handdator

Visa fullständig version : Ont mellan bröst i dips!


Testarozza
2012-11-10, 18:52
Hej! Idag tävlade jag på min klubb i en liten tävling som klubben anordnat. Det var marklyft dips och bänk.

Iallfall, behövs ingen irrelevant info men när jag skulle köra dips så började jag köra som vanligt, höll ganska brett och framåtlutande så jag tog i mycket med bröst. På 7:e reppet högg det till mellan mina bröst, som om benet hoppade ur led typ. Var fruktansvärt obehagligt och gjorde sjukt ont, gjorde därför inget mer än sju reps i dips. Hoppade även av bänkpress också för jag har så jävla ont. Nu är jag hemma och har ont mellan brösten i princip hela tiden, men det blir som värst om jag sitter på olika sätt. Ligger jag ner på rygg är det helt OK men annars gör det sjukt ont.

Någon som vet vad man kan göra? Bara vänta eller krävs ett doktorbesök? Vad är det för fel?

Lindrian
2012-11-11, 01:41
Vänta tills på måndag. Om det inte blivit bättre tills dess ringer du en sjukgymnast. Jag tror inte det är superallvarligt, kan vara att du sträckt din muskel eller något. Kan även vara en stressfraktur, jag vet inte.

Fishtank
2012-11-11, 01:45
Vissa har problem med dips också.
Kan du köra i vanliga fall?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

daloatf
2012-11-11, 17:39
Har du otur har du fått inflammation i muskelfästerna. En polare har råkat ut för samma sak. Efter runt två månader så har det blivit bättre.

Håll inte brett nästa gång, eller stretcha bröstkorgen noga.