handdator

Visa fullständig version : Domingar armar (ångest)


Skön
2012-11-18, 18:57
Halloj.

Behöver mest lite råd och kanske någon som känner igen sig eller något.

Jag lider av domningar i armarna och vet inte riktigt hur jag ska bli väck dessa. Jag personligen tror att det beror på strama lats, framåtroterande axlar och tos från lilla bröstmuskeln (dock visuellt inte så mycket). Jag har därför under några månaders tid stretchat dessa och försökt träna baksida axlar samt rotatorcuffen med lättare vikter och minskat på bröstträning och latsträning. Inget har blitt bättre egentligen. Snarare värre emellanåt.

Jag sökte sedan lite på nätet och såg att domningar kan kopplas ihop med ångest. Jag är vanligtvis ofta glad och utan psykiska problem. På sistone så har jag knappt känt lust att lämna sängen. Dessutom har små saker känts extremt jobbiga. Jag är dessutom ofta dålig i magen och måste akut uppsöka toan. Jag gnäller massa och är lat och håglös. Knappt jag orkar röra armarna. Med andra ord så är jag tvärtom mot vad jag brukar vara och vill vara.

Undrar mest om i vilken ände jag ska börja? Någon kunnig att vända sig till?

Mvh.

Pudzianovski
2012-11-18, 19:04
Uppsök en läkare.

tjing
2012-11-18, 20:06
Läkare.

Finns för mycket man kan spekulera i och jag orkar inte.

Skön
2012-11-19, 11:47
Vad för läkare? Jag har i princip ingen erfarenhet från att ta hjälp av någon. Jag är seriös när jag undrar hur man går tillväga.

MathiasF
2012-11-19, 11:50
Vad för läkare? Jag har i princip ingen erfarenhet från att ta hjälp av någon. Jag är seriös när jag undrar hur man går tillväga.

Åk till vårdcentralen, sen slussar de dig vidare.

Det kan bero på att du dricker för lite vätska, det ger lägre blodtryck och jag märker själv av det.

Skön
2012-11-19, 12:02
Åk till vårdcentralen, sen slussar de dig vidare.

Det kan bero på att du dricker för lite vätska, det ger lägre blodtryck och jag märker själv av det.

Tack. Just vätskan tror jag dock inte. Dricker massvis. Men man måste väl ta tag i sig själv antar jag.

watertouch
2012-11-19, 14:42
Ring till din Vårdcentral och boka in en tid, dem har "drop-in" oftast iaf, men det är skumma tider och massa väntande.