handdator

Visa fullständig version : Ni med rörliga jobb!


Bjern
2012-11-07, 13:12
Hej! Kommer nu jobba ca 14 dagar framåt i skogen och röja. Har kollat med pulsklocka idag som påvisade en förbrukning på ca 600kcal/h.

Till min fråga: Ni som jobbar i skogen, altenativt ni med arbeten som bränner ungefär lika mycket, vad och hur äter ni?

Kommer alltså gå ifrån att ha ätit 2800kcal/dag till ca 5200kcal/dag... Därav min undran. Har ju kört PF tidigare, men nu lär jag nog sprida ut intaget om jag ska ha en chans att äta ikapp det jag förbränner.

Danne2k
2012-11-07, 13:36
600 kcal/h låter jävligt högt. Antagligen inte orimligt, bara jävligt högt :)

Hur många timmar kommer du jobba, effektivt?

Om du inte kommer räkna specifikt så är det väl bara äta allt du kommer över utan att för den sakens skulle bara äta skräpmat, chips och godis.
Satsa på relativt fettrik kost, mycket mellanmål, nötter osv.
Jävla lyxproblem :D

Fishtank
2012-11-07, 13:39
600 kcal timme är nog lite i överkant beroende på hur mycket utrustning du bär.
600 kcal timme är ju förbrukningen för en timmes lättare jogg.

Antar det är röjsåg och gång, räkna på säg 450 istället kanske?

delta_mats
2012-11-07, 13:43
PASTA! MMmmmm...

Bjern
2012-11-07, 13:49
600 kcal/h låter jävligt högt. Antagligen inte orimligt, bara jävligt högt :)

Hur många timmar kommer du jobba, effektivt?

Om du inte kommer räkna specifikt så är det väl bara äta allt du kommer över utan att för den sakens skulle bara äta skräpmat, chips och godis.
Satsa på relativt fettrik kost, mycket mellanmål, nötter osv.
Jävla lyxproblem :D

Ja det låter minst sagt högt! Har en snitt puls på 64% av Vo2 max och högsta mätta puls var 77%!

Japp, får nog bli lite godis och näringstät mat! Haha ja :d

Det blir nog ca 5 timmar per dag!

600 kcal timme är nog lite i överkant beroende på hur mycket utrustning du bär.
600 kcal timme är ju förbrukningen för en timmes lättare jogg.

Antar det är röjsåg och gång, räkna på säg 450 istället kanske?

Röjsåg, slänga lite träd här och där och traskande bland snår och buskar är väl det pulsökande i röjningen

Läs ovan, snittpulsen är ju som en lågintensiv cardiosession!

Ja det låter lite rimligare, tror du inte man kan lita på pulsklockan riktigt eller?

Sniggel
2012-11-07, 13:50
Hej! Kommer nu jobba ca 14 dagar framåt i skogen och röja. Har kollat med pulsklocka idag som påvisade en förbrukning på ca 600kcal/h.

Till min fråga: Ni som jobbar i skogen, altenativt ni med arbeten som bränner ungefär lika mycket, vad och hur äter ni?

Kommer alltså gå ifrån att ha ätit 2800kcal/dag till ca 5200kcal/dag... Därav min undran. Har ju kört PF tidigare, men nu lär jag nog sprida ut intaget om jag ska ha en chans att äta ikapp det jag förbränner.

600 kcal/h låter överdrivet men 5000 kcal låter inte överdrivet.

Jag tror nog det är vettigt att lämna PF-tänket ja. Ät energität mat helt enkelt och ät oftare. Mellanmål kan vara ok det med. Om du undviker fett, sluta med det. När jag första gångerna jobbade fysiskt började jag äta 17-20%-ig fläskfärs och om jag drack proteindrinkar hade jag t om olja i dem.
En större mängd socker i kosten kan du ju också ha eftersom du ändå kommer att förbränna bort en stor del kolhydrater när du jobbar fysiskt.

Bjern
2012-11-07, 14:26
600 kcal/h låter överdrivet men 5000 kcal låter inte överdrivet.

Jag tror nog det är vettigt att lämna PF-tänket ja. Ät energität mat helt enkelt och ät oftare. Mellanmål kan vara ok det med. Om du undviker fett, sluta med det. När jag första gångerna jobbade fysiskt började jag äta 17-20%-ig fläskfärs och om jag drack proteindrinkar hade jag t om olja i dem.
En större mängd socker i kosten kan du ju också ha eftersom du ändå kommer att förbränna bort en stor del kolhydrater när du jobbar fysiskt.

Jag tänker nog att försöka sikta på en 2000kcal extra per arbetsdag. Sedan äta på som vanligt dom dagar jag inte arbetar, vilket kommer bli på helgerna då det ändå bruka dra iväg på intaget.