handdator

Visa fullständig version : Effekt av olika blandningar av kasein- soja- och vassleprotein på proteinsyntes


King Grub
2012-11-07, 11:07
BACKGROUND & AIMS:

Blends of dairy and soy protein are used in commercial sports nutrition products; however, no studies have systematically compared blends to isolated protein sources and their effects on muscle protein synthesis (MPS). Dairy whey protein (WP), soy protein isolate (SP), and two blends (Blend 1 and Blend 2) consisting of ratios of 50:25:25 and 25:50:25 for whey:caseinate:soy, respectively, were evaluated for their ability to affect MPS.

METHODS:

Male Sprague-Dawley rats were trained to eat 3 meals/day: a 4 g meal at 0700-0720 hours followed by ad lib feeding at 1300-1400 hours and 1800-1900 hours. After ∼5 days of training, fasted rats were administered their respective 4 g meal at 0700-0720 hours and an intravenous flooding dose of (2)H(5)-phenylalanine 10 min prior to euthanasia. Individual rats were euthanized at designated postprandial time points. Blood and gastrocnemius samples were collected and the latter was used to measure mixed muscle protein fractional synthetic rates (FSR).

RESULTS:

Plasma leucine concentrations peaked in all groups at 90 min and were still above baseline at 300 min post-meal. FSR tended to increase in all groups post-meal but initial peaks of FSR were different times (45, 90 and 135 min for WP or SP, Blend 1 and Blend 2, respectively). Blend 2 had a significantly higher FSR compared to WP alone at 135 min (P < 0.05).

CONCLUSIONS:

Single source proteins and protein blends all enhance skeletal MPS after a meal, however, Blend 2 had a delayed FSR peak which was significantly higher than whey protein at 135 min.

Clin Nutr. 2012 Oct 13. pii: S0261-5614(12)00216-6. A soy, whey and caseinate blend extends postprandial skeletal muscle protein synthesis in rats.

Pinarello
2012-11-07, 11:52
Vem har finansierat den undersökningen och till vilket syfte?

Vi kanske kan se fram emot ett nytt revolutionerande kosttillskott: Megamass 666 with enchanced proprietary protein blend for maximum growth prowen by advanced clinical studies *drool*

Eddie Vedder
2012-11-07, 20:22
Vem har finansierat den undersökningen och till vilket syfte?

Det här är vad som framgår.

Conflict of interest
All authors have made substantial contributions to the
conception and design of the study, acquisition of data, analysis and
interpretation of data, drafting and critically revising the article for
intellectual content. Each author has seen and approved the
contents of the submitted manuscript. D.N. Butteiger, M. Cope,P. Liu, R. Mukherjea, and E.S. Krul are employed by Solae, LLC. E
.Volpi, and B.B. Rasmussen have received funding from Solae, LLC.
Funding
This study received financial support and study products from
Solae, LLC, Saint Louis, MO.

Och för den som missat (vilket många ofta gör) så är det råttor.

Pinarello
2012-11-08, 08:18
Jo förstod att det var ett privat företag med ett egenintresse som låg bakom finansieringen. Det brukar vara så. Det går att ta fram data som pekar åt det ena eller det andra hållet beroende på hur man genomför studien. En nypa salt är bra vid studier liknande denna - inte bokstavligt talat då :D

Eddie Vedder
2012-11-08, 20:31
Jo förstod att det var ett privat företag med ett egenintresse som låg bakom finansieringen. Det brukar vara så. Det går att ta fram data som pekar åt det ena eller det andra hållet beroende på hur man genomför studien. En nypa salt är bra vid studier liknande denna - inte bokstavligt talat då :D

Fast vad är konstigt i att man försöker få ett företagt att bjussa på grejer om man vill genomföra en studie? Hur skulle metoden ha genomförts för ett helt annat resultat? Och varför skulle den metoden vara mer lämplig?

Privata intressen kan ofta vara problematiskt, ingen tvekan om det. Men det är inget som i sig innebär att studiens resultat är styrda. Någon måste ju betala, forskning är dyrt och skattepengarna räcker inte till all forskning.