handdator

Visa fullständig version : Ej pump i ena bröstet..


Kevinkarlsson1
2012-11-13, 19:13
Hej! Bröst är ju så jävla skönt att köra på gymmet men blir galen på att jag ej får pump i ena bröstet.. Jag har liksom under högra bröstet ett ställe som när jag spänner mig så är det helt slappt.. Min teori är att jag inte kan få fett där.. Det syns även lite att vänstra bröstet är mer format än det högra. Har suttit och sökt om det här hur länge som helst men inte hittat något vettigt svar. Min fråga till er är nu alltså om jag kommer aldrig känna pump i det högra bröstet (underbröstet) och kommer jag få leva med att jag inte får någon "form" där? Vore ju isf väldigt, väldigt tråkigt..

Fishtank
2012-11-13, 19:29
Det är nog mer att du har dålig teknik och är olika stark skulle jag säga.

spinki
2012-11-13, 19:32
Hur ser din träning ut ?

Kevinkarlsson1
2012-11-13, 19:45
Min bröstträning? Isf så börjar jag med bänkpress, sen kör jag hantelpress, lutande hantelpress, flyes och sen kan det variera lite.. Kör cirka 3 set på varje med 6-12 reps

Kevinkarlsson1
2012-11-13, 19:51
Vad jag vet så har jag ganska bra teknik, kan väl va något jag gör lite fel på.. Men det jag mest undrar över är varför mitt högra underbröst är helt slappt.. Liksom under bröstvårtan :/

Viktor_Balck
2012-11-13, 20:27
Använder du båda armarna?

spinki
2012-11-13, 20:29
Att brösten är olika är genetiskt och inte så mycket man kan göra åt.
Men visst f** ska du kunna få bra pump i båda om du vill.
Kör 12x10 plan bänk 2 gånger i veckan ett tag så ska du se att det kommer.

Kevinkarlsson1
2012-11-13, 20:35
Jo jag kan få pump ibland, men högra är mycket mycket svårare att få bra pump i.. Jag får liksom fokusera på det högra bröstet och ta i och spänna det mer än det andra för att få hyfsat med pump.. Men jag får väl bara fortsätta och köra hårt och se om brösten blir mer jämnare och om det högra bröstet får lite form.. Tack för att ni svarar, fortsätt gärna med det!:)