handdator

Visa fullständig version : Böj 3 gånger i veckan + kondition


Idefi
2012-11-18, 15:21
Hej,

Kör hittills böj/underkropp 2 gånger i veckan och kondition 2-3 gånger i veckan.
Det jag undrar är om ni tror det skulle fungera att köra böj 3 gånger i veckan istället, fast kanske bara 3 set på varje pass? Varianter av olika böj (SL och OL).

Det jag har tänkt är något liknande;

Tisdag:
3 set tunga OL-böj.

Fredag:
Tunga marklyft (sumo) + 3-5 set lätta OL-böjar med stopp alternativt 3-5 set lätta pin-böj med fokus på explosivitet.

Söndag:
3 set tunga SL-böjar.

Målet är primärt styrka. Vet ju att många böjer med hög frekvens. Tror ni att upplägget i sig kan fungera, eller bör jag tänka om? Räcker 3 set per pass på dom tunga och lite fler på det lätta passet kanske (för att inte bli alltför sliten till konditionspassen)?

NNIF
2012-11-18, 17:02
kan funka

men vad menar du med "kondition" det beror ju på det

Idefi
2012-11-18, 17:07
kan funka

men vad menar du med "kondition" det beror ju på det

Det blir oftast 2 löppass (allt från intervaller på 400 och 200 meter till 5-10 km löpning). Sedan även 2 fotbollspass i veckan.

Jag tar ju gärna emot tips på hur man kan tänka sig lägga upp böjen. Tycker det är så pass kul att böja så jag vill gärna göra det mer än 2 gånger i veckan.

Jappse
2012-11-18, 17:17
Se upp för hockeyröven

http://25.media.tumblr.com/tumblr_lz7zfxFOGb1qldjvho1_400.jpg

ed1234
2012-11-18, 17:22
Om du fortförande är mör i benen när det är dags att böja tungt, så kör du för mycket. Skippa först och främst intervallerna och håll dig till mindre aggresiv löpning.

Idefi
2012-11-18, 17:44
Se upp för hockeyröven

[img]http://25.media.tumblr.com/tumblr_lz7zfxFOGb1qldjvho1_400.jpg[./img]

Dat ass! *no homo*

Om du fortförande är mör i benen när det är dags att böja tungt, så kör du för mycket. Skippa först och främst intervallerna och håll dig till mindre aggresiv löpning.

Okej. Men hur ser själva upplägget ut, tycker du? "Räcker" det med 3 tunga set á 3-6 reps t.ex?