handdator

Visa fullständig version : Tre frågor om att deffa, av en nybörjare


h0pes
2012-11-07, 23:22
Hej på er,

Jag är 194 cm och har alltid varit smal, men senaste åren har en liten men omisskännlig kulmage tagit form. Likaså börjar jag få lite hull på röva.

Detta är oacceptabelt, så jag har bestämt mig för att köra på med styrketräningen iallafall året ut, sen ska jag köra mitt livs första deff till sommaren 2013. Ett långsiktigt mål, men så är det ju med träning och hälsa.

Jag har läst om att deffa på internet men har ändå lite frågor:

1. Hur många veckor bör min deff ligga på, ungefär? tänk ett kaloriunderskott på 500 kcal/dag. ska jag börja i januari eller mars?

2. Jag har som sagt bara fettansamling på två ställen, (mage + ass) resten av kroppen har jag absolut inte för mycket underhudsfett. Kan jag köra på med min deff ändå?

3. Ni som studerar och deffar, upplever ni att det påverkar studierna?

Mvh h0pes

nitz
2012-11-07, 23:42
1. Hur många veckor bör min deff ligga på, ungefär? tänk ett kaloriunderskott på 500 kcal/dag. ska jag börja i januari eller mars?

Det beror helt på hur många kgn man har att gå ner, 500kcal/dag är ca 0.5 kg / vecka, så det beror på.
2. Jag har som sagt bara fettansamling på två ställen, (mage + ass) resten av kroppen har jag absolut inte för mycket underhudsfett. Kan jag köra på med min deff ändå?

Jepp

L2310
2012-11-08, 06:42
3. Ni som studerar och deffar, upplever ni att det påverkar studierna?

Inte annat än att man kan bli lite hungrig på lektionerna (men det är ju kanske de flesta som deffar) och att man är lite bittrare över att inte få trycka i sig mängder med godis under tenta-p.

vicarious
2012-11-08, 08:02
Hej på er,

Jag är 194 cm och har alltid varit smal, men senaste åren har en liten men omisskännlig kulmage tagit form. Likaså börjar jag få lite hull på röva.

Detta är oacceptabelt, så jag har bestämt mig för att köra på med styrketräningen iallafall året ut, sen ska jag köra mitt livs första deff till sommaren 2013. Ett långsiktigt mål, men så är det ju med träning och hälsa.

Jag har läst om att deffa på internet men har ändå lite frågor:

1. Hur många veckor bör min deff ligga på, ungefär? tänk ett kaloriunderskott på 500 kcal/dag. ska jag börja i januari eller mars?

2. Jag har som sagt bara fettansamling på två ställen, (mage + ass) resten av kroppen har jag absolut inte för mycket underhudsfett. Kan jag köra på med min deff ändå?

3. Ni som studerar och deffar, upplever ni att det påverkar studierna?

Mvh h0pes

1. Tills du är nöjd.
2. Ja.
3. Studerar ej.

h0pes
2012-11-08, 08:27
Tack för svaren

Jag antar att allt är väldigt individuellt när det kommer till viktminskning.

Hur länge brukar ni deffa, och hur många kilo tappar ni på det? Vilket resultat får ni efteråt?

Reaper123
2012-11-08, 08:58
Tack för svaren

Jag antar att allt är väldigt individuellt när det kommer till viktminskning.

Hur länge brukar ni deffa, och hur många kilo tappar ni på det? Vilket resultat får ni efteråt?Jag avslutar min 100 dagar långa deff på onsdag nästa vecka, resultat (förväntat kcalunderskott & viktminskning) och bilder hittar du här (http://quattrojimmy.blogspot.se/2012/11/deffvecka-nr-13-done.html)!

http://2.bp.blogspot.com/-_T1n7D7QOYk/UJd30-HMbjI/AAAAAAAACak/D7MavSUcBpQ/s320/viktkurva121105.gif

nitz
2012-11-08, 15:35
Tack för svaren

Jag antar att allt är väldigt individuellt när det kommer till viktminskning.

Hur länge brukar ni deffa, och hur många kilo tappar ni på det? Vilket resultat får ni efteråt?

Det har varit extremt varierande genom åren, det beror helt på hur mycket man har bulkat, har man bulkat det året? Osv.
Men tja, det mesta var väl 10-11 kg och då körde jag väl fyra månader tror jag :)