handdator

Visa fullständig version : Historietråden eller något


312
2012-11-18, 09:33
Historian om Henar och en magiska osten.

Det var en svettig sommar natt 2008, och Henar, mullvaden, hade precis vaknat. Han tänkte gå en promenad för att leta upp lite mat. Och med mat så menar jag sprit, och med sprit så menar jag mat. Tror ni en mullvad dricker sprit eller? Herregud, tänk efter lite, smartasses.

Han hittar en gård som har ställt ut mjölk, och med mjölk så menar jag mjölk precis som jag sa. Han dricker upp det, men blir alldeles yr.

Vad ska han ta sig till? När han försöker gå vänster så går han höger, när han försöker gå framåt går han uppåt och helt plötsligt så befinner han sig på en gigantisk spindelpung. Vad i helvete gör jag nu? Sa Henar. Då svarar spindeln: "Hoppa!", och Henar lyssnar HAHA.

Henar landar rakt på en studsmatta, och när jag säger studsmatta så menar jag en sten. Henar gjorde sig lite illa, men det gjorde inget. Och när jag säger lite illa så menar jag sönderspräckt lårben.

Henar går vidare, haltandes, och träffar på Bamse (Ni vet, björnen. AGAHAWEah), Henar hälsar och säger "Hej, jag heter Henar!", Björne hälsar tillbaka. Eller nej, jag menar Bamse, skrev fel. LOL. Samma skit.

Dem hälsar på varandra, och Bamse eller björne eller vad fan det var, frågar "Varför i helvete heter du Henar din jävla mullvad", Henar svarar "Aa men du vet, den här nya grejen med Hen, det är där jag fått namnet ifrån ditt jävla pulverägg" svarar Henar. Bamse garvar sönder så läppen bokstavligt talat flyger iväg, och går vidare.

Kom precis på att tråden heter något med förtrollad ost, så det måste jag klämma in snart.

Nåja, Henar undrar om Bamse behöver hjälp min sin totalt bortflugna läpp, men det behövdes inte. Bamse skulle gå och ta en öl med lille skutt.

Henar bestämmer sig för att (draenhand)tralla vidare genom en skog, och nu börjar solen skina. Han sätter sig på en bänk och kisar mot solen, då han helt plötsligt märker att det inte alls är en sol, det är en ficklampa som en mullvadsfångare lyser med. Henar springer som in i helvete, men eftersom hans lår sprack lite tidigare i historian så kom han inte undan.

Henar hamnar på ett mullvadshem för mullvader (no shit lol), där han träffar Honne och Henom, ett gammalt par som bott där i 14år. Och med 14år så menar jag fisksoppa.

Henar, Honne och Henom blir bra vänner och leker tillsammans eller något. En dag när mullvadsfångaren åker iväg från mullsvadshemmet för att fånga fler mullvader, så glömmer han att stänga grinden. Henar, Henom och Honne springer mot grinden, ut mot friheten. Alla klarar sig ut, och när jag säger alla så menar jag bara Henar.

Henar känner att det är dags att gå hem igen, eftersom det börjar bli kväll. Han tar en motorcykel och glider runt mot sitt hem, då han helt plötsligt tappar styret och flyger åt helvete. Och med helvete så menar jag proteinpulver. Och med proteinpulver så menar jag ristretto. Och med ristretto så menar jag Svampbob. Och med Svampbob så menar jag awggwegw

Var tvungen att skriva av mig. Jag låg och tänkte på den här historian igår när jag skulle sova, och nu när jag gick upp så kom jag på den igen.


Banna mig inte, snälla. Behöver en tråd där jag kan skriva av mig lite ibland. Hoppas inte tråden försvinner.

Ni får gärna skriva era egna historier här i tråden, men i sådana fall hyfsat långa och inte en oneliner-historia.

Tjuckot
2012-11-18, 10:28
lol va fan..

Spartansk
2012-11-18, 10:31
Jag har ju redan gjort en tråd för detta: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=164909&highlight=novell

Kafka
2012-11-18, 10:36
Vad är skillnaden mellan historia och historie? Man berättar ju t.ex. inte en norgehistorie, utan en norgehistoria. Hursomhelst hade jag sett fram emot en tråd där vi kunde diskutera Djingis Khan, men jag blev besviken.

312
2012-11-18, 10:59
Jag har ju redan gjort en tråd för detta: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=164909&highlight=novell

Jaha, ops. :(

Vad är skillnaden mellan historia och historie? Man berättar ju t.ex. inte en norgehistorie, utan en norgehistoria. Hursomhelst hade jag sett fram emot en tråd där vi kunde diskutera Djingis Khan, men jag blev besviken.

Feel free!