handdator

Visa fullständig version : Hur många kilon för att se deffad ut? [Bilder]


komigen
2012-11-12, 21:46
Tja, skapade denna tråd bara för skojs skull... Kul o se vad folk tror.

Nu är det så att jag tänkte deffa eftersom jag känner mig rätt obekväm... Ja jag vill gå ner i vikt helt enkelt. Jag tror jag har tonårs gyno också. Hoppas det försvinner, är nyfiken hur det kan se ut efter en deff.

Just nu väger jag 75kg, 180cm lång och är 16 år.

Tror ni jag får fram någonting efter en deff? Hur många kilon måste bort tror ni?

Har inte tagit spänn bilder direkt...

Ni behöver inte hata, vet att jag smal. Mitt mål är dock inte att bli en grov jävel, utan få en schysst kropp!
Armar släpar som in i ***********************************

Fishtank
2012-11-12, 21:59
8-10

RykteT
2012-11-12, 21:59
Tror du behöver lite mer muskler innan om du inte vill se "smalfet" ut!

komigen
2012-11-12, 22:02
Tror du behöver lite mer muskler innan om du inte vill se "smalfet" ut!

Absolut har jag tänkt att jag kommer se spinking ut men kanske inte smalfet, är det så pass?

Ballt
2012-11-12, 22:07
runt 67 så ser du nog ganska deffad ut. du kommer ju inte se ut som brad pit eller någon men konturer till magrutor kommer man mest troligt att se.

StarkaUlf
2012-11-12, 22:29
Vad är då definitionen av "en schysst kropp"? Tror att 95% av alla här inne inte skulle kalla det "en schysst kropp" om du gick ner ännu mer i vikt, säg 8-10 kg. (Ja jag vet att du redan vet att du väger lite etc etc.)

komigen
2012-11-12, 22:37
Vad är då definitionen av "en schysst kropp"? Tror att 95% av alla här inne inte skulle kalla det "en schysst kropp" om du gick ner ännu mer i vikt, säg 8-10 kg. (Ja jag vet att du redan vet att du väger lite etc etc.)

Haha, menade absolut inte att jag kommer få en schysst kropp efter deffen... har funderat länge på nu fall jag verkligen ska dra igång med deffen. Känns som jag kommer ha magrutor och inget annat... :/

Jag menar att jag strävar efter en snygg rippad kropp som jag tänkte nå genom långsam bulk efter deffen. På ett ungefär...

shadowfire
2012-11-12, 22:37
Du har en perfekt ålder om inte annat och växer så det knakar av naturen, så om du har tålamod och kunde bygga upp din kropp lite innan en eventuell deff så får du fram mer muskler när det väl är deffdags. Den tiden du lägger på att deffa kan du istället lägga på att bygga upp mer massa under späcket, men valet är såklart ditt och vad du vill lägga din tid på.

Vill du deffa så ta bort 10kg och se hur det ser ut, men jag är villig att satsa pengar på att du kommer att uppfatta dig själv som riktigt tunn och liten om du deffar utifrån nuläget.

komigen
2012-11-12, 23:12
Du har en perfekt ålder om inte annat och växer så det knakar av naturen, så om du har tålamod och kunde bygga upp din kropp lite innan en eventuell deff så får du fram mer muskler när det väl är deffdags. Den tiden du lägger på att deffa kan du istället lägga på att bygga upp mer massa under späcket, men valet är såklart ditt och vad du vill lägga din tid på.

Vill du deffa så ta bort 10kg och se hur det ser ut, men jag är villig att satsa pengar på att du kommer att uppfatta dig själv som riktigt tunn och liten om du deffar utifrån nuläget.

Du kan ha rätt alltså, känns bara som jag kommer lägga på mig för mycket fett. Eller kan man bygga bra på ett litet överskott? Känner att det är så mycket trådar jag inte har koll på...

komigen
2012-11-15, 14:36
Tycker ni jag ska deffa eller bygga? Jag har faktiskt ingen aning om vad jag ska göra nu... har beslutsångest.

Ballt
2012-11-15, 14:38
bygga

312
2012-11-15, 14:42
Haha, menade absolut inte att jag kommer få en schysst kropp efter deffen... har funderat länge på nu fall jag verkligen ska dra igång med deffen. Känns som jag kommer ha magrutor och inget annat... :/

Har sett dina kommentarer om velande mellan deff bulk i typ ett år nu, om jag inte missminner mig. Välj en och håll dig till det (ska jag säga *rolleyes*)

Du har för lite massa för att det ska se bra ut efter en ~10kg deff. Lägg dig på ett litet överskott och bygg lite.

Naggan
2012-11-15, 16:17
Hej.
Istället för att göra en ny tråd tänkte jag fråga hur mycket kilo jag bör gå ner för att vara smal och att musklerna syns?

http://piclair.com/data/0nw0u.jpg

Målet för mig är inte att tävla i fitness eller liknande om ni tror det. Jag är en hockeymålvakt som vill skala av fett på kroppen för att kunna röra mig så bra som möjligt och slippa bära på extra kilon.

Skrev i denna tråd då jag tycker det var onödigt att skapa en exakt likadan om ni undrar :)

Jappse
2012-11-15, 18:45
Jijackar också tråden lite.
Själv tippar jag på 10+ kilo.

Hur många pannor tror ni jag behöver hyvla av?
http://img594.imageshack.us/img594/192/img20121028015750.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/594/img20121028015750.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

strikt
2012-11-15, 19:37
~10 kg

komigen
2012-11-15, 19:45
Har sett dina kommentarer om velande mellan deff bulk i typ ett år nu, om jag inte missminner mig. Välj en och håll dig till det (ska jag säga *rolleyes*)

Du har för lite massa för att det ska se bra ut efter en ~10kg deff. Lägg dig på ett litet överskott och bygg lite.

Ska göra så, hur tidigt brukar man börja med deffandet om man vill vara rippad till sommarn? Hur mycket är ett ''litet överskott'' då? danke

tjing
2012-11-15, 20:05
Tror du behöver lite mer muskler innan om du inte vill se "smalfet" ut!

+ en miljard

BelowAverage
2012-11-15, 21:14
Tror det är mycket möjligt för dig att bygga styrka och förmodligen muskler medan du deffar. Roligare imo.

komigen
2012-11-15, 22:18
Tror det är mycket möjligt för dig att bygga styrka och förmodligen muskler medan du deffar. Roligare imo.

Skrev du kommentaren till mig eller någon av de andra inkräktarna... hehe

addeadde0
2012-11-16, 10:57
komigen

Man brukar börja deffa så man vid x tidpunkt har tappat y kilon. vilka värden du väljer på x och y är upp till dig, förslagsvis x= februari y=10. Det är alltså upp till dig vilket datum du vill ha tappat det antal kilon du vill tappa.

ang ett litet överskott brukar 2-300kcal per dag vara ett bra mått

DJJOHANSSON
2012-11-17, 19:18
Som alla andra i den här tråden, Hur många kilon krävs det för att rutorna ska fram? Har gått ner 12kg under dom senaste 8 månaderna, Misslyckad deff som övergick i bantning, mycket alkohol under sommaren, lite träning etc.

http://img823.imageshack.us/img823/7458/namnlszr.jpg

Dåliga bilder, Något hände med dom när jag la upp dom via iphonen.

Har för lite massa men jag måste komma ner i lägre bf%. Har tidigare haft gyno men är för tillfället bara puffy som fan. Vill hellre bli hård och börja om på nytt med byggningen.


För tillfället skulle jag tro att jag är någonstans runt 18% BF, 80kg 186cm.

Deffar atm, eller ja. Något i den stilen iallafall. Är i gymmet 40-60 minuter om dagen och kör 5km powerwalk efter det, Äter inte mer än jag borde göra. Ligger för tillfället på 1600kcal om dagen och räknar med att väga 75kg i början av januari.



*Edit, Jag äter alltså 1600kcal om dagen, Enligt runkeeper så förbrukar jag 300~ kcal på min powerwalk och i gymmet kör jag högvolym med kort vila i 40-60 minuter.

alexander96
2012-11-17, 20:51
Lånar också tråden, ungefär hur många kg uppskattar ni fram tills någorlunda tydliga rutor? dvs inte jätte rippad men tydliga.

http://imageshack.us/a/img641/9702/201211172026481.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/641/201211172026481.jpg/)

Jappse
2012-11-18, 11:29
Lånar också tråden, ungefär hur många kg uppskattar ni fram tills någorlunda tydliga rutor? dvs inte jätte rippad men tydliga.

http://imageshack.us/a/img641/9702/201211172026481.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/641/201211172026481.jpg/)

Lite som mig, ~10+ kilo tror jag ;)

alexander96
2012-11-18, 12:24
Lite som mig, ~10+ kilo tror jag ;)

låter ganska rimligt, hehe gör man en grisbulk får man skylla sig själv..

komigen
2012-11-18, 20:35
låter ganska rimligt, hehe gör man en grisbulk får man skylla sig själv..

Om man inte kör på grisbulk, då har man ju bra disciplin och ligger på rätt kalori överskott varje dag. Genom att gör det kan det väll aldrig sluta med att man blir för fet?

Jag är ju redan små tjock så vill inte bli ännu fetare, hoppas jag lägger på mig lite muskler till ca mars. Visst är det så?

alexander96
2012-11-19, 21:51
Om man inte kör på grisbulk, då har man ju bra disciplin och ligger på rätt kalori överskott varje dag. Genom att gör det kan det väll aldrig sluta med att man blir för fet?

Jag är ju redan små tjock så vill inte bli ännu fetare, hoppas jag lägger på mig lite muskler till ca mars. Visst är det så?

Ja det är möjligt att fortsätta bygga utan blir särskilt mycket tjockare, förvänta dig inga extrema muskelökningar bara.

312
2012-11-19, 22:02
Om man inte kör på grisbulk, då har man ju bra disciplin och ligger på rätt kalori överskott varje dag. Genom att gör det kan det väll aldrig sluta med att man blir för fet?

Jag är ju redan små tjock så vill inte bli ännu fetare, hoppas jag lägger på mig lite muskler till ca mars. Visst är det så?

Du nojjar alldeles för mycket, kör på bara. Jag gick upp 15kg på typ fem månader, den såg ändå bättre ut än innan. Hade jag skött det bättre så hade det blivit skitbra, även om man la på sig fett, eftersom man även fick mer muskler.

komigen
2012-11-19, 23:42
Du nojjar alldeles för mycket, kör på bara. Jag gick upp 15kg på typ fem månader, den såg ändå bättre ut än innan. Hade jag skött det bättre så hade det blivit skitbra, även om man la på sig fett, eftersom man även fick mer muskler.

Jaaa men fan jag känner mig så obekväm, känns som jag har massa fett på kroppen men väldigt små armar. Har typ inga axlar alls, öhhhh fan vad jag inte kan bestämma mig. Måste vara deffad inför sommaren iallfall

312
2012-11-20, 00:02
Jaaa men fan jag känner mig så obekväm, känns som jag har massa fett på kroppen men väldigt små armar. Har typ inga axlar alls, öhhhh fan vad jag inte kan bestämma mig. Måste vara deffad inför sommaren iallfall

Det är länge kvar till sommaren. Om du lägger på dig bra med muskelmassa så kommer det se ut som att du har mindre fett, även om du lägger på dig lite.

Har du en bild på dig själv?

komigen
2012-11-20, 00:09
Det är länge kvar till sommaren. Om du lägger på dig bra med muskelmassa så kommer det se ut som att du har mindre fett, även om du lägger på dig lite.

Har du en bild på dig själv?

På första inlägget ligger det bilder, (denna tråd).
Glöm ej att dessa bilder har även så kallat ''optiljus'' även fast jag ser fet ut... Så det är värre

komigen
2012-11-20, 22:13
312, vad säger du?

2HE
2012-11-21, 12:17
Gå ner några kg tills du känner dig nöjd och bygg sakta därefter. Valet är helt ditt.

stridis
2012-11-21, 12:39
Jaaa men fan jag känner mig så obekväm, känns som jag har massa fett på kroppen men väldigt små armar. Har typ inga axlar alls, öhhhh fan vad jag inte kan bestämma mig. Måste vara deffad inför sommaren iallfall

Lyssna inte på 123:an, det är din kropp, var rädd om den.

komigen
2012-11-21, 17:35
Grejen är den att jag skulle deffa om jag hade bättre armar. Jag känner att jag kan få hyffsade abs och det mesta fall jag deffar men inte armar... De är skit små, som sagt. Har i princip inga axlar alls, absolut inga baksida axlar. Inte biceps heller, jaa hela armarna är små. P.G.A det kommer jag förmodligen se smalfet ut.

Har ingen som helst aning om vad jag ska göra.

stridis
2012-11-21, 17:40
Grejen är den att jag skulle deffa om jag hade bättre armar. Jag känner att jag kan få hyffsade abs och det mesta fall jag deffar men inte armar... De är skit små, som sagt. Har i princip inga axlar alls, absolut inga baksida axlar. Inte biceps heller, jaa hela armarna är små. P.G.A det kommer jag förmodligen se smalfet ut.

Har ingen som helst aning om vad jag ska göra.

Kör lite riktad träning medan du deffar.

312
2012-11-21, 18:13
312, vad säger du?

Jag skulle ha byggt. Du kan som sagt se smalare ut efter bulken.

Min rutor syns nästan lika mycket nu på 90kg som på 75kg för ett år sedan, och då var det en misslyckad bulk helt utan kontroll.


De syns inte bra dock, men det gjorde de inte innan heller.

komigen
2012-11-21, 20:16
Kör lite riktad träning medan du deffar.

Vad menas med riktad?

stridis
2012-11-22, 09:29
Vad menas med riktad?

Prioritera dina svaga sidor av fysiken.