handdator

Visa fullständig version : Otroligt illamående efter träningen


mlgrufman
2012-11-06, 21:46
Tja, inte riktigt säker på vart denna bör ligga.

Kom hem från gymmet för ca. 1 timme sen, har sedan dess ätit 250 g Ica-kvarg med fun light och ca 250 g stekt kebabkött. Just nu mår jag så in i helvete dåligt, ser rätt kasst, det är typ "fläckar" i synfältet och har ont i huvudet. Någon som vet vad som sker? Tog drygt 1,5 skopa NO-Explode 2.0 innan passet på i princip tom mage om det har någon betydelse. Drack en proteinshake efter passet också.

Ladugårdsdörr
2012-11-13, 09:04
Hur mår du idag?

RundoSund
2012-11-13, 13:45
Hur länge sedan var det du åt innan passet? Hur intensivt tränade du? Hur var kosten dagen innan?

aijou
2012-11-13, 14:29
Googla ögonmigrän.

Jag tror själv att jag har drabbats av det ett par gånger.

Jag säger inte att det nödvändigtvis är det du har drabbats av, men din beskrivning "Just nu mår jag så in i helvete dåligt, ser rätt kasst, det är typ "fläckar" i synfältet och har ont i huvudet." låter väldigt bekant. Det enda jag kunde göra när jag drabbades var att lägga mig i sängen med en kudde över huvudet, sedan gick det över efter någon timme.

Av vad jag har läst så kan det drabba folk med högt blodtryck och det kan man väl få tillfälligt och träning? Stress och lågt blodsocker kan man ju tänka sig vara ett resultat av PWO och träning det med.

OBS!
Jag spekulerar bara nu så ta det jag skriver med en nypa salt, men det låter inte som någon omöjlighet att det skulle vara det det handlar om.

Mår du bättre nu? Om det inte går över så bör du nog uppsöka läkare.

Edit: Såg först nu att det var en "gammal" tråd. :)

Zorgus
2012-11-14, 09:03
Tycker också det låter som nån slags migrän.

emcalu
2012-11-19, 18:34
Jag blir duktigt illamående+ont i huvudet efter passet om jag tryckt i mig stora mängder koffein på kort tid innan.