handdator

Visa fullständig version : Vad är det för fel på mitt matschema?


slimdog
2012-11-16, 08:56
Jag skulle behöva hjälp att modifiera mitt matschema.
När jag började träna för ett år sedan så vägde jag 72 kg och var allmänt spinkig och min längd är 187 cm.

Mitt mål är att gå upp i vikt och väga 85 kg deffad, jag vill inte få en hängmage efter bulken. En bieffekt av detta matschema är att mitt svett luktar illa varför vet jag inte, men jag antar att det beror på proteinet, min läkare tog blodprov och testade njurarna och andra värden som var perfekta. Vad tror ni om mitt upplägg?

Så här ser en träningsdag ut för mig.

06:00 Frukost
1 liten kesella och 2 dl havregrynsgröt med mjölk

07:00 Gymmet
Dricker alltid en Färdigblandad Maxim Protein Shake 18x330ml Direkt efter passet.

10:00 Mellanmål
1 liten kesella eller 1 dl whey 100

12:00 Lunch
Jag äter lunch ute men väljer rätter som innehåller mycket protein och kolhydrater.

15:00 eller 16:00 Mellanmål
1 liten kesella eller 1 skopa whey 100

19:00 Middag
Protein bestående av 2-3 kycklingfiler med ris.

22:00 Kvällsmål
1 liten kesella

Pretorian
2012-11-16, 10:12
Ska jag upp i vikt så äter jag gärna sånt som är gott (när jag tänker efter så gäller samma princip vid viktnedgång) och då skulle jag slänga ut all kesella. Men som så mycket annat är det en smaksak.

Jag skulle ivarjefall ta bort all kesella och inte äta så ofta och öka mängden lagad mat. Lunchen ute är säkert ok men jag tror knappast det är några större mängder protein.

Du kan även äta annan lagad mat än kyckling och ris.. det finns nötkött och fläskkött. Fisk är ganska bra att äta regelbundet.

Så.. enligt mig ska du tänka om lite.

nitz
2012-11-16, 11:16
Luktar ditt svett möjligtvis amoniak?

slimdog
2012-11-16, 15:51
Luktar ditt svett möjligtvis amoniak?

Det har du helt rätt i men jag skulle gärna slippa det. Är det bristen på grönsaker som spökar kanske ?

slimdog
2012-11-16, 15:57
Ska jag upp i vikt så äter jag gärna sånt som är gott (när jag tänker efter så gäller samma princip vid viktnedgång) och då skulle jag slänga ut all kesella. Men som så mycket annat är det en smaksak.

Jag skulle ivarjefall ta bort all kesella och inte äta så ofta och öka mängden lagad mat. Lunchen ute är säkert ok men jag tror knappast det är några större mängder protein.

Du kan även äta annan lagad mat än kyckling och ris.. det finns nötkött och fläskkött. Fisk är ganska bra att äta regelbundet.

Så.. enligt mig ska du tänka om lite.

Frukost, lunch och middag brukar innehålla mycket protein och kollhydratyer men det blir svårare under mellanmålen.

nitz
2012-11-16, 16:19
Det har du helt rätt i men jag skulle gärna slippa det. Är det bristen på grönsaker som spökar kanske ?
Nepp, mycket protein, lite kolhydrater skulle det mycket troligt kunna vara

Neco
2012-11-16, 16:25
Det har du helt rätt i men jag skulle gärna slippa det. Är det bristen på grönsaker som spökar kanske ?

Fast bristen på grönsaker och kanske nån enstaka frukt borde du ju också göra något åt!! :)