handdator

Visa fullständig version : Träning innan middag


Zozza
2004-02-09, 21:29
Jag har svårt för att träna efter middag, börjar nästan alltid må illa eller spy då, jag undrar, är det "ok" att åka o träna på först frukost 08.15, lunch 11.20 och mellanmål 14:00 som består av en tallrik Allbrans med lite mjölk i, 2 glas juice, och 2 fullkornsmackor med tonfisk?

Frukosten består av samma som mellanmålet.

Lunchen är det skolan har att erbjuda.. kan variera lite..

Vore det bra om jag kokade lite ägg och käkade innan passet?

Jorgen
2004-02-09, 21:39
Det beror ju på när du sticker och tränar. Det glömde du skriva. ;)

//Jörgen

Zozza
2004-02-09, 21:50
Originally posted by Jorgen
Det beror ju på när du sticker och tränar. Det glömde du skriva. ;)

//Jörgen

:em:
45 minuter efter mellamålet börjar träningspasset.

Solle
2004-02-09, 21:54
Självklart kan du träna efter mellanmålet. Musklerna är till för att arbeta och börjar inte brytas ner förens kroppen är i svälttillstånd, för att citera King Grub.

Jorgen
2004-02-09, 22:03
Originally posted by Zozza
:em:
45 minuter efter mellamålet börjar träningspasset.
Det är nog inga problem. Se bara till att du får i dig bra med mat efter passet så blir det bra. :thumbup:

//Jörgen

Zozza
2004-02-09, 23:01
Originally posted by Jorgen

Det är nog inga problem. Se bara till att du får i dig bra med mat efter passet så blir det bra. :thumbup:

//Jörgen

Ja där kommer nästa fråga, jag brukar ta en banan direkt efter passet o sen middag 1 timme efteråt(max)

Om jag ska börja med Gainers, är dom mättande?, jag menar orkar jag käka middag 50 minuter efter en Gainers?

Mx2000
2004-02-09, 23:22
Originally posted by Zozza
Om jag ska börja med Gainers, är dom mättande?, jag menar orkar jag käka middag 50 minuter efter en Gainers?

I början kände jag mig helt mätt och uppsvälld av en rejäl gainer. Men efter ett tag vänjer man sig, och framförallt (tycker jag) så märker man att det inte är mättande så länge. Har inga problem att äta en-två timmar efter! :eating:

Assazel
2004-02-10, 08:18
Originally posted by Zozza


Ja där kommer nästa fråga, jag brukar ta en banan direkt efter passet o sen middag 1 timme efteråt(max)

Om jag ska börja med Gainers, är dom mättande?, jag menar orkar jag käka middag 50 minuter efter en Gainers?

Jag dricker en gainer efter träning sen 1-1.5 timme senare middag. Fungerar utmärkt. Gainern mättar bra men den känslan försvinner snabbt efter en timme.

King Grub
2004-02-10, 11:49
En banan räcker inte! Satsa på en gainer om du vill vara säker på att du har tillräckligt med näring tillgänglig för att tillgodogöra dig träningen. Eller rent vassleprotein plus snabba kolhydrater av valfri sort.

Pakke
2004-02-10, 13:01
Själv försöker jag käka nåt mellanmål ca 1-1.5 timme innan träningen och efter träningen 1 portion vassle protein + 2 bananer, sen brukar middagen komma ca 1.5 timme efter. brukar inte ha några problem att pressa i mig middagen då iaf.

Pdaddy
2004-02-10, 15:44
Faan ja käkar inte som en byggare precis, men ja tränar vid ungefär 17:30 eller 18:00.. Alltså då åker ja ner, men inge riktig mat innan, de tar ja när ja kommer hem. Kan iof ibland ta lite lite gran för att va snäll mot frugan, hon tycker det är så trist när ja bara sitter där å glor :eating:

Marcus