handdator

Visa fullständig version : 16 år, hur mycket kalorier vid deff?


komigen
2012-11-12, 20:46
Tja, jag tänkte deffa... är 16 år, väger 75kg, 180cm lång.

Jag har räknat ut att jag behöver 1892 kcal stillasittande på en dag.
Jag går i skolan varje dag, går en del faktsikt, inte super mycket... mer ''slö-walking''. Sen tänkte jag träna ca 4 gånger i veckan (tung styrketräning).

En liten snabbis fråga, visst ska man träna lite kondition när man deffar? Hört att det är mycket lättare att behålla musklerna då eftersom man kan äta mer mat och man får i sig alla ämnen o.s.v.

Men iallfall, hur mycket tror ni jag måste gångra 1892 kcal med för att sedan få ut hur mycket jag ska äta på en dag, och sedan ta minus 500 kcal för att gå ner i vikt???


Har ni några tips angående deffa, så skriv det gärna!

RykteT
2012-11-12, 20:54
1. Du har inte räknat med din aktivitetsfaktor antar jag?
2. Man behöver inte alls konditionsträna när du deffar då du kan reglera det med kosten.
3. Du måste räkna med din aktivitetsfaktor i din ekvation och beroende på resultatet du får där tar du ett underskott!

Lycka till!

komigen
2012-11-12, 20:57
1. Du har inte räknat med din aktivitetsfaktor antar jag?
2. Man behöver inte alls konditionsträna när du deffar då du kan reglera det med kosten.
3. Du måste räkna med din aktivitetsfaktor i din ekvation och beroende på resultatet du får där tar du ett underskott!

Lycka till!

Det är ju det jag frågar efter, jag har räknat ut hur mycket kalorier jag ska få i mig på en dag om jag sitter helt stilla. Man ska ju tydligen gångra det med 1,2 ifall det är en dag framför datorn enligt kolozzeums deff-guide. Nu skrev jag att jag går lite varje dag och kommer träna ca 4 dagar i veckan (tung styrketräning). Och undrar vad ni tror jag ska gångra kalorierna med?

RykteT
2012-11-12, 21:00
Men 1892 kan inte vara med din aktivitetsfaktor inräknat då jag har ungefär det och jag väger under 70 och är 183 cm lång...

1.2 är aktivitetsfaktorn om du ligger i sängen en hel dag. Går du långt varje dag är det kanske 1.5-1.6 som passar sig mer.

Edit: Sorry missade en mening... Skulle gissa runt 1.3-1.5.