handdator

Visa fullständig version : Kolla på andra på gymmet


Otur
2012-11-12, 15:38
Hittade ingen bra tråd när jag sökte lite snabbt. Har jag missat detta totalt får väl någon mod bara ta bort denna.


Tanken slog mig här om dagen. Hur mycket är det okey att titta på någon annan på gymmet? Om man nu mellan 2 set ser att det har kommit en person av det motsatta könet till maskinen (eller vad det nu är) bredvid dig. Är det ok att titta vem det är? Eller kolla lite försiktigt vem som står en bit bort?

Jag själv undviker det nästan helt, just för att tjejer inte ska behöva känna sig uttittade av mig. Eller inte behöva känna sig uttittade bara för man går till ett gym. För vissa är det jobbigt nog att bara gå dit.

Men ändå, så är man lite nyfiken och vill se vem det är som står bredvid en.

Jag tycker det är lite knepigt. Jag struntar egentligen i om någon nu vill kolla på mig när jag sliter i vikterna. Men någon annan kanske tycker det är väldigt jobbigt.

Vad tycker kolo? :)

Fordon
2012-11-12, 15:44
Titta och se efter hur mycket du vill. Det är dock skillnad från att stirra ut någon.

Tricce
2012-11-12, 15:47
http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-ash3/50259_153819559233_2861350_n.jpg

pwnyou
2012-11-12, 15:49
Titta du.

Loke
2012-11-12, 15:51
Kul att "kolla på andra" för dig direkt tycks mena något sexuellt :)

Jag uppmuntrar till tittande på gymmet: Nybörjare undrar ibland vad man gör mellan setten, och då säger jag att man såklart tittar på andra när de tränar. Det är så man lär sig och inspireras. Men då tänker jag främst på diverse lyft, att kolla på någon som sitter i, säg , liggande lårcurl är inte intressant. Det jag försöker uppnå är att nybörjare ska känna att blickar på gymmet varken är sexualiserande eller dömmande, de är helt enkelt nyfikna, jag tror jag når det genom att uppmana nybörjarna själva att titta nyfiket.

Fishtank
2012-11-12, 15:58
Jag brukar kolla tekniken på andra.
Se om man kan lära sig något eller lära den personen något.

Löpsko
2012-11-12, 16:01
jag brukar kolla tekniken på andra.
Se om man kan lära sig något eller lära den personen något.


+1

hahavaffan
2012-11-12, 16:02
Jag brukar kolla tekniken på andra.
Se om man kan lära sig något eller lära den personen något.+1 på första, -1 på sista. Om man tränar på Sats eller Friskis, eller liknande kedja så har man ett heltidsjobb om man vill hjälpa alla med taskig teknik :D

Fishtank
2012-11-12, 16:31
+1 på första, -1 på sista. Om man tränar på Sats eller Friskis, eller liknande kedja så har man ett heltidsjobb om man vill hjälpa alla med taskig teknik :D

Självklart.
Men nu tittar jag inte på alla utan nybörjare som ser öppna ut för att lära sig.
Sen att vi är ett ganska litet klientel de tider jag tränar gör att det är en väldigt bra miljö, alla ser om någon behöver pass osv.

Rova
2012-11-12, 16:33
Finns väll inget annat att göra när man vilar mellan seten, kollar på tjejer, killar, teknik, hur mycket vikt som är på stången osv, tjuvlyssnar också på folk om jag får tråkigt *rolleyes*

mangemani
2012-11-12, 16:46
titta för att se vilken det är eller om personen tränar i den maskin/vikter som du hade tänkt att köra härnäst, det är väl ok, men att stå och stirra ut någon nästan non stop, speciellt då personen kör sin övning, är inte ok tycker jag.
vissa kan ju kanske inte låta bli att stirra på det motsatta könet utav ren instinkt, förståeligt, men att stå och stirra ut en kille, speciellt smyg kika, känns bara wierd och då pratar jag inte om att stirra/studera på teknik osv, utan spana in killen

rooz
2012-11-12, 16:54
Du kanske borde stanna hemma iställetcofffee

Otur
2012-11-12, 17:00
Du kanske borde stanna hemma iställetcofffee

Näe det tycker jag inte. Tycker det är kul att lyfta saker.*flex*
Är mest nyfiken på hur andra tänker i dessa situationer bara.

Ristretto
2012-11-12, 17:01
Man är ju sjuk i huvudet om man tittar på andra människor.

Amfksp
2012-11-12, 18:11
Jag tittar en hel del, finns inte så mycket annat att göra. Klarar man inte av att någon tittar på en kan man träna hemma.

Tyrwing
2012-11-12, 19:08
Tittar väl bäst jag vill. Varför är folk så petnoga med detta?

Annars brukar jag mest vara upptagen med att stirra på skivstången och vara i min egen värld, tittar upp då och då och noterar att det finns folk runtomkring.

Fyllot
2012-11-12, 19:11
Tittar helst på spegelbilden och märker jag att andra tittar så spänner jag upp bröstet extra mycket, fäller ut armarna och går som en turk för att markera att jag är medveten om stirrandet.

LizaK
2012-11-12, 19:24
Finns det fler än jag på gymmet..?

Skämt åtsido - nej.
Råkar dock med jämna mellanrum fästa blicken på någon stackars sate då jag planerar nästa veckas träning & mat..

naudiz
2012-11-12, 19:31
Tittar. Mest på mig själv. Känner ingen empati för de som inte fixar att få blickar på gymmet.

Gober
2012-11-12, 19:31
Att slänga en blick på någon man tycker är snygg, stark, imponerande muskelmassa osv osv är väl helt okej. Att stå och stirra som en förrymd våldtäktsman är mindre okej. Handlar väl om att kunna tyda signaler, slår du ett öga på någon och den personen verkar bli besvärad så sluta glo.

Beelz
2012-11-12, 19:45
jag tittar på allt och alla, det är skitkul att märka när någon tittar på mig och stirra ut dom :D Dom viker alltid bort! haha

drilarn
2012-11-12, 19:46
försöker likt ts att inte spana brudar så de inte ska känna sig otrygga. har inget emot att folk kollar på mig, ger mig bekräftelse jag så desperat behöver. händer oftast när jag böjer eller markar.

Angel
2012-11-12, 19:49
En blick visst men när folk börjar äta en med blicken och jucka i luften blir det för mycket.

Tricce
2012-11-12, 20:41
En blick visst men när folk börjar äta en med blicken och jucka i luften blir det för mycket.

Händer mig hela tiden :(

baggard
2012-11-12, 21:20
Blir svårt att inte kolla på människor när gymmet är fullt.

Om någon är påväg att lyfta något jävligt tungt så blir det nog stirr-mode rätt ofta dock. Men det skiter jag i. Kul att se tunga lyft.

alphahanen2
2012-11-12, 21:21
Tittar helst på spegelbilden och märker jag att andra tittar så spänner jag upp bröstet extra mycket, fäller ut armarna och går som en turk för att markera att jag är medveten om stirrandet.

Kan inte låta bli att bli lite stolt.

Ulvamal
2012-11-12, 21:22
Händer mig hela tiden :(

Orättvist! Det händer aldrig moi... :sly:

On topic då. Jag brukar stirra tomt ut i luften. Vad andra kikar på vet jag inte. De äro suddiga, dock, ty jag bär inte glasögonen på gymmet...

Fyllot
2012-11-12, 21:23
Kan inte låta bli att bli lite stolt.

Tro mig min son det funkar alltid och folk omkring dig kommer skratta. *drool*

Alfers
2012-11-12, 21:33
Jag är en sån som gärna tittar på folk (inte bara på gymmet)
Gillar att titta hur folk rör sig, vad dom har för min, frisyr, fantisera om vad dom tänker på, hur deras dag har varit osv.
Har kommit på mig själv flera gånger med att sitta och titta på folk och man märker att dom tycker att man glor. Det får dom leva med, folk får gärna titta på mig så, det bjuder jag på.

Rova
2012-11-13, 18:06
Jag kan sitta och dagdrömma och bara stirra i luften utan att vara medveten om var jag kollar, efter ca 30 sec kan jag komma på mig själv att ha döstirrat ut någon, inte för jag bryr mig så mycket, men den som jag har kollat på kan nog tro att jag är dum i huvet.

jaaaaag
2012-11-13, 20:55
http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-ash3/50259_153819559233_2861350_n.jpg

Den här tåls att postas en gång till.

Självklart får du titta på vem som står bredvid dig på gymet... men som någon annan skrev; stor skillnad på att titta och stirra.

Olegh
2012-11-13, 21:32
Alltså, tål man inte att bli tittad på bör man kanske överväga skogspromenader och psykologbesök istället för att söka sig till ett gym.

Därmed inte sagt att man ska behöva tolerera att bli utstirrad.

Piranha
2012-11-13, 23:26
Klart man kollar in folk på gymmet, symmetri, form, utförande, förutsättningar.

Spartansk
2012-11-13, 23:46
Jag får alltid känslan av att folk tror att jag vill ligga med dem om jag tittar på dem. Efte att de har märkt min blick känns det liksom som om de går med näsan lite extra högt i vädret och sin egen blick stint fäst vid valfri vägg, med ögonbrynen svagt rynkade, bara för att verkligen göra det klart för mig att jag inte har något att hämta där. Det är skitobehagligt. Så jag försöker undvika att titta.

BelowAverage
2012-11-14, 00:21
Brukar fånstirra på Ristretto :em:

leo1
2012-11-14, 00:30
Det är som på spårvagnen/tunnelbanan och affären, läs av situationen. Tycker helt klart gymmet är ett bra ställe att flörta. Man behöver ju inte störa när den andra ska försöka persa i marklyft. Det märks ju om den andra är avslappnad till det hela.

Jukka Sejlite
2012-11-14, 10:38
Jag har slutat att kolla på tjejer på gymmet,inte en endaste blick får dom.
Seriöst menat.

Kollar bara in killar numera, för att jämföra och kolla deras utförandeteknik osv. no homo!

Rikard Jansson
2012-11-14, 10:40
Folk glor som fan hela tiden tycker jag.

Kan väl iofs ha med att göra att man ibland varken har någon tröja på sig, höjer musiken till öronsprängande nivåer spelandes Raubtier och härjar & skriker, men ändå. Kommer ni ihåg den där bruden som startade en tråd där hon gnällde att alla glodde så mycket, så visade det sig att hon alltid tränade i typ underkläderna, hade silikontuttar och hennes favoritövning var typ bencurl, lol?

Otur
2012-11-14, 14:38
Jag får alltid känslan av att folk tror att jag vill ligga med dem om jag tittar på dem. Efte att de har märkt min blick känns det liksom som om de går med näsan lite extra högt i vädret och sin egen blick stint fäst vid valfri vägg, med ögonbrynen svagt rynkade, bara för att verkligen göra det klart för mig att jag inte har något att hämta där. Det är skitobehagligt. Så jag försöker undvika att titta.

Lite av den känslan får man ibland. Har inte riktigt analyserat det så väl som du dock.

Men jag blir bara imponerad om jag ser tex en "fit" tjej som tar i när hon tränar. Då är det kul att bara titta snabbt, utan att glo.
För att se utförande, symmetri osv.

Men är lite inne på din linje.

eiri
2012-11-14, 15:14
är du riktigt modig så kan du tom säga hej om ni får ögonkontakt, tror knappast flickan skulle få flipp ;)

Spartansk
2012-11-14, 15:21
är du riktigt modig så kan du tom säga hej om ni får ögonkontakt, tror knappast flickan skulle få flipp ;)

Sannolikt inte. Troligen skulle hon säga "Hej" lite tyst med en besvärad sidoblick, samtidigt som hon tänkte "Weeeirdo!".

eiri
2012-11-14, 15:37
Sannolikt inte. Troligen skulle hon säga "Hej" lite tyst med en besvärad sidoblick, samtidigt som hon tänkte "Weeeirdo!".

nja tror snarare hon blir mer avslappnad, vad är mest skumt? en snubbe som kollar på dig men säger inget, eller någon som hälsar som folk?

WHITEFOLKS
2012-11-14, 15:39
nja tror snarare hon blir mer avslappnad, vad är mest skumt? en snubbe som kollar på dig men säger inget, eller någon som hälsar som folk?

Bra alternativ där.

Det mest avslappnade är nog att inte stirra och inte hälsa.

Ristretto
2012-11-14, 15:45
Brukar fånstirra på Ristretto :em:

Och jag brukar titta upp och le lite blygt mot dig.:em:

rememberence
2012-11-14, 15:50
När man tränar tyngdlyftning på Friskis&Svettis är det en del folk som tittar på en, ingen fara med det eftersom jag inte brukar tänka på det.

Jag har dock slutat titta runt på folk, vill inte hamna i "weirdo-facket" :d

feyin
2012-11-14, 16:29
Råder andra sociala regler i gymmet än i resten av verkligheten?

De som behöver anonymitet får bygga ett eget källargym eller något.

WHITEFOLKS
2012-11-14, 16:34
Råder andra sociala regler i gymmet än i resten av verkligheten?

De som behöver anonymitet får bygga ett eget källargym eller något.

Det är svårt att hitta motsvarande situationer i andra sammanhang. Det är ju inte direkt offentligt eftersom det är en avskiljd plats som kräver medlemskap men man utför samtidigt inte aktiviteten med andra medlemmar eller är beroende av de.