handdator

Visa fullständig version : Greppet börjar lida, slopa dragremmar ?


ToughLove
2012-11-08, 21:06
Hej har märkt att när jag exempelvis kör hantel flyes åt sidan så pallar inte min vänstra hand att hålla i hanteln efter 4-5 reps, så jag måst "reseta" efter varj rep vilket är extremt jobbigt, och även när jag kör hammer curls så klider hanteln i vänster hand ner hela tiden

jag andvänder dragremmar när jag kör rygg och anar att det kan vara därför jag greppet är såpass svagt

tycker ni jag borde slopa remmarna på rygg dagen ? eller borde jag lägga till en grepp övning på mitt schema ? d.v.s farmers walk eller liknande ;)

Dalalyfta
2012-11-08, 21:07
Hej har märkt att när jag exempelvis kör hantel flyes åt sidan så pallar inte min vänstra hand att hålla i hanteln efter 4-5 reps, så jag måst "reseta" efter varj rep vilket är extremt jobbigt, och även när jag kör hammer curls så klider hanteln i vänster hand ner hela tiden

jag andvänder dragremmar när jag kör rygg och anar att det kan vara därför jag greppet är såpass svagt

tycker ni jag borde slopa remmarna på rygg dagen ? eller borde jag lägga till en grepp övning på mitt schema ? d.v.s farmers walk eller liknande ;)

Om du färmst märker av greppet när du kör bicepscurl så är något jävligt fel.

Fishtank
2012-11-08, 21:09
Skippa dragremmarna.

Fyllot
2012-11-08, 21:09
Magnesium istället för dragremmar i första taget min son?

ToughLove
2012-11-08, 21:13
Om du färmst märker av greppet när du kör bicepscurl så är något jävligt fel.

hammer curls, lär dig läsa *facepalm*

Dalalyfta
2012-11-08, 21:14
hammer curls, lär dig läsa *facepalm*

Jaa biceps, fortfarande så jävla fail. Antingen kör du bara biceps ordentligt eller så vet ifan hur du tränar.
Det är vid tunga jävla marklyft stången ska glida ur händerna, intenär man står och curlar upp sina biceps.

ToughLove
2012-11-08, 21:14
Jaa biceps, fortfarande så jävla fail. Antingen kör du bara biceps ordentligt eller så vet ifan hur du tränar.

*screwy*

Rahf
2012-11-08, 21:15
Är det greppet som sviktar eller hantlarna som glider?

ToughLove
2012-11-08, 21:19
Är det greppet som sviktar eller hantlarna som glider?

hanteln som glider, kan ju även bero på handsvett, kör för övrigt med 27,5kgs inte för att det är imponerande eller något men men

Rahf
2012-11-08, 21:20
Lite magnesium/'greppklister' borde fixa problemet. Du har stött på ett problem som är väldigt vanligt.

Snömannen
2012-11-08, 23:08
Jag köpte GRRRIP-lotion och kan starkt rekommendera. Dammar inte, kladdar inte. Grymt bra grepp.

apfel
2012-11-09, 09:07
Jag köpte GRRRIP-lotion och kan starkt rekommendera. Dammar inte, kladdar inte. Grymt bra grepp.
+1. har förbannats med handsvett som inte liknar någonting men denna produkt fixar problemet, dammar inte och är extremt lätt att använda.

Stryc9
2012-11-09, 19:57
Kör utan remamr på ryggpassen, så långt greppet håller och lite till. När greppet sviktar är det bara ta till remmarna så det inte hämmar ryggträningen.

Tomas W
2012-11-09, 21:44
Känns det som hanteln glider ur handen så kan det fixa sig med lite magnesia :).

MackeJuve
2012-11-09, 23:02
Jaa biceps, fortfarande så jävla fail. Antingen kör du bara biceps ordentligt eller så vet ifan hur du tränar.
Det är vid tunga jävla marklyft stången ska glida ur händerna, intenär man står och curlar upp sina biceps.

Fan vad ball du är och vilken tönt ts är som har det problemet :)

Tillbaka till frågan så har jag med upplevt det ibland, men kan som sagt även vara ett svettrelaterat problem. Kör sällan hantel- eller hammercurls nuförtiden. Tror ni att det är okej att använda magnesium på t.ex. ett icke-hardcore gym så som Friskis och Svettis?

Rahf
2012-11-10, 00:33
För gym som du är osäker på; fråga först. Är man tillmötesgående, öppen, och ärlig mot personalen, samt lovar att städa undan efter sig; då har i alla fall jag inte stött på någon som nekat mig tillåtelse.