handdator

Visa fullständig version : Fet 97'a ska bli rippad och få fram rutorna^^


Zlatan93
2012-11-18, 21:53
Hej alla, som rubriken lyder så är jag 15 år väger ca 68 KG och är runt 172CM lång. Jag har gymmat sedan maj men i augusti tog jag saken på allvar.

Nu min fråga till er vad är bästa möjliga tips att tappa kroppsfettet och behålla musklerna?

Orkar inte köra cardio, kör 100% på diet istället.

Kör på BMR's Protelux för tillfället och funderar på att köpa NO Xplode.

Vill komma till ca 9-10 % i kroppsfett men sammtidigt bygga ordentligt.

Jag hörde att periodisk fasta skulle vara bra? Leangains eller va de nu va fattade inget.

BTW vad tror ni jag har för kroppsfett om ni kollar på bilderna?

Tacksam för tips och ideer. Kan gärna köpa in supplements bara det är bra saker.

312
2012-11-18, 22:04
1. Mycket protein
2. Styrketräning
3. Kaloriunderskott

Att bygga "ordentligt" på deff är omöjligt. Lite kanske, men om man ska bygga så är det bulk som gäller imo.

Zlatan93
2012-11-19, 14:09
vad tycker du att jag ska göra? Leangains isåfall eller?

Pretorian
2012-11-19, 14:38
Läs på om leangains och se om det passar dig.

strango
2012-11-19, 16:24
Mitt förslag är att du ger fan i att deffa. Du är 15 bast, i min värld är du för ung för att hålla på med sånt. Ät mammas mat, träna och ha kul.

Det mesta blir bättre med tiden

Zlatan93
2012-11-19, 21:31
Mitt förslag är att du ger fan i att deffa. Du är 15 bast, i min värld är du för ung för att hålla på med sånt. Ät mammas mat, träna och ha kul.

Det mesta blir bättre med tiden

Säker? vill fan ha 6 pack som alla andra.. Lockar ju brudarna fan :P

Beslutsångest..

Zlatan93
2012-11-19, 21:32
Läs på om leangains och se om det passar dig.

Vad hade du gjort om du var i min situation?

Mouline
2012-11-19, 21:43
Bygg muskler innan du börjar ''deffa'' annars kan du lägga dig på balans om du inte vill öka i vikt..

312
2012-11-19, 21:45
Säker? vill fan ha 6 pack som alla andra.. Lockar ju brudarna fan :P

Tills de blir äldre än 15år. :D

Pretorian
2012-11-20, 07:59
Vad hade du gjort om du var i min situation?

Jag hade läst på om Leangains och sen utvärderat om det passar mig... *hug*

Nää men det är svårt att svara på. På riktigt så måst du läsa på om det och sen se om det passar dig. Jag själv (vid viktnedgång framförallt) försöker minska matintaget under dagen och sen äta större delen senare på kvällen efter min träning.

Men du kan lika gärna äta ÅTTA mindre måltider utspritt om det passar dig bättre.

Victuhh
2012-11-20, 10:26
Vad hade du gjort om du var i min situation?

Nu var inte detta riktat till mig men svarar ändå.
Du är bara 15 år, träna hårt och ät mat! Satsa på viktökning och bygg muskler, deffa kan du göra när du blir äldre. Vissa brudar gilla stora armar med feta biceps också :cool:

Zlatan93
2012-11-20, 11:03
Jag hade läst på om Leangains och sen utvärderat om det passar mig... *hug*

Nää men det är svårt att svara på. På riktigt så måst du läsa på om det och sen se om det passar dig. Jag själv (vid viktnedgång framförallt) försöker minska matintaget under dagen och sen äta större delen senare på kvällen efter min träning.

Men du kan lika gärna äta ÅTTA mindre måltider utspritt om det passar dig bättre.

Hmmm

Zlatan93
2012-11-20, 11:04
Nu var inte detta riktat till mig men svarar ändå.
Du är bara 15 år, träna hårt och ät mat! Satsa på viktökning och bygg muskler, deffa kan du göra när du blir äldre. Vissa brudar gilla stora armar med feta biceps också :cool:

Så jag ska skita i mina kalorier och bara äta vad jag vill och ha kul men samtidigt träna?

strango
2012-11-20, 12:35
Så jag ska skita i mina kalorier och bara äta vad jag vill och ha kul men samtidigt träna?

JA! Du kanske inte behöver vräka i dig godis och massa onyttigheter varenda dag, men annars är du inne på rätt spår!

Zlatan93
2012-11-20, 14:02
JA! Du kanske inte behöver vräka i dig godis och massa onyttigheter varenda dag, men annars är du inne på rätt spår!

Aa vad kan man äta istället för godis osv?:)

Pretorian
2012-11-20, 15:24
Aa vad kan man äta istället för godis osv?:)

En SAFTIG kotlett (eller fyra)!

https://dl.dropbox.com/u/7501234/Koloz/Photo%202012-11-19%2010%2022%2017.jpg

Rova
2012-11-20, 16:20
Säker? vill fan ha 6 pack som alla andra.. Lockar ju brudarna fan :P

Beslutsångest..

För du går utan tröja ofta på vintern?

Lägg focus på att äta mat och träna hårt, tänk om jag hade gjort det när jag var 15, då skulle jag varit hulken idag

cero
2012-11-20, 18:25
Finns inga genvägar. Glöm leangains, periodisk fasta, tillskott, osv. För att gå ned i vikt behöver du äta mindre än vad du gör av med. Kombinerar du det med styrketräning så kan du även se till att viktnedgången består av fettvikt, och inte muskler.

Så: skär ned på energin, och träna med ett vettigt nybörjarprogram. Ett enkelt sätt att skära ned på energin är att skippa att häva i sig godis, chips, läsk osv. Litegrann ska du givetvis äta, men man behöver ju för den delen inte muncha bara för sakens skull när man inte ens är sugen.

Osäker på hur mycket fett du har på kroppen, men börja med att gå ned 5 KG och utvärdera. Tycker du ska låta det ta ungefär 2 månader, så att du inte svälter dig.

Zlatan93
2012-11-20, 19:33
Finns inga genvägar. Glöm leangains, periodisk fasta, tillskott, osv. För att gå ned i vikt behöver du äta mindre än vad du gör av med. Kombinerar du det med styrketräning så kan du även se till att viktnedgången består av fettvikt, och inte muskler.

Så: skär ned på energin, och träna med ett vettigt nybörjarprogram. Ett enkelt sätt att skära ned på energin är att skippa att häva i sig godis, chips, läsk osv. Litegrann ska du givetvis äta, men man behöver ju för den delen inte muncha bara för sakens skull när man inte ens är sugen.

Osäker på hur mycket fett du har på kroppen, men börja med att gå ned 5 KG och utvärdera. Tycker du ska låta det ta ungefär 2 månader, så att du inte svälter dig.

thanx, tror nog jag kör på det! :)

Zlatan93
2012-11-20, 19:34
En SAFTIG kotlett (eller fyra)!

https://dl.dropbox.com/u/7501234/Koloz/Photo%202012-11-19%2010%2022%2017.jpg

FUCK BRAH, just got hungry... HAHA :(

Zlatan93
2012-11-20, 19:35
För du går utan tröja ofta på vintern?

Lägg focus på att äta mat och träna hårt, tänk om jag hade gjort det när jag var 15, då skulle jag varit hulken idag

Äta ren mat och träna hårt, inget skräp eller något plus så ska jag ligga på kaloriunderskott. På helgerna? kan man äta som fan då eller? :P

Zlatan93
2012-11-20, 19:47
Finns inga genvägar. Glöm leangains, periodisk fasta, tillskott, osv. För att gå ned i vikt behöver du äta mindre än vad du gör av med. Kombinerar du det med styrketräning så kan du även se till att viktnedgången består av fettvikt, och inte muskler.

Så: skär ned på energin, och träna med ett vettigt nybörjarprogram. Ett enkelt sätt att skära ned på energin är att skippa att häva i sig godis, chips, läsk osv. Litegrann ska du givetvis äta, men man behöver ju för den delen inte muncha bara för sakens skull när man inte ens är sugen.

Osäker på hur mycket fett du har på kroppen, men börja med att gå ned 5 KG och utvärdera. Tycker du ska låta det ta ungefär 2 månader, så att du inte svälter dig.

en sak till, vad kan man äta på helgerna då? :P eller ska man dieta 24/7 ?

cero
2012-11-20, 19:56
en sak till, vad kan man äta på helgerna då? :P eller ska man dieta 24/7 ?

Kroppen vet ju inte om det är måndag eller söndag, så du får helt enkelt se till att äta tillräckligt lite energi för att gå ned i vikt. Men om du ligger på t ex -300 kcal på alla vardagar, och sedan smäller i dig 10.000 kcal på lördag så blir det viktuppgång i alla fall.

För att hålla det enkelt så styr nettot av kcal in (det du äter) minus kcal ut (det du förbrukar) om du går ned eller upp i vikt.

Pretorian
2012-11-21, 08:03
en sak till, vad kan man äta på helgerna då? :P eller ska man dieta 24/7 ?

Äta likadant varje dag... alltså rejält med god mat. Vill du lyxa till det någon gång så ät MER av den goda maten.

Zlatan93
2012-11-21, 13:26
Äta likadant varje dag... alltså rejält med god mat. Vill du lyxa till det någon gång så ät MER av den goda maten.

Vad är god mat för dig under deff?:)

Pretorian
2012-11-21, 13:48
Vad är god mat för dig under deff?:)

All mat jag själv lagar. Du får titta i min journal efter det jag tycker är gott.

cero
2012-11-21, 13:53
Zlatan: Du behöver inte äta någon särskild "deffmat". Det är mängden energi som är det väsentliga. Du kan rasa i vikt genom att ha en diet beståendes av endast pizza, kebab och päroncider, men då får du äta VÄLDIGT små mängder, och får garanterat vitaminbrist på köpet.

Så, ät helt vanlig mat i lite mindre mängder, alt ta bort godis/chips/snacks. Får du problemet att du alltid går runt och är hungrig så kan du äta större mängder av energisnål mat istället. Om du tittar på innehållsförteckningar ser du ju hur mycket energi olika saker innehåller. Finns det ingen så är det bara att googla.