handdator

Visa fullständig version : Deff-ångest...


madballz
2012-11-09, 00:23
Hej kära Kolo, det här kanske är ett dumt drag att göra en tråd här, men tycker att jag behöver höra lite kommentarer utav vad andra folk tycker och vad ni hade valt att göra i min situation.

Det är så att jag har tränat i 1 år och 8 månader. Träna är det bästa jag vet och mitt största intresse, som jag också delar med många utav mina nära vänner, bror osv.

När jag började träna var jag riktigt mullig, nästintill fet. Hade varit deprimerad i 1-2 år, spelade bara dator, åt chips, drack coca cola, rörde mig aldrig! Hade två år innan detta slutat med innebandy, som jag spelade i fyra år.

Innan jag kom in i puberteten var jag sjukt smal, så fram till att jag var 13 år var jag alltså väldigt väldigt smal och liten i kroppen generellt.

Jag tränade hårt och tungt i 8 månader, min kompis lärde mig hur jag skulle träna, jag lärde mig om kost, hur mycket jag ska äta och vad jag ska äta. Jag ökade väldigt mycket i både styrka och volym under dessa åtta månader, allt gick fint! Låg stabilt på samma vikt samtidigt som jag ökade i muskelmassa (nybörjarstadiet) men efter ett tag började det avta och jag bestämde mig för att deffa. Har nu deffat sedan november förra året, har valt att göra det lugnt och fint. Mitt mål har varit att gå ner minst 1kg per månad. Under detta år har det varit perioder då jag tappat motivationen och ätit vad jag velat ändå, t.ex under semester. Men nu har jag alltså gått ner ifrån 88.7kg, till 73.5kg, och jag valde att stanna här, främst för att jag är trött på att träna på samma vikter (vilket jag nästan gjort i ett år) och vill bygga lite, har under veckan börjat äta på litet överskott och börjat med kreatin, så har gått upp några kg. men nu till mitt dilemma, jag är fortfarande tjock, har mycket fett kvar på kroppen, och vet inte om jag bör bygga egentligen. För mitt egentliga mål är att vara större, men ändå inte ha för mycket fett på kroppen

http://fuskbugg.se/file/0ROYuD/progress.jpg

Såhär ser jag ut just nu, jag skulle uppskatta om någon här på kolo skulle kunna ge mig feedback, tips och råd :)

LeBron
2012-11-09, 00:29
Edit: bilderna fungerar nu! :)

Jag hade byggt på mig ett par månader (kanske till mars?) sen köra en ordentlig deff med viktnedgång på iaf minst 2kg/månad, fortare i början = Beach 2013!! :D

madballz
2012-11-09, 00:32
Edit: bilderna fungerar nu! :)

Jag hade byggt på mig ett par månader (kanske till mars?) sen köra en ordentlig deff med viktnedgång på iaf minst 2kg/månad, fortare i början = Beach 2013!! :D

Det är ungefär så jag tänker också för tillfället, att deffa under lång tid har absolut inte varit bra, tar jävligt mycket på psyket igenom att gå till gymmet och bli svagare och svagare, månad för månad...

Gober
2012-11-09, 00:35
Vad är ditt mål? Om ditt mål är att bli stor och stark så måste du äta, så enkelt är det. Mitt svar är inte till någon hjälp men det kommer ju liknande trådar hela tiden där man vill att någon annan ska bestämma vad man ska göra med sin kropp.

Att bygga någon månad och sedan deffa ett år känns ju inte så givande om du frågar mig. Hade jag varit dig hade jag satsat på att bli större och starkare men det är ju pga att det är mitt mål.

Sätt upp ordentliga mål, jag vill öka x-antal kg. Sedan sätt upp ett mål för deff som inte tar 1år.

Nutrid
2012-11-09, 00:44
Fyfan för att deffa länge.

GwP
2012-11-11, 21:03
Sitter i precis samma läge som dig, tröttnat på att ligga på lång deff och man märker verkligen hur man blir svagare och svagare och hur psyket tar in.
Jag har nog bestämt mig att börja bygga lite nu på ett litet överskott för att inte lägga på mig allt för mkt fett fram till ungefär Mars då ja börjar deffa ner mig till sommaren :)

Grotesk
2012-11-11, 22:54
För att det ska vara värt att deffa så ska du ha något att plocka fram. Bygg och må väl, du behöver inte lägga på dig 95% fett.