handdator

Visa fullständig version : Project:The transformation


philiphermansson
2012-11-14, 19:15
Project:The transformation

- Måndag: Rygg samt 40 minuter Cardio på löpband nivå 7
-Tisdag: Vila
-Onsdag: Bicep, tricep samt underarmar och mage
-Torsdag: Ben samt 40 minuter Cardio och mage.
-Fredag: Axlar och 20 minuter cardio.
-Lördag: Vila samt äta dag
-Söndag: Bröst och mage.

Ca 30 minuter innan Passet blandar jag min PWO och BCAA XX och rör mig mot gymmet. Under träningen så dricker jag vatten ( finns det något annat man kan dricka som är bra?), kör mitt pass på ca 1 till 1 och en halv timma + kondition. Tar en protein shake med kreatin iblandat direkt efter träningen.
Kommer hem äter något, gärna kött, kyckling, keso med skinka eller dylikt. Men hur jag än vrider och vänder på det så kan jag inte få i mig mer än ca 90 Gram protein per dygn. Mitt mål är att hitta en kost där jag får i mig ca 150-200 Gram Protein per dygn. Kolhydrater håller jag ner på en hel del, vilket inte är speciellt bra för träningen men jag har fått nån sorts tix att inte är för mycket av det.

Hjälp med kostschema.

T.ex idag
Frukost- 6 äggvitor och 60 gram blandade grönsaker från findus (majs,paprika och ärtor)
Lunch: Det som serveras i skolan.
Mellanmål, en banan eller något litet.
Middag, varierar väldigt mycket då jag fortfarande bor hemma hos mina föräldrar. Men lagar för de mesta min egen mat.
och kvällsmat, ca 2-3 hundra gram keso och 50-80 gram skinka.

Det känns som det inte händer något, känns liksom jag har fastnat och att det inte händer mycket med musklerna.

Min frågeställning till er som har större kunskap än vad jag har angående muskelbygge frågar jag

-Om ni har några tips på hur jag skulle kunna maxa träningen utan att behöva bulka mig "fet".

- Ett bra kostschema för mycket Protein.

-Är mitt Tränings schema ett bra upplägg?

Tacksam för svar!

mikaelj
2012-11-14, 19:25
Vad är ditt mål?

Om det är du på din bild borde du satsa på att få i dig mycket mat, och inte tänka så mycket på tillskott och tramsande med äggvitor (ät hela ägg!), samtidigt som du tränar tungt.

Du borde byta träningsschema till ett välbeprövat där du ökar vikterna för varje träningsvecka. Det där ser ut som ett egenpåhitt. Välj t ex Stronglifts 5x5 som finns länkat här.

aranada05
2012-11-14, 19:29
Hur ser dina träningspass ut i form av reps/set samt övningar? Kör du till fail? Ökar du vikterna eller står du still?

Vill du bygga muskler ska du inte vara rädd för att äta. Googla recomposition om du tycker du är för fet men ändå vill bygga på dig samt bli mer deffad.

Personligen skulle jag ha min ätardag en träningsdag. Antingen efter ben eller det pass jag prioriterar mest.

Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk

bearwolf
2012-11-14, 19:29
Är ditt mål att bli biff? Skär ner på cardion och lägg den på enskilda dagar kan hjälpa. Om du redan nu får i dig lite för lite mat och protein så hjälper det inte att du springer bort allt.
Du har en ganska avancerad split. Kolla runt efter andra program du kan tänka dig också typ stronglifts eller dyl.

KalleTeodor
2012-11-14, 19:29
rent spontant känns det som du skulle behöva äta 2-3 gånger så mycket mat.

Fyllot
2012-11-14, 19:34
Och så kan du göra alla en tjänst att inte träna kondition på samma pass som styrketräningen. Våga äta mer mat och självklart lägg all krut på ett beprövat program istället för att strula till det med eget....över

Tyrwing
2012-11-14, 19:46
och så kan du göra alla en tjänst att inte träna kondition på samma pass som styrketräningen. Våga äta mer mat och självklart lägg all krut på ett beprövat program istället för att strula till det med eget....över

+1

Alfers
2012-11-14, 21:38
90g protein och håller nere på kolhydraterna?! Herregud människa, hur håller du ihop?
Iväg och köp lösgodis och grädde bums! (fo rizzle)

wcanka
2012-11-14, 21:44
Mjölk. När du fortfarande äter i skolan + det föräldrarna lagar, så är mjölk ett säkert kort drick gärna 1-2 liter RÖD mjölk om dagen utöver vanliga käket :)

LillisJ
2012-11-14, 21:45
Gå och köp snabbmakaroner. 360kcal/12g protein per 100 gram.

Räknar du näring från allt eller endast tillskott och kött? Räknar du ens över huvudtaget?

gratefuldead
2012-11-14, 21:53
Ska du gå upp eller ned i vikt? Du kan ju inte bygga något på den där barnkosten.

wcanka
2012-11-14, 22:07
Sen kan du ju tamefan, kötta på ordentligt till frukost. Havregrynsgröt, mjölk, sylt, äppelmos, honung... bara fantasin kan stoppa dig.

Sen släpp det där med "inga kolhydrater" lär dig äta dom också, kommer göra gott :)

snelhest
2012-11-14, 23:17
Prova att byta namn till Project: the ultimate transformation och så kör du knäböj 3 ggr i veckan.