 månader, går i 8onde klass. Jag började träna med min kompis för ca 3 månader sedan. Då körde vi på ett pass som han har gjort med sin pappa och det har varit helt okej. Men nu efter 3 månader har jag känt att jag vill testa ett annat träningspass så här om dagen beslöt jag mig att köra lite på starting strength som jag har hört är bra:)

Jag gymmar 4 gånger i veckan och spelar fotboll 2 gånger.
Jag är väldigt liten kille och vill ändra på det! så jag försöker äta 5 gånger om dagen ordentliga stora måltider.

Min vikt just nu är 62 kg och min längd är 1,78 cm.

just nu linger jag på:

bänkpress: 57,2 kg
marklyft: 90 kg men min teknik är inte den bästa.
knäböj: 90 kg


Jag har ett litet problem med min rygg jag är väldigt kutryggad och det gör så jag har svårt att svanka på marklyft...

jag hoppas på att till nyår ska jag ligga på:

bänkpress: 60-62,5 kg
marklyft: 100 - 105kg
knäböj 100 kg

detta var lite om hur jag tränar och så. Om någon vet något bra sätt för mig att träna bort min kutrygg så skriv gärna det.

Jag hoppas ni kommer förtsäta följa mig! :d

Kul att du börjar så pass tidigt :), ett tips är att inte lyfta för tungt. Jämför inte dina vikter med andra här som tränat i flera år. Jobba i din egna takt och var noga med korrekt utförande så du inte drar på dig nån skada.

framförallt, välkommen

Pinoy
2013-01-02, 22:23
Ser fram emot att träna med dig moggli. :)

MoggeB
2013-01-06, 23:10
Kul att du börjar så pass tidigt :), ett tips är att inte lyfta för tungt. Jämför inte dina vikter med andra här som tränat i flera år. Jobba i din egna takt och var noga med korrekt utförande så du inte drar på dig nån skada.

framförallt, välkommen

tack så mycket! :)

Fuark
2013-01-06, 23:47
Ja, en bulk låter rimligt, så du har nåt att deffa fram senare. Men bli inte överseriös med det här med träningen riktigt än.

Träna, ha kul och må bra och ät så bra mat du kan :)

edit: ditt inlägg försvann, men du får svar på frågan här nu iaf

MoggeB
2013-01-06, 23:49
Här är 1 bild på mig just nu. Tycker ni det låter bra att bulka stenhårt fram till april och försöka gå från min nuvarande vikt 64kg till kanske 68-69 kg och sen deffa så man får fram 6packet till sommaren? Skriv vad ni tycker:)

la upp detta från mobilen och skulle egentligen vara 3 bilder men det blev konstigt hela tiden så ni får nöja er med en bild :P

Victuhh
2013-01-06, 23:59
Ja, en bulk låter rimligt, så du har nåt att deffa fram senare. Men bli inte överseriös med det här med träningen riktigt än.

Träna, ha kul och må bra och ät så bra mat du kan :)

Håller med Fuark här, du är såpass liten. Träningen borde vara vid sidan av ditt liv inte tvärtom ;)

Ang. Din kutrygg det är inte bara hållningen som är dålig? Strecha och tänk på att räta ut ryggen i vardagen sen så kommer det automatiskt :)

Iom. att jag gjorde mycket marklyft och latsdrag fick jag riktigt mycket bättre hållning sen jag började träna, axlarna har fallit bakåt och jag har en naturlig svank i kroppen typ som en balettdansös fast inte lika bögig hehe :cool:

MoggeB
2013-01-07, 00:08
Ja, en bulk låter rimligt, så du har nåt att deffa fram senare. Men bli inte överseriös med det här med träningen riktigt än.

Träna, ha kul och må bra och ät så bra mat du kan :)

edit: ditt inlägg försvann, men du får svar på frågan här nu iaf

tack så mycket, jag ska tänka på att inte va överseriös! och jag vet att mitt inlägg försvan har typ tagit bort och lagt upp det 4 gånger för det blev fel :)

MoggeB
2013-01-07, 00:11
Håller med Fuark här, du är såpass liten. Träningen borde vara vid sidan av ditt liv inte tvärtom ;)

Ang. Din kutrygg det är inte bara hållningen som är dålig? Strecha och tänk på att räta ut ryggen i vardagen sen så kommer det automatiskt :)

Iom. att jag gjorde mycket marklyft och latsdrag fick jag riktigt mycket bättre hållning sen jag började träna, axlarna har fallit bakåt och jag har en naturlig svank i kroppen typ som en balettdansös fast inte lika bögig hehe :cool:

låter bra det med balettdansös! :P låter som vi hade samma problem ska köra mycket marklyft och latsdrag så tror jag det löser sig! :)

Victuhh
2013-01-07, 00:11
Bulka stenhårt tycker jag inte du ska göra, ligg på ett lagom överskott men grisät inte allt du ser, det misstaget har jag gjort en gång och du lägger bara på dig en massa fett som inte är roligt att skala av sen :D

LyftarGrabben
2013-01-07, 00:22
Nu tog det fart i tråden :-) träna stenhårt och glöm inte äta och sova så blir det nog kanon lycka till :-)

MoggeB
2013-01-07, 00:47
tack för era kommentarer! dom har hjälpt mycket!*flex*

bestämde mig precis för att bulka på i jämn takt och bygga på mig muskler i ett hyfsat tempo. struntar i deff nu förren jag kommit upp i en vikt över typ 70-75kg! Jag är ju bara 15 år och spelar fotboll så detta ska inte ta över för mycket!

jag skriver kort min vikt och resultat i basövningarna nu! sen tänkte jag lägga upp om jag gått upp i vikt eller höjt mig 1 gång i månaden ungefär.:cool:

vikt: 63kg

bänkpress: 57,2kg x1

marklyft: 100kg x1

knäböj: 70 kg x1


detta är statsen jag har nu med rätt utförande, på mitt gamla inlägg gjorde jag inte alla övningar rätt.


kommer lägga upp mina stats typ 1 gång i månaden!

hoppas ni kommer följa!:hbang:

Tediiieee
2013-01-07, 01:08
Kör hårt, men smart! :)