handdator

Visa fullständig version : Vilket märke (kreatin)???


fredde
2004-02-09, 20:55
Vilket märke när d gäller kreatin borde jag köpa??? Tacksam för svar......

Hobbes
2004-02-09, 21:00
Originally posted by fredde
Vilket märke när d gäller kreatin borde jag köpa??? Tacksam för svar......

Köp Eiselt alt. Faring båda innehåller Creapure!!

Bra priser och bra produkter!!

Och säljs genom Kollo..

pilt77
2004-02-09, 21:32
star nutrition är ju billiga på gymgrossisyen

Hobbes
2004-02-09, 21:38
Originally posted by pilt77
star nutrition är ju billiga på gymgrossisyen

Jag hoppas verkligen att detta var ett skämt!!

De tar 369:- för 1 kilo mic. kreatin....

Kollo tar 349:- för Eiselt kreatin

Gör matten och gissa sen själv vilken som har den renaste kvaliten???

Jacobg
2004-02-09, 22:53
eiselt är vettigare än exell?

Hobbes
2004-02-09, 23:01
Originally posted by Jacobg
eiselt är vettigare än exell?

Det är ju marginaler som en del brukar påpeka, eiselt och faring använder creapure, vilket är ett renare kreatin.

Se vad jag skrev till svar på din tidigare fråga!

Assazel
2004-02-10, 08:23
Skall faktiskt stödja kollo med att köpa fairing kreatin så fort min Twinlabb tagit slut... ( för det är dyyyyrt)

hulken
2004-02-10, 15:26
VARNING !!!!!!

Finska ADT har testat 21 olika kreatinsorter, 3 av dessa innehöll förbjudna substanser.
Artikeln är på finska men det kanske finns nån som kan översätta det.

ARTIKEL (http://80.81.172.98/view.cfm?page=A18F23ED-3C04-4EAF-AECE-925A5BD3ADEF&articleid=95c26d4e-483e-4027-9146-c286b43bdcfb)


Och så här ser en av sorterna ut som innehöll lite lull lull....

EXTRA KRYDDAT KREATIN (http://www.sf-protein.com/)

Hobbes
2004-02-10, 19:05
Originally posted by hulken
VARNING !!!!!!

Finska ADT har testat 21 olika kreatinsorter, 3 av dessa innehöll förbjudna substanser.
Artikeln är på finska men det kanske finns nån som kan översätta det.

ARTIKEL (http://80.81.172.98/view.cfm?page=A18F23ED-3C04-4EAF-AECE-925A5BD3ADEF&articleid=95c26d4e-483e-4027-9146-c286b43bdcfb)


Och så här ser en av sorterna ut som innehöll lite lull lull....

EXTRA KRYDDAT KREATIN (http://www.sf-protein.com/)

Coolt...de gör en Muscle tech fast med kreatin denna gång....berätta mer, någon som kan finska eller rent utav har en svensk motsvarighet på artikeln!!

Pez
2004-02-10, 19:07
Originally posted by Hobbes


Coolt...de gör en Muscle tech fast med kreatin denna gång....berätta mer, någon som kan finska eller rent utav har en svensk motsvarighet på artikeln!!

Kharon? Slarti?

Vi har för sjutton ett gäng finnar här..kom igen nu. :D

/pez

Garnax
2004-02-10, 21:42
Men du SKA köpa på kollo för att sponsra dom för detta forum t.ex.

Tycker det är nästan taskit att sitta här på forumet och snacka skit hela dagarna och sen köpa sina produkter någon annanstans.

Det får man göra om man är i akutbehov annars hjälper man kollo.

I min nästa order vill jag ha en t-shirt också så man gör lite extra reklam.

//garnax

Arwen
2004-02-10, 21:53
make it simple

Exell:hbang:

kharon
2004-02-10, 21:53
Snabb översättning av artikeln:

Kreatin som leder till positivt dopingtestresultat.

Finlands antidopingstyrelse (ADT) gjorde stickprov i naturkostaffärer södra finland som säljer kreatinpreparat vilka innehöll förbjudna ämnen åt idrottare.

I internationella utredningar har ämnen som inte framkommit i innehållsförteckningen fastställts.

totalt 21st prover samlades på våren 2003. Folkhälsoinstitutionen fann "någon sorts förstadie" till testosteron och nandrolon i tre stycken prover. Av dessa gav man prover åt 6 st försökspersoner som sedan gav positivt utslag i urinprover under tiden av användning samt ett dygn efteråt. Man fann norandrosteron (någon from av biprodukt av användandet av nandrolon) som överskred godkända gränser.
Alla prover som innehöll dessa ämnen (testo, nandrolon) var av märket SF-protein Kreatin Puryvax. Köpta i Valkeakoski med bäst före datum 2005.03 och i Helsingfors med bästföredatum 2005.05.
UTredningen har rört endast enskilda produktpartier, ADT publicerar inte andra analyserade produktnamn.
ADT uppmanar idrottare under dopingkontroller att vara försiktiga med att använda idrottsprodukter och kosttillskott som stöd till träningen. Idrottaren bör personligen ha koll på att denne inte får i sig förbjudna ämnen och är alltid i första hand ansvarig.
Bör även begära skriftligt intyg av kosttillskotttillverkaren att produkten inte innehåller förbjudna ämnen.
Kosttillskott klassas som livsmedel och övervakas av livsmedelsverket. Tullen övervakar importerade produkter.
ADT har vidarebefogat sina uppgifter till livsmedelsverket.

kharon
2004-02-10, 21:56
Alltså kreatin av märket SF-protein har visats innehålla testosteron och nandrolon.

Hobbes
2004-02-10, 22:32
Originally posted by kharon
Alltså kreatin av märket SF-protein har visats innehålla testosteron och nandrolon.

Det är ju bara att säga grattis till dem och välkomna dem i Klubben VI GER MER vilka nu har två medlemmar: Muscle Tech och SF-Protein!

Assazel
2004-02-11, 08:22
Originally posted by Garnax
Men du SKA köpa på kollo för att sponsra dom för detta forum t.ex.

Tycker det är nästan taskit att sitta här på forumet och snacka skit hela dagarna och sen köpa sina produkter någon annanstans.

Det får man göra om man är i akutbehov annars hjälper man kollo.

I min nästa order vill jag ha en t-shirt också så man gör lite extra reklam.

//garnax

men har du fått (supportad) X antal KG kreatin så häller du gärna inte det i slasken..... Stupid!!

Men det går åt flitigt nu inför framtida test av Kollos sortiment av kreatin. :eating: