handdator

Visa fullständig version : Vad får man mest pump av, tungt eller lätt?


Erikzor
2012-11-08, 18:25
Jag har en fråga angående pump. Om jag vill pumpa upp mig maximalt inför exempel tävling, foto session eller liknande, vad är det bästa sättet att göra detta på? Har sett hur bodybuilders använder sig ofta av gummi band? Skiljer sig pumpen från att använda tillexempel gummi band VS curls
med hantlar? Finns det någon typ av kostillskott för att få mera pump? Kan pumpen bli större ju tyngre vikter jag kör med?

Rova
2012-11-08, 18:45
Jag har en fråga angående pump. Om jag vill pumpa upp mig maximalt inför exempel tävling, foto session eller liknande, vad är det bästa sättet att göra detta på? Har sett hur bodybuilders använder sig ofta av gummi band? Skiljer sig pumpen från att använda tillexempel gummi band VS curls
med hantlar? Finns det någon typ av kostillskott för att få mera pump? Kan pumpen bli större ju tyngre vikter jag kör med?

mer pump av fler reps

Svagochstark
2012-11-08, 22:31
Det verkar generellt vara många som blandar ihop pump med mjölksyra. En del verkar tro att de får pump med 30reppare fast det endast är mjölksyran som känns,

10 reps per set får du nog rätt skaplig pump på tror jag.

CalleP
2012-11-08, 22:34
8-12 reps tycker jag sitter RIKTIGT gött ;D

Rikard Jansson
2012-11-08, 22:51
Mind muscle connection ftw

Thornblom
2012-11-09, 09:05
Jag får lika mycket pump när jag curlar tunga 6-8or som lättare 12or.
Tror det inte bara har med antal reps att göra, utan även med intensitet osv.

feyin
2012-11-09, 09:11
LÄtta vikter. Jag kan tänka mig att det är jobbigt att posera med trötta muskler

Sniggel
2012-11-09, 09:32
Tycker man får så länge man kör tillräckligt många reps. Inte i samma set då för det krävs 2-3 set minst innan pumpen är som kraftigast. Får man få reps krävs det fler set och kör man många reps kräver det inte lika många set. Fast om vikten blir för lätt blir pumpen inte lika hård tycker jag.
Snabbaste sättet att få pump tycker jag verkar vara att köra dropset. Då kan man få in både tung belastning och många reps på runt 1 minut.
Sen vilar man och så kommer pumpen smygande efter hand.
Nackdelen är att man kan bli trött i musklerna. Men jag har svårt att få pump utan att samtidigt trötta ut musklerna.

Observera att detta är mina personliga erfarenheter och det verkar funka olika för olika personer.

stridis
2012-11-09, 09:45
Det verkar generellt vara många som blandar ihop pump med mjölksyra. En del verkar tro att de får pump med 30reppare fast det endast är mjölksyran som känns,
.

Nehe, så det är inte alls mer blod i muskeln då? Vad har du gjort då, strypt muskeln innan?

Rahf
2012-11-09, 09:46
Tunga åttor och uppåt.