handdator

Visa fullständig version : Nätskryt tecken på fel i hjärnan.


Oljeblixten
2012-11-16, 12:08
http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/154361_10151314910378554_968156857_n.jpg

Ja, vad tror ni gott folk? Är det en hjärnskada av något slag? Jag tror ju personligen att man har något att bevisa då man tre gånger om dagen skriver att man är så lycklig på facebook.. anser nästan att det tyder på motsatsen.

Vad tror panelen?

Amfksp
2012-11-16, 12:09
Låter fullt rimligt och passar helt klart in på dem jag känner som skriver dylika saker.

Robbmeister
2012-11-16, 12:10
Nja, isåfall måste en stor majoritet av dagens ungdomar ha en massa störningar.

Spartansk
2012-11-16, 12:13
Nja, isåfall måste en stor majoritet av dagens ungdomar ha en massa störningar.

Har de inte det då?

Oljeblixten
2012-11-16, 12:13
Låter fullt rimligt och passar helt klart in på dem jag känner som skriver dylika saker.

Nja, isåfall måste en stor majoritet av dagens ungdomar ha en massa störningar.

Men många av dagens ungdomar mår ju dåligt, jag tror att många som är överdrivet positiva på t.ex facebook vareviga dag har något att täcka.

Vem fan har ett behov av att berätta att livet är toppen tre gånger om dagen annars?

Amfksp
2012-11-16, 12:16
Men många av dagens ungdomar mår ju dåligt, jag tror att många som är överdrivet positiva på t.ex facebook vareviga dag har något att täcka.

Vem fan har ett behov av att berätta att livet är toppen tre gånger om dagen annars?

Folk som tycker om att skryta om att dom har ett händelserikt lyckligt liv, och folk som är genuint olyckliga är de enda typer jag kan komma på.

Reticulum
2012-11-16, 12:16
Anti-sociala personlighetsdrag? Narcisism, macchiavellism och psykopatism? Löjligaste jag har hört. Många vänner skriver dagligen på facebook och inget här passar in överhuvudtaget.

Robbmeister
2012-11-16, 12:17
Har de inte det då?

Så vanligt förekommande är väl inte störningarna som nämns i artikeln? Eller? :)

Spartansk
2012-11-16, 12:18
Så vanligt förekommande är väl inte störningarna som nämns i artikeln? Eller? :)

Det står ju inte exakt hur nära den där mörka triaden som personerna ligger, väl? :) Men att en majoritet av alla ungdomar idag har någon form av psykiskt problem kan jag iallafall tänka mig. Kanske inte en störning iofs.

Oljeblixten
2012-11-16, 12:19
Anti-sociala personlighetsdrag? Narcisism, macchiavellism och psykopatism? Löjligaste jag har hört. Många vänner skriver dagligen på facebook och inget här passar in överhuvudtaget.

Jag menar inte att skriva en rad på fejjan varje dag.. utan att vareviga dag slänga upp tre inlägg i stil med "Middag med polarna, allting toppen, finaste familjen är här, snyggsambon e fin blahablha" osv. Det blir lätt ganska befängt och man tänker att någon som berättar för världen att de har världens bästa liv stup i kvarten egentligen mår ganska kasst och försöker täcka detta och få sig själv att må bättre genom att intala alla att det är bra.

Amfksp
2012-11-16, 12:19
Anti-sociala personlighetsdrag? Narcisism, macchiavellism och psykopatism? Löjligaste jag har hört. Många vänner skriver dagligen på facebook och inget här passar in överhuvudtaget.

"närmast" "drag" "beskrivs" är viktiga ord här. Långt ifrån någon diagnos dvs.

Bjern
2012-11-16, 12:19
:)

Oljeblixten
2012-11-16, 12:19
Det står ju inte exakt hur nära den där mörka triaden som personerna ligger, väl? :) Men att en majoritet av alla ungdomar idag har någon form av psykiskt problem kan jag iallafall tänka mig. Kanske inte en störning iofs.

Jag tror i regel att de flesta ungdomar i dagens samhälle har någon typ av problem, jag tror det har med våran samhällsstruktur och levnadsstil att göra.

312
2012-11-16, 12:22
HAH! Awesome. :D Så kul att se alla som gör sådant läsa det där.

Hackenschmidt
2012-11-16, 12:23
Vore kul att läsa originalpublikationen, det tidningen skriver kan man förmodligen inte lita på. Hittar den inte på lu.se. Någon som vet hur gammalt tidningsurklippet är?

Oljeblixten
2012-11-16, 12:24
Vore kul att läsa originalpublikationen, det tidningen skriver kan man förmodligen inte lita på. Hittar den inte på lu.se. Någon som vet hur gammalt tidningsurklippet är?

Hittade det i morse, såvitt jag vet har det ganska nyligen börjar figurera på nätet.

Edit, det kan vara från 2008... men jag vet inget säkert.

Spartansk
2012-11-16, 12:24
Jag tror i regel att de flesta ungdomar i dagens samhälle har någon typ av problem, jag tror det har med våran samhällsstruktur och levnadsstil att göra.

Jag också. Vad gäller ungdomar så tror jag de får för lite guidning i den snårskog som det innebär att växa upp och skaffa sig en identitet. Det finns för många val att ta ställning till och vuxna lägger inte ner tillräckligt mycket tid på att hjälpa. Bland annat.

ARMSTARK
2012-11-16, 12:25
Narcisism kan man lugnt kalla det när man bombar sina medmänniskor hela tiden med hur förträfflig man själv och ens liv är!

Sheogorath
2012-11-16, 12:25
HAH! Awesome. :D Så kul att se alla som gör sådant läsa det där.

Ofta sammanfaller det med låg intelligens och då gör de inte kopplingen att man pratar om just DEM.

Ladugårdsdörr
2012-11-16, 12:26
Nu är jag inte så bevandrad bland "sociala media" generellt och Facebook speciellt, men de gånger frugan uppmärksammat mig på en anmärkningsvärd "statusuppdatering" så kommer den utan undantag från personer jag redan diagnostiserat med psykosocial störning och/eller sorterat in i imbecillfacket.

Oljeblixten
2012-11-16, 12:26
Jag också. Vad gäller ungdomar så tror jag de får för lite guidning i den snårskog som det innebär att växa upp och skaffa sig en identitet. Det finns för många val att ta ställning till och vuxna lägger inte ner tillräckligt mycket tid på att hjälpa. Bland annat.

Jo det är vad jag tror med, tror väldigt många blir förvirrade, känner att de inte klarar av vuxenlivet. bl.a: jag:d

Reticulum
2012-11-16, 12:28
Narcisism kan man lugnt kalla det när man bombar sina medmänniskor hela tiden med hur förträfflig man själv och ens liv är!

Så det har inget att göra med att personerna är osäkra/olyckliga?

Ofta sammanfaller det med låg intelligens och då gör de inte kopplingen att man pratar om just DEM.

Japp, eftersom självuppfattning=intelligens?

Sheogorath
2012-11-16, 12:30
Japp, eftersom självuppfattning=intelligens?

Ja. Någon som är intelligent har definitivt bättre förmåga att se sig själv utifrån än någon som är dum. Se på min katt t.ex. Den vet nog inte ens att den är en katt.

Tricce
2012-11-16, 12:33
Haha som taget ur solsidan ;)

ARMSTARK
2012-11-16, 12:34
Så det har inget att göra med att personerna är osäkra/olyckliga?


Japp, eftersom självuppfattning=intelligens?

Jo det tror jag, men att se vem som är narcisist och vem som är osäker är inte helt lätt, utåt sett beter de sig exakt likadant.

Amfksp
2012-11-16, 12:36
HAH! Awesome. :D Så kul att se alla som gör sådant läsa det där.

Dom kommer givetvis aldrig koppla att just dom gör så, det ligger liksom i själva personlighetsdragen att inte göra det.

ducedo
2012-11-16, 12:37
Hittar inget från Lund men en snabb sökning gav följande:

Facebook-användare är narcissister

Slutsatserna är publicerade i den vetenskapliga tidskriften Cyberpsychology, Behaviour And Social Networking och baseras på en studie av 100 studenter. Innan de redogjorde för sina Facebookvanor genomgick de en psykologisk test för att sätta sin nivå av narcissism, vilket definieras som ett tydligt mönster av överdriven uppfattning om sin egen storslagenhet och ett stort behov av att bli beundrad. Det här innebär också en låg självkänsla.

Det som hamnade på en hög narcissistisk nivå var de som hängde på Facebook och uppdaterar sin profil.

http://www.resume.se/nyheter/webb/2010/09/10/bevisat-facebook-anvandare/

Studien: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20712493

tuthpicker
2012-11-16, 13:00
Narcissistisk personlighets störning är inte de samma som narcissistiska drag, det lider för bövelen äckligt många av idag.

Antisocial ps är dock genetisk där den trasiga defekta krigargenen ger upphov till "psykopati" oavsett miljö med drag ifrån narcissism och borderline pd, dessa sitter oftast ine lr så och den hela genen vid fel miljö ger upphov till antisocial pd eller "sociopati" och dessa har kännt en gång i tiden men utväcklat en känsslokyla pga sin uppväxt men klarar sig bättre ibett samhälle pga förmågan att förstå även om ingen djupare kännslo liv existerar.

Narcissism är dock inte kopplat till genetik utan av uppväxt och appliceringen av en falsk självbild som försvar mot yttre hot, t.ex ifrån en kärlekslös uppväxt utan uppmuntran och bekräfftelse.

Mitt expertis område.

spoonchest
2012-11-16, 13:26
Jag gick igenom min egen profil i rannsakande syfte efter att ha sett bilden.
Merparten av mina rätt fåtaliga statusrader på FB är roliga klipp, länkar, bilder, och artiklar. Ibland dykte det även upp rader som kan passa in på artikeln ovan. Vid PB:n och andra glada nyheter. Sånt man skulle kunna ta upp i ett samtal IRL egentligen, så jag hoppas jag lyckades klara mig från att bli placerad i "mittlivärfabulous"-kategorin.
Sedan finns det ju motparten. "suckvaddetärsyndommig"-gruppen.

Sheogorath
2012-11-16, 13:35
Jag gick igenom min egen profil i rannsakande syfte efter att ha sett bilden.
Merparten av mina rätt fåtaliga statusrader på FB är roliga klipp, länkar, bilder, och artiklar. Ibland dykte det även upp rader som kan passa in på artikeln ovan. Vid PB:n och andra glada nyheter. Sånt man skulle kunna ta upp i ett samtal IRL egentligen, så jag hoppas jag lyckades klara mig från att bli placerad i "mittlivärfabulous"-kategorin.
Sedan finns det ju motparten. "suckvaddetärsyndommig"-gruppen.

Jag har en (tjej såklart) på Facebook som friskt varvar de två extremerna. Jag har henne eftersom det är ett sant nöje att läsa vad hon skriver. Men hon är extremt kvaddad. Synd om henne egentligen, men hon är bortom all bot och bättring så jag kan ju lika gärna roas av det.

WHITEFOLKS
2012-11-16, 13:38
Jag har en (tjej såklart) på Facebook som friskt varvar de två extremerna. Jag har henne eftersom det är ett sant nöje att läsa vad hon skriver. Men hon är extremt kvaddad. Synd om henne egentligen, men hon är bortom all bot och bättring så jag kan ju lika gärna roas av det.

Är hon bortom bot och bättring eller bara inte ditt problem? :)

Slartibartfast
2012-11-16, 13:43
Jag har en (tjej såklart) på Facebook som friskt varvar de två extremerna. Jag har henne eftersom det är ett sant nöje att läsa vad hon skriver. Men hon är extremt kvaddad. Synd om henne egentligen, men hon är bortom all bot och bättring så jag kan ju lika gärna roas av det.

Jo, vissa har så uppenbara bekräftelsebehov att man inte ens klarar av att blocka dem från newsfeeden. Man vill läsa deras statusar och störa sig på hur störda dom är.

spoonchest
2012-11-16, 14:12
Den sistnämnda gruppen trycker jag in på "hide posts" efter alltför mycket spammande. Det är för tragiskt att se dem hålla på.
Bäst är rader som är lite medvetet suggestiva:
"Det är så sjukt vad fejkade människor kan vara, usch ni får mig att må illa.....
God morgon förresten!"
Sedan får dom kommentarer från oroliga vänner som säger nåt i stil med:
"men lilla hjärtat, vad har hänt?"
"Vill inte ta det på fejjan, vi kan prata sen."
"Styrkekramar!"
"Naaw, puzz!"

eternallord
2012-11-16, 14:18
"men lilla hjärtat, vad har hänt?"
"Vill inte ta det på fejjan, vi kan prata sen."


Omedelbar borttagning från facebook när den kommer. Om du inte vill ta det på facebook, skriv inte det på facebook då ditt jävla grottmongo.

Amfksp
2012-11-16, 14:20
Dunkar in ett exempel på en äkta attentionwhore/allmänt vidrigt statusuppdaterande:

"Känner mig nöjd med dagen. Träning i morse och en mycket bra och produktiv dag på jobbet! Nu bär det av till fina Ulle på lite mat och skrivverkstad! Hej hej måndag och ny vecka:)"

"Friends for life #friends #love #forever "

"Mina fina❤ "

"Champagne går rakt upp i skallen på mig. Ett glas och jag är tipsy;) Nå väl, det var gott iaf!"

"aft en riktigt mysig dag på stan med min fina vän Åsa. Shoppat massor av nya träningskläder och ätit en fantastisk god lunch. Nu blir det soffläge och bokläsning! I love sundays:"

"Svirar om till ledighetsskorna och ser fram emot en mysig afton med dom finaste töserna på Hello Monkey! "


En ORGIE i onödigt vetande/skryt/hej-se-hur-bra-jag-är/har det osv etc bla bla

BlötSnö
2012-11-16, 14:28
Lite narcissism är bara bra för överlevnadsinstinkten.

Hittade ett test som jag tog, apropå den här tråden. Jag tror (eller snarare hopppas) att det inte stämmer så bra, med tanke på resultaten. De här testerna, liksom många andra som skrapats ihop av någon fritidspsykolog, brukar väl dock ha en tendens att överdriva en del.

http://www.4degreez.com/misc/personality_disorder_test.mv

Resultaten blev följande:
Paranoid: High
Schizoid: Moderate
Schizotypal: High
Antisocial: High
Borderline: Moderate
Histrionic: Moderate
Narcissistic: Moderate
Avoidant: Moderate
Dependent: Moderate
Obsessive-Compulsive: High

Scratch89
2012-11-16, 14:33
Ja. Någon som är intelligent har definitivt bättre förmåga att se sig själv utifrån än någon som är dum. Se på min katt t.ex. Den vet nog inte ens att den är en katt.

http://i47.tinypic.com/os93cj.jpg

Slartibartfast
2012-11-16, 14:42
Fan, vad jag vill vara en katt.

Oljeblixten
2012-11-16, 14:43
Fan, vad jag vill vara en katt.

Fatta vad jobbigt att glida ut i köket till mat som luktar fantastiskt för att aldrig få smaka... Tror man överskattar det.:cool:

BlötSnö
2012-11-16, 14:45
Ligga och sova 20 timmar per dygn utan att oroa sig för vart tiden tar vägen, för att tillbringa övriga 4 timmar med att äta och kräva att bli ompysslad.
Hyfsad tillvaro...

billmaier
2012-11-16, 14:52
Gjorde testet, borde man oroa sig? :D

Paranoid: Very High
Schizoid: Low
Schizotypal: Moderate
Antisocial: Low
Borderline: Low
Histrionic: High
Narcissistic: High
Avoidant: Moderate
Dependent: Low
Obsessive-Compulsive: High

OnTopic: Riktigt trött på alla dessa attentionwhores som skryter med allt dom gör. Hade ett par tjejer som vänner på FB, ena dagen var allt bra, men nästa dag var allt skit igen. Och det här skulle uppdateras minst 3 gånger om dagen.. Och vad jag vet om deras liv så är det inget lyx, arbetslösa och fattiga vars enda intresse är att supa och röka. Tror alltså bra på denna teori.

WHITEFOLKS
2012-11-16, 15:04
Billmaier säger att det är tjejer, jag skulle GISSA att de som amfksp citerade var tjejer..

Verkar som en överrepresentation, varför? :D

spoonchest
2012-11-16, 15:11
Ja, det är mestadels tjejer i min feed, med. Men en hel del killar skulle jag vilja bunta ihop i samma kategori.

Ang. testet så fick jag low rakt igenom.

BelowAverage
2012-11-16, 15:17
Nästan alla gillar väl att få bekräftelse.
Om man väl börjar med sånt där och får uppmärksamhet kan jag tänka mig att det blir svårt att sluta, eller snarare - trevligt att fortsätta.
Vet inte om jag tycker det är stört direkt. Rätt konstigt däremot. Och somliga blir lite väl tjatiga.

Har väldigt få vänner på FB så jag skulle inte kunna nog bekräftelse för att det skulle vara värt besväret ens om jag försökte :D
Så jag är givetvis inte det minsta störd :laugh:

Disorder | Rating
Paranoid: Moderate
Schizoid: Low
Schizotypal: Low
Antisocial: Low
Borderline: Low
Histrionic: Moderate
Narcissistic: Moderate
Avoidant: Moderate
Dependent: Low
Obsessive-Compulsive: Low

Tror sådana här tester kan variera nått infernaliskt över en tidsperiod.

zeusden1
2012-11-16, 15:27
Låter fullt rimligt och passar helt klart in på dem jag känner som skriver dylika saker.

Samma här. De personer som jag har på min Facebook som skriver de absolut mest positiva saker om sin vardag är de människor som verkligen vill att allT ska kretsa runt dom.

Ulvamal
2012-11-16, 15:32
Irriterande med folk som vill att allt ska kretsa kring dem.

Det tar ju bort fokus från mig.

awesomooo
2012-11-16, 15:38
Folk som ska skryta om sin lunch.

"Tog en lunch på Stureplan med min bästa tjej <3<3<3<3 #cash #flow #StureP #stek #schtek #Instagram #Hot #Girl #Instalike #Swedish"

Spyr fan galla. Dom bor långt från stan och bara måste sätta sig i en buss in till Stureplan bara för att kunna uppdatera på facebook och Instagram.

WHITEFOLKS
2012-11-16, 15:42
Jag undrar om folk som lever i den cirkeln verkligen är så uppskattande av andras "liknande beteende" så de ger sken av eller om de hoppas att "alla andra menar det säkert".

Jag kan titta på två människor interagera, se att det är väldigt tillgjort från båda parter och undra; Tror de att den andra människan menar sin del eller är båda helt på det klara med att den andra är fejk?

Vad är då meningen med det hela?

Knatcharn
2012-11-16, 16:35
Jag undrar om folk som lever i den cirkeln verkligen är så uppskattande av andras "liknande beteende" så de ger sken av eller om de hoppas att "alla andra menar det säkert".

Jag kan titta på två människor interagera, se att det är väldigt tillgjort från båda parter och undra; Tror de att den andra människan menar sin del eller är båda helt på det klara med att den andra är fejk?

Vad är då meningen med det hela?

De båda uppnår någon sorts status som ska imponera på en tredje aktör som ser på? Vad vet jag. Är det inte lite som två vänner som går ut och dansar och står och är allmänt snygga och flörtiga men vägrar dansa med andra än sin vän? De vill synas och uppskattas (och bli raggade på) men är inte där mer än för bekräftelse. Tolka mig inte som en bitter gubbe som aldrig får ragg, de kan ju faktiskt vara där för att dansa och ha kul, eller hur? Ja, det kan de, men nej, det är de inte. De är osäkra och vill ha det bekräftat att de är tillräckligt heta för 18 åriga pojkar som stinker bacardi raZZZ.

I'll show myself out.

Scratch89
2012-11-16, 16:37
Jag som inte använder Twitter förstår inte vad man ska ha hashtags till. Vad gör de? Om jag skriver #swag, finns det då en twittergrupp som heter swag som då får mina twittrar? Lagras det liksom på något sätt, eller är det bara lika efterblivet som jag tror att det är?

Frantic
2012-11-16, 16:40
Jag som inte använder Twitter förstår inte vad man ska ha hashtags till. Vad gör de? Om jag skriver #swag, finns det då en twittergrupp som heter swag som då får mina twittrar? Lagras det liksom på något sätt, eller är det bara lika efterblivet som jag tror att det är?

Klickar du på #swag får du upp alla andra inlägg som också är taggade med #swag.

/Gissning

Ronn
2012-11-16, 16:40
Jag som inte använder Twitter förstår inte vad man ska ha hashtags till. Vad gör de? Om jag skriver #swag, finns det då en twittergrupp som heter swag som då får mina twittrar? Lagras det liksom på något sätt, eller är det bara lika efterblivet som jag tror att det är?

Klickar du eller söker du på #swag så hittar du alla tweets som innehåller det, söker du på t.ex. #swag #yolo tags får du alla tweets som innehåller båda dom.

Det är ett sätt att hitta tweets som handlar om samma sak, även om det använts rätt friskt till vad som helst.

Latissimus Dorsi
2012-11-16, 16:42
http://24.media.tumblr.com/tumblr_m3iaqplpke1qzqoygo1_500.jpg

mattepatte
2012-11-16, 16:58
Lite narcissism är bara bra för överlevnadsinstinkten.

Hittade ett test som jag tog, apropå den här tråden. Jag tror (eller snarare hopppas) att det inte stämmer så bra, med tanke på resultaten. De här testerna, liksom många andra som skrapats ihop av någon fritidspsykolog, brukar väl dock ha en tendens att överdriva en del.

http://www.4degreez.com/misc/personality_disorder_test.mv

Resultaten blev följande:
Paranoid: High
Schizoid: Moderate
Schizotypal: High
Antisocial: High
Borderline: Moderate
Histrionic: Moderate
Narcissistic: Moderate
Avoidant: Moderate
Dependent: Moderate
Obsessive-Compulsive: High

Svarar du 100% ärligt eller vad du tror är "rätt" svar? ;)

Disorder | Rating
Paranoid: Low
Schizoid: Low
Schizotypal: Low
Antisocial: Low
Borderline: Low
Histrionic: Moderate
Narcissistic: Low
Avoidant: Low
Dependent: Moderate
Obsessive-Compulsive: Low


Are you very concerned with your appearance and how others perceive you? YES
Do you suffer from low confidence? YES
Do you frequently reassure yourself that you are deserving of praise? YES
Do you frequently alternate between feelings of high self-worth and self-disappointment? YES
Do you often second-guess yourself? YES
Do you have a big fear of rejection (of any kind, not just romantic)? YES
Is your appearance or behavior considered "eccentric" by other people? YES
Do your moods fluctuate a lot? YES

Några jag var tvungen att säga Ja på :MrT:

etc etc.

cero
2012-11-16, 17:12
Det kan nog stämma. Men det kan lika gärna vara en person som mår hur bra som helst och har ett perfekt liv som h*n gärna skryter lite extra om för att få mer respekt av vännerna. Det sista gäller unga människor främst.

Sheogorath
2012-11-16, 18:21
Är hon bortom bot och bättring eller bara inte ditt problem? :)

Hon är skolboksexempel på borderline-personlighet och har man inte växt ur det när man passerat 30-strecket är man nog bortom bot och bättring på riktigt.

tuthpicker
2012-11-16, 19:55
Dessa resultat fick jag som har aspergers och adhd...:)

Disorder | Rating
Paranoid: Very High
Schizoid: High
Schizotypal: Very High
Antisocial: High
Borderline: Moderate
Histrionic: Moderate
Narcissistic: Very High
Avoidant: High
Dependent: Moderate
Obsessive-Compulsive: High
URL of the test: http://www.4degreez.com/misc/personality_disorder_test.mv
URL for more info: http://www.4degreez.com/disorder/index.html

Ignatius72
2012-11-16, 20:05
Den sistnämnda gruppen trycker jag in på "hide posts" efter alltför mycket spammande. Det är för tragiskt att se dem hålla på.
Bäst är rader som är lite medvetet suggestiva:
"Det är så sjukt vad fejkade människor kan vara, usch ni får mig att må illa.....
God morgon förresten!"
Sedan får dom kommentarer från oroliga vänner som säger nåt i stil med:
"men lilla hjärtat, vad har hänt?"
"Vill inte ta det på fejjan, vi kan prata sen."
"Styrkekramar!"
"Naaw, puzz!"

Lägg till, "usch vad jag hatar falska människor".
"Fy för energitjuvar"

Styrkekramar hör till mina favorithatobjekt.

Spartansk
2012-11-16, 20:06
Irriterande med folk som vill att allt ska kretsa kring dem.

Det tar ju bort fokus från mig.

Hahaha... Du har hunnit med några väldigt roliga inlägg under väldigt kort tid som medlem.

Ulvamal
2012-11-16, 21:56
Hahaha... Du har hunnit med några väldigt roliga inlägg under väldigt kort tid som medlem.

Livet är alldeles för viktigt för att tas på något större allvar. Så tack!

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2

Snobbe
2012-11-16, 23:33
Kan någon förklara varför folk på facebook kör #taggning? Jag vet att det finns appar som gör så man postar till twitter facebook osv samtidigt. Men dessa personer har inte twitter. Och de kan även köra #hash tag. Dvs med space vilket dödar hela taggen även i twitter...

312
2012-11-16, 23:35
Kan någon förklara varför folk på facebook kör #taggning? Jag vet att det finns appar som gör så man postar till twitter facebook osv samtidigt. Men dessa personer har inte twitter. Och de kan även köra #hash tag. Dvs med space vilket dödar hela taggen även i twitter...

Folk gör ju även det här på Kolozzeum, så galet irriterande. *facepalm*

#Fettpass #Kugga #UPP #Proteindrinkianus

Ronn
2012-11-16, 23:38
Kan någon förklara varför folk på facebook kör #taggning? Jag vet att det finns appar som gör så man postar till twitter facebook osv samtidigt. Men dessa personer har inte twitter. Och de kan även köra #hash tag. Dvs med space vilket dödar hela taggen även i twitter...

För att dom är korkade och inte fattar vad det är till för.

BlötSnö
2012-11-17, 00:05
Svarar du 100% ärligt eller vad du tror är "rätt" svar? ;)


Jag var faktiskt ganska noga med att vara helt uppriktig. Annars är de här testerna inte så roliga, tycker jag. :)

Hade det här testet tilldelats mig för att göra en undersökning som jag behövde få bra/normala resultat på så hade jag svarat annorlunda.
Det är ju inte direkt svårt att lista ut vad det "bra" svaret på frågorna är.

Men som sagt, jag tror inte de här testen är speciellt pålitliga. Fanns ju en del frågor som varken hade ett ja eller nej-svar och då fick man helt enkelt ta det som låg närmast.

Scratch89
2012-11-17, 01:16
För att dom är korkade och inte fattar vad det är till för.

Måhända, men som jag nu fått förklarat det för mig är det ju faktiskt en rätt värdelös funktion. :D Jag kan tänka mig att det är häftigt till ett stort event eller om man ska skriva om något, men att bara hashtagga som någon slags name drop känns rätt lamt.

Ronn
2012-11-17, 01:26
Måhända, men som jag nu fått förklarat det för mig är det ju faktiskt en rätt värdelös funktion. :D Jag kan tänka mig att det är häftigt till ett stort event eller om man ska skriva om något, men att bara hashtagga som någon slags name drop känns rätt lamt.

Grundidén är inte så dum, tänk dig till exempel om det är riksdagsval eller någon viktig nyhet och du vill följa flödet vad som twittras om det då kan det va rätt användbart. Problemet är ju att det i många fall överanvänds eller används på fel sätt då blir det mycket brus. Sen verkar det vara många som tror att det är någon slags trend och haschtaggar lite hur som helst bara för att dom tror det är en ball internet grej.

Angel
2012-11-17, 11:26
"Jaha nu kom inte kärlek och jag som myst till det och lagat mat :/// men men då säger jag go natt!"

"Huggormar finns överallt!!!!!"

"Underbart är bäst!! Och jag har det jävligt bra just nu!!! Tack Mattias för att du finns och förgyller mitt liv med glädje och kärlek ♥ "

"Nu äntligen rullar livet på utan bekymmer!! Nytt jobb, ny karl som är världens bästa :))"

Angel
2012-11-17, 11:27
Eller:

Celebrating my boyfriend & his friend after their hunting examination with some taco dinner. #dinner#food#friends#candle#hunting#boyfriend#meal

och en bild på tacos under.

Angel
2012-11-17, 11:29
eller:

"åh vad jag ogillar o vara sjuk med allt vad det innehåller. Jag vill ju gå till jobbet och hänga med fina kollegorna o de charmiga patienterna istället för o ligga begravd bland filtar o kuddar i soffan..."

Mmm....SÄKERT.

Angel
2012-11-17, 11:31
"Idag är det som helg efter min helgtjänstgöring :) Den avnjuts i soffan medans regnet visar upp sina droppar utanför fönstret......"

översättning: det är en pissregnig måndag och jag ligger i soffan och glor.

Rikard Jansson
2012-11-17, 11:51
Är det från din fb angel? ;d

Sniggel
2012-11-17, 11:57
Hittar inget från Lund men en snabb sökning gav följande:



http://www.resume.se/nyheter/webb/2010/09/10/bevisat-facebook-anvandare/

Studien: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20712493

Känner igen testet sen tidigare inser när jag svarade på frågorna hur jävla normal jag blivit. Fick low på allt.

Fyllot
2012-11-17, 12:00
Detta gäller naturligtvis även alla som dagligen slänger upp bilder på sin kropp, maträtt osv......träningsmänniskor..

Angel
2012-11-17, 14:14
Är det från din fb angel? ;d

Pff, lagar jag mat så kommer min kille *flex*

Nej det va ett litet urval från min feed (heter det så) på facebook. Såg denna idag och fick lite "solsidan-vibbar.."

En bra helg som startade med bio igår em, Breaking Dawn 2 med finaste Cissi. Idag dans för tjejerna, ev träning för mig under tiden och skridskoåkning ikväll på Råslätt med min lillasyster och hennes godingar ♥

tearz
2012-11-17, 14:35
Paranoid: High
Schizoid: High
Schizotypal: High
Antisocial: High
Borderline: Moderate
Histrionic: High
Narcissistic: Very High
Avoidant: High
Dependent: Low
Obsessive-Compulsive: High

ceejay
2012-11-17, 14:47
Heh, har en del såna jag med angel.

"Käkat middag på stan, nu Yatzy, champagne, chips och massvis med musik! Mys lördag!! "

"Sjuk jävla fredag haha, spårat. Jävligt kul men nu är man slut som artist. Äntligen ska jag få göra det jag längtat efter hela veckan: krypa ner i sängen med mitt älskade hjärta ♥"

älskarcola
2012-11-17, 14:57
fucking snitch du är stämplad för livet

i will f u up

Asså du är en sån som kallas typ i någon form av tandvärk asså aa

hemma nuefter en låååååång natt med bra slut.... sovit svar nej ska jag svar hmmmmmmm sover redan

Nu gjorde gjorde du bort dig syns snart

Du tror men ja vet !!!!skiter i hela dig nu att du ens kan tro en sån sak är sjukt ... Och den andra lilla horan folk börjat umgås med känn er så lurade hon har snackat ner er alla under alla år tur att man har riktiga vänner som verkligen inte backstabbar ens rygg peace out o till er alla anndra suuuug kuuuuuuk

Roligt från FB från samma person!111111111

BlötSnö
2012-11-17, 15:14
fucking snitch du är stämplad för livet

i will f u up

Asså du är en sån som kallas typ i någon form av tandvärk asså aa

hemma nuefter en låååååång natt med bra slut.... sovit svar nej ska jag svar hmmmmmmm sover redan

Nu gjorde gjorde du bort dig syns snart

Du tror men ja vet !!!!skiter i hela dig nu att du ens kan tro en sån sak är sjukt ... Och den andra lilla horan folk börjat umgås med känn er så lurade hon har snackat ner er alla under alla år tur att man har riktiga vänner som verkligen inte backstabbar ens rygg peace out o till er alla anndra suuuug kuuuuuuk

Roligt från FB från samma person!111111111

Lolwut? :laugh:

älskarcola
2012-11-17, 16:27
Lolwut? :laugh:

Cant you rise? Why ? Have someone hurt you ? Sry i did not mean to fuck you up so mutch . Show no love , love Will get you killed!!!!

jahopp va händeer idag då mer en att vissa kan suga *** o andra äta skit på en trä bit

jag lever ... så ni vet :) va enna nära på att knocka läkarn när jag vakan :) peace

Säger en sak sug *** lycka till med ditt ruttna liv

Hoppas ni klarar er ni finns inte i mitt liv längre klyptoman hora

skicka folk på mig gött kan man ha lite kul igen' ska krossa er

om de är de du vill så okej men ring inte o smsa mig intr säger en sak va har jag gjort fö dig ALLT F U

HAR INGEN TELEFON

måste ha telefon nununu

jag ska ha min telefon idag sissta dagen annars får vi se va som händer

glömde tilläga min iphone blev klippt av sk vänner ni kan suga *** ni med

letar efter min mobil :(

porrfilm öl sprit ja vad säger man sweet

Flera såna här inlägg om dagen *popcorn*

timoat
2012-11-17, 16:32
Innan fanns ju en bra funktion, "Hide all by user" tror jag den hette, då försvann allt de postade, nu kan man bara gömma enskilda inlägg, kasst.

Dreas
2012-11-17, 16:39
Innan fanns ju en bra funktion, "Hide all by user" tror jag den hette, då försvann allt de postade, nu kan man bara gömma enskilda inlägg, kasst.Nope, du kan ta bort ifrån nyhetsflöde. Det har jag gjort med flertalet användare.

Sheogorath
2012-11-17, 16:56
eller:

"åh vad jag ogillar o vara sjuk med allt vad det innehåller. Jag vill ju gå till jobbet och hänga med fina kollegorna o de charmiga patienterna istället för o ligga begravd bland filtar o kuddar i soffan..."

Mmm....SÄKERT.

gahahahahahahahahahahah :laugh:

hultman
2012-11-17, 16:58
Nja. Det är nog snarare ett kvitto på att man är en fjortis och/eller attention whore. Oklart varför.

shadowfire
2012-11-17, 17:10
Flera såna här inlägg om dagen *popcorn*

Heter din kompis Hanna Widerstedt?

Donner
2012-11-17, 17:21
Heter din kompis Hanna Widerstedt?

Tror snarare på Ken Ring.

Sheogorath
2012-11-18, 20:57
När nätskryt varvas med detta blir din newsfeed sällan tråkig.

http://i49.tinypic.com/r2uuj8.jpg

Latissimus Dorsi
2012-11-18, 21:01
När nätskryt varvas med detta blir din newsfeed sällan tråkig.

http://i49.tinypic.com/r2uuj8.jpg

jag luktar en störning. för annars skriver man inte sånt.

Sheogorath
2012-11-18, 21:06
jag luktar en störning. för annars skriver man inte sånt.

Du har en bra näsa.

Fyllot
2012-11-18, 21:09
jag luktar en störning. för annars skriver man inte sånt.

Hon kanske är ett litet flickebarn och då blir det en aning svårare att applicera diagnoser utan underlag.

Sheogorath
2012-11-18, 21:10
Hon kanske är ett litet flickebarn och då blir det en aning svårare att applicera diagnoser utan underlag.

Hon har ett litet flickebarns ålder. Gånger tre.

Fyllot
2012-11-18, 21:12
Hon har ett litet flickebarns ålder. Gånger tre.

Sedär ja.....uppfattade henne väldigt ung men idag verkar var och varannan skriva o istället för och *facepalm*

filmjölk
2012-11-18, 21:15
Ni kanske inte skall lägga ut vad era fb-polare sagt för dumheter till allmän beskådan här och psykoanalysera - missförsta mig inte, det är roligt... MEN det kan komma tillbaks och bita er i arschlet.

BlötSnö
2012-11-18, 21:16
Cant you rise? Why ? Have someone hurt you ? Sry i did not mean to fuck you up so mutch . Show no love , love Will get you killed!!!!

jahopp va händeer idag då mer en att vissa kan suga *** o andra äta skit på en trä bit

jag lever ... så ni vet :) va enna nära på att knocka läkarn när jag vakan :) peace

Säger en sak sug *** lycka till med ditt ruttna liv

Hoppas ni klarar er ni finns inte i mitt liv längre klyptoman hora

skicka folk på mig gött kan man ha lite kul igen' ska krossa er

om de är de du vill så okej men ring inte o smsa mig intr säger en sak va har jag gjort fö dig ALLT F U

HAR INGEN TELEFON

måste ha telefon nununu

jag ska ha min telefon idag sissta dagen annars får vi se va som händer

glömde tilläga min iphone blev klippt av sk vänner ni kan suga *** ni med

letar efter min mobil :(

porrfilm öl sprit ja vad säger man sweet

Flera såna här inlägg om dagen *popcorn*

Jag har haft konstiga och uppmärksamhetstörstande folk i min newsfeed också, men den här liraren verkar ju exceptionell.

Vad fasen gjorde folk innan det fanns internet? Satt och skrev sura insändare till KP och Amelia eller lät det hela byggas upp inombords tills man brast och gick ut och attackerade första bästa förbipasserande?

tjing
2012-11-18, 21:19
Notera "låg närmast" den mörka triaden. Även kvinnokarlar och framgångsrika affärsmän/kvinnor ligger ofta nära ovan nämnda mysiga triad.

Vi ligger alla relativt nära någonting. Vare sig det är drag av aspergers, självförhärligande maner, eller blyghet. Den här studien saknar dock kontext och ser knappast dylika statusuppdateringar som ett tecken på en samhällsutveckling t ex.

stevebc
2012-11-18, 21:54
"Den mörka triaden". Heh, kvällspressen briljerar.

Vad är förresten poängen med att statusuppdatera om man inte ska berätta vad man gör eller mår?

"Jag mår bra efter en promenad i solen och en härlig kopp te". SLUTA SKRYTA OCH SKRIVA OM PETITESSER I DITT LIV!!!1111

tjing
2012-11-18, 21:57
Det heter faktiskt "the dark triad" även utanför kvällspress.

Spartansk
2012-11-18, 22:02
Vad är förresten poängen med att statusuppdatera om man inte ska berätta vad man gör eller mår?

Skriva asroliga skämt, såklart. En gång t ex så skrev jag "I understand that Einstein was excited in his youth, but that later in life, he got Bohr'd."

Zoidy
2012-11-19, 01:01
"Den mörka triaden". Heh, kvällspressen briljerar.

Vad är förresten poängen med att statusuppdatera om man inte ska berätta vad man gör eller mår?

"Jag mår bra efter en promenad i solen och en härlig kopp te". SLUTA SKRYTA OCH SKRIVA OM PETITESSER I DITT LIV!!!1111

Jag tror iofs att du förstår vad det är folk snackar om ifall du tänker efter lite ;) Vissa skriver helt sjukt intetsägande grejer på internet. Och lägger klyschor på klyschor. Det är extremt störigt att läsa såna inlägg. Exemplena som getts i tråden är ju inte ens överdrifter heller. Folk skriver verkligen så. Skrämmande...

Macroman
2012-11-19, 12:31
Nja, isåfall måste en stor majoritet av dagens ungdomar ha en massa störningar.

Ja?

Robbmeister
2012-11-19, 15:09
Ja?

Spartansk förklarade det hela bra:
Det står ju inte exakt hur nära den där mörka triaden som personerna ligger, väl? :) Men att en majoritet av alla ungdomar idag har någon form av psykiskt problem kan jag iallafall tänka mig. Kanske inte en störning iofs.

Såg förövrigt en jäkligt rolig grej på facebook nyss:

http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=724&pictureid=3183
Hahaaha det är någon tjej som trodde att folk var seriösa när dom påstod att hästar inte är djur, utan frukter.
Kanske inte har så mycket med tråden att göra, men kan man inte förstå så simpla skämt så måste man ha något fel :D

Oljeblixten
2012-11-19, 15:31
Spartansk förklarade det hela bra:


Såg förövrigt en jäkligt rolig grej på facebook nyss:

http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=724&pictureid=3183
Hahaaha det är någon tjej som trodde att folk var seriösa när dom påstod att hästar inte är djur, utan frukter.
Kanske inte har så mycket med tråden att göra, men kan man inte förstå så simpla skämt så måste man ha något fel :D

Haha såg den med, var tvungen att gilla. Att ta illa upp för att någon lirare påstår att häst är en frukt måste väl också tyda på någon form av hjärnskada?

Sheogorath
2012-11-19, 16:22
haha såg den med, var tvungen att gilla.

+1 :d

Timme
2012-11-22, 14:19
Omedelbar borttagning från facebook när den kommer. Om du inte vill ta det på facebook, skriv inte det på facebook då ditt jävla grottmongo.

"Grottmongo" Ahahaha :laugh:
håller med dig. Blir precis galen på sådant

tjing
2012-11-22, 14:26
:D

tänk att håppla omkring på en frukt jävel TYP hela sitt liv