handdator

Visa fullständig version : Någon duktig som kan göra en app?


OnMyWay
2012-11-17, 13:12
Hej!

Har stått alldeles för många gånger med miniräknaren på mobilen för att räkna ut vilka vikter som skall användas vid uppvärmning för Stronglifts 5x5.

Häromdagen slog det mig att man borde kunna göra en simpel app till iPhone/Android där man skriver in vilken vikt man skall köra på sina working sets så räknar den ut direkt vilka vikter man skall värma upp på.

Tänker på uppvärmning enligt denna länk:

http://stronglifts.com/5-rules-to-find-your-perfect-warm-up-weight/



Jag har inga som helst kunskaper om detta och om det ens är möjligt/kostar massa pengar mm, men jag tyckte det var värt att nämna. Kanske kan någon smart göra detta?

panzerpig
2012-11-17, 13:27
Nu har jag inte iphone utan android men det finns appar och hemsidor som läser xls-filer så man kan fixa det så (google drive, polaris office osv).
måste finnas nått liknande till iphone

MathiasF
2012-11-17, 14:08
Rent spontant så känns excel som din grej

OnMyWay
2012-11-17, 14:52
Nu har jag inte iphone utan android men det finns appar och hemsidor som läser xls-filer så man kan fixa det så (google drive, polaris office osv).
måste finnas nått liknande till iphone

Fungerar de endast så att man kan se excel-filen på mobilen eller kan man även använda filen, alltså tex fylla i en vikt så att excelfilen räknar ut uppvärmningssetten direkt i mobilen?

isato
2012-11-17, 14:55
Hej!

Har stått alldeles för många gånger med miniräknaren på mobilen för att räkna ut vilka vikter som skall användas vid uppvärmning för Stronglifts 5x5.

Häromdagen slog det mig att man borde kunna göra en simpel app till iPhone/Android där man skriver in vilken vikt man skall köra på sina working sets så räknar den ut direkt vilka vikter man skall värma upp på.

Tänker på uppvärmning enligt denna länk:

http://stronglifts.com/5-rules-to-find-your-perfect-warm-up-weight/



Jag har inga som helst kunskaper om detta och om det ens är möjligt/kostar massa pengar mm, men jag tyckte det var värt att nämna. Kanske kan någon smart göra detta?

Jag har erfarenhet av iPhone utveckling.

Jag tror det hade vart gjort på någon dag( efter att ha läst din text bara). Tror det är svårt att få någon att göra det då marknaden är väldigt begränsad. Att få någon att göra det kostar i alla fall här ca 1000kr/h.

hahavaffan
2012-11-17, 15:42
Kolla med studentpolare eller studenter på någon skola som läser mjukvaruutveckling och programmering. Finns alltid folk där som behöver ett projektarbete att göra i de olika kurserna.

Till iPhone är det ju inte bara att göra appen, vilket i detta fall hade varit en bagatell i sammanhanget, utan det krävs en licens för att få lägga upp den på Appstore (som kostar), samt då själva uppläggningstiden och att den följer Apples guidelines och godkänns för Appstore. En web-baserad app hade varit 100 gånger enklare, och då kan du ju bara slänga upp en hemsida som du besöker via din smartphones webläsare.

ducedo
2012-11-17, 15:43
Skriv ner exakta specifikationer med skisser och kasta ut en förfrågan på elance.com

Lägg till någon kontrollfråga såsom "mention X in the proposal" för att filtrera bort personer som inte läser.

Eller så följer du hahavaffans råd och fixar en webbsajt anpassad för iPhone.

MathiasF
2012-11-17, 17:25
Skriv ner exakta specifikationer med skisser och kasta ut en förfrågan på elance.com

Lägg till någon kontrollfråga såsom "mention X in the proposal" för att filtrera bort personer som inte läser.

Eller så följer du hahavaffans råd och fixar en webbsajt anpassad för iPhone.

Ja det vore simpelt att skriva en phpsida med en enkel ekvation.

OnMyWay
2012-11-17, 17:27
Detta blev alldeles för komplicerat. Får väl fortsätta räkna på mobilen..

MathiasF
2012-11-17, 17:30
Detta blev alldeles för komplicerat. Får väl fortsätta räkna på mobilen..

Nej det är faktiskt väldigt enkelt i php, det var en bra idé.
Jag kan hjälpa dig imorgon, men nu är det lördag :cheers:

Prez
2012-12-25, 18:59
Tjena,

Håller på med precis det du frågar efter, kolla gärna http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=193460 och kom med förslag.