handdator

Visa fullständig version : Bröst


Axii
2012-11-11, 17:53
Hej!
Jag har problem med mina bröst, dom vägrar växa! Dom släpar väldigt mycket jämfört med resten av kroppen.

När jag tränar bröst så får jag ingen kontakt eller pump. Brukar dessutom ibland få ont i vänster axel. När jag gör en övning är det liksom axlarna som inte orkar mer, inte brösten.

Brukar värma upp axlarna ordentligt, genom in- och utrotation, lätta axelpress (5kg) och lätta hantellyft åt sidan (3kg).

När jag tränar brösten så brukar jag inte få kontakt, spelar inte roll om jag kör bänkpress, hantelpress, pec dec, cablecross, osv.

Det är inte mina axlar eller triceps som är svaga, det vet jag!

Trodde det var tekniken det var fel på, så idag bestämde jag mig att ta med mobilen till gymmet å medan jag körde bänkpress kollade jag på video hur man bänkpressar. Kollade olika videos. Gjorde exakt som dom i filmerna. Men fick fortfarande inte kontakt, hur mycket jag än sänkte och höjde vikten.

Brukar bänkpressa såhär:
Ha fötterna på marken
Slå ihop skulderbladen
Ha händerna på dom där två sträcken på stången.
Ta ner stången någon cm ovanför eller nedanför bröstvårtorna. Dock siktar jag alltid på bröstvårtorna.


Vad kan detta bero på?
Tacksam för svar!

extra kakao
2012-11-11, 17:55
Framåtroterade axlar?

Axii
2012-11-11, 17:58
Framåtroterade axlar?

Nej, eftersom jag tränar lika mycket rygg som bröst och axlar.

Fyllot
2012-11-11, 18:01
Nej, eftersom jag tränar lika mycket rygg som bröst och axlar.


Det betyder ingenting då en del behöver träna betydligt mer drag än press för att få bukt på apaxlarna

Axii
2012-11-11, 18:08
Det betyder ingenting då en del behöver träna betydligt mer drag än press för att få bukt på apaxlarna

Är säker på att jag ej har framåtroterade axlar.

Wormzie
2012-11-11, 18:15
Framåtroterade axlar behöver väl inte betyda så mycket? Jag har framåtroterade axlar, dock blivit bättre nu, men bröst har alltid varit min bästa muskelgrupp och bänkpress min bästa övning.

Rova
2012-11-11, 18:57
Hej!
Mina bröst släpar mycket jämfört med resten av kroppen, både volym och styrkemässigt.
Jag brukar inte ens få kontakt eller pump av bröstträning, fast att brösten blir trötta. Jag brukar inte ens få träningsverk! Brukar få träningsverk i triceps å axlar när jag kört bröst. (axlar å triceps kör jag inte på samma pass)

Vissa bröstpass får jag så ont i axlarna att jag ger upp å drar hem, det är oftast vänster axel som är problemet. Men om jag värmer upp rejält så brukar jag inte få ont i axlarna.

Övningarna jag kör främst är lutande och rak bänkpress i smith, samt bröstpress i maskin.
Hantelpress, övningar med kablar, flyes i maskin, osv brukar jag också köra.

Vad kan detta bero? Hur ska jag få brösten att växa?
Tacksam för alla svar!

Du startade den tråden för två veckor sen, fick du så få svar att det kändes värt att ställa samma fråga igen för att hoppas på fler svar du vill höra i den här tråden?

Fyllot
2012-11-11, 19:36
Varför inte lägga upp en film där du tränar just bröst? Kan även vara så att du har dålig genetik för just byggning av tuttar.

Tyrwing
2012-11-11, 19:43
Har en framåtroterad axel, men det var inte den som var orsaken till dålig kontakt i brösten, utan teknik. När jag såg över bänkpresstekniken gick det bättre. :)

NNIF
2012-11-11, 19:55
här kan du få massa bra tips: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=191066