handdator

Visa fullständig version : Ont i trapezius, sträckning eller värre?


Latissimus Dorsi
2012-11-16, 15:25
Var så att jag drog marklyft förrigår, och under första setet under ett rep lät det ungefär som man river sönder tyg eller drar av ett kardborreband typ krrrrrt. La inte så stor tanke vid det då, och fortsatte vidare utan problem. Dagen efter så kändes det inte alls, men ibland i vissa positioner t.e.x när jag sträcker mig ner för att plocka upp något med höger hand känns det konstigt i trapeziusmuskeln. Det gör inte ont utan det känns bara obehagligt, som att det är tomt på något vis eller något. Idag blev det värre och till och med att räcka upp handen känns jätteobehagligt i traps. Har inte tagit alvedon eller något än.

Kan bidra med mer info. Någon jävla aning om det faktiskt är en sträckning, och vad bör jag göra måntro?

pezrulezhaakon
2012-11-17, 15:26
Latissimus Dorsi

Är du riktigt säker på att det är traps. Isf, vilken del av traps känns det mest?

Latissimus Dorsi
2012-11-17, 16:10
Latissimus Dorsi

Är du riktigt säker på att det är traps. Isf, vilken del av traps känns det mest?

Ja i princip, kan vara en nerv som det hänt något konstigt med
http://www.kulpphysicaltherapy.com/images/neck/neck_trapezius.jpg
Bilden till höger ungefär där krysset ligger och lite ovanför det. Skulle säga nedre delen av trapezius.

pezrulezhaakon
2012-11-17, 17:40
Latissimus Dorsi

Jag skulle nog inte utesluta sträckning i romberna. Antingen nedre fibrerna av minor, eller övre fibrerna av major.

Latissimus Dorsi
2012-11-17, 22:04
Ålrajt tackar pez, vad göra nu?

pezrulezhaakon
2012-11-17, 23:19
Latissimus Dorsi

Lätt belastning, högre repsantal och full rörelse ROM för skulderbladet under ettpartre veckor.