handdator

Visa fullständig version : Ni som ligger på överskott på träningsdagar och underskott på vilodagar.


exevision
2012-11-09, 17:55
Oavsett om ni kör leangains eller något helt annat. Hur tycker ni det är att ligga på överskott på träningsdagar och underskott på vilodagar? Vad funkar bättre och vad funkar sämre? Går det långsammare för er med styrkeökningar eller?

Enoxation
2012-11-11, 00:08
Det känns lite konstigt om jag ska vara ärlig. Äter kanske 1900 på V-dag och 2500 T-dag. Om det inte varit för den stora mängden kolhydrater på T-dag så hade jag nog orkat max 3 dagar och sen varit helt slut och inte kunnat prestera i gymmet.
Det positiva är att man får en trevligare visuell förändring, tappa lite fett sen bygger man lite även om man står stilla i vikt, man får bulk och deff i ett paket som håller på lite längre bara.
Det negativa är att det blir svårare att veta om man är på väg åt rätt håll pga den långsamma förändringen. Det är viktigare att mäta på kroppen än att kolla vikten för vikten säger sällan något och styrkan måste man självklart kolla också :)
Man bör öka i minst ett huvudlyft (Typ mark, bänk, böj) varje vecka, om inget händer så ökar man intaget på T-dag bara.

nitz
2012-11-11, 14:37
Oavsett om ni kör leangains eller något helt annat. Hur tycker ni det är att ligga på överskott på träningsdagar och underskott på vilodagar? Vad funkar bättre och vad funkar sämre? Går det långsammare för er med styrkeökningar eller?
Jag provade det en liten kort vända, tyckte mest det var jobbigt och inte gav mig mer utom sämre välbefinnande på icke träningsdagar :P.
Och då jämför jag att räkna och köra underskott/överskott och att inte räkna aktivt och gå mest på känsla.