handdator

Visa fullständig version : Strumpor i sumomark


dream_theater_
2012-11-10, 10:07
Som vanligt efter varje sumo-pass blöder jag ifrån vänster skenben, och det är väl för att det är den sidan som jag har handflatan mot mig. Vad kör ni med för skydd? Jag har klarat mig ok i fotbollsstrumpor, när jag har kört vanlig mark, men nu fungerar det inte alls när jag har gått över till sumo.

Tips?

PrimalAeon
2012-11-10, 10:12
Fotbollsskydd?

dream_theater_
2012-11-10, 10:41
Det kanske absolut vore något, det kan jag ta med mig nästa gång och prova!

Zizou
2012-11-10, 10:54
För mig är det tvärtom. Smala mark så började jag blöda, sumo så blöder jag inte.
Det jag gjorde vid smala mark är att jag klippte bort "foten" på ett par fotbollsstrumpor. Sedan satte jag dom utanpå mina andra fotbollsstrumpor, så att det blev dubbla lager kring smalbenen. Fungerar utmärkt.

Då har jag ju dock en miljard par strumpor, då man spelar och har spelat fotboll i alla år.

Fyllot
2012-11-10, 11:43
tidningspapper.

baggard
2012-11-10, 18:41
Sumo kan ju vara extra jävligt om stången är i fint skick då man har smalbenen längs med de mest räfflade delarna av stången. Ett par tunna vanliga byxor verkar funka för mig. Har kört i shorts mycket och hade alltid sår och lämnade blod efter mig på stången.

Jag hade kört på nå form av knästrumpor som går upp över knäna också.. om inte det funkar... släng på ett par tunna byxor.

Vet inte hur smalbensskydd från fotboll är i tjocklek, man vill ju inte ge upp för många millimetrar :cool:

Tomas W
2012-11-10, 19:13
Jag har kört en del med pjäxstrumpor, ska vara förstärkta frampå. Annars kan det vara bra att ha fotbollsskydd eller liknade ett tag för att låta såren gro ordentligt annars rivs det bara upp gång på gång.

sweetkarolina
2012-11-10, 20:19
Kan dra en tejp där du drar i stången också, ser jag många OLare som gör

EeJay
2012-11-10, 23:00
Tycker många drar ju ned sina neopreneskydd över smalbenen. Jag vet inte själv, aldrig haft problemet.

dream_theater_
2012-11-13, 17:45
Nu har jag fått en massa bra tips i alla fall, som jag kan prova. Tack för alla svar!