handdator

Visa fullständig version : Enkelt kostschema


Chipsadin
2012-11-06, 19:09
Nu kommer jag förmodligen få på nosen då jag antar de finns 1000 trådar med diverse inlägg om de jag söker. Vill dock inte plocka små "delar" från olika trådar, utan ha allt på ett och samma ställe.

Är 20 år och försöker träna regelbundet. Kör 3 split med målet att behålla/gå ner i fettprocent och bygga muskler för en snyggare kropp (alltså inte för att maxa bänken).

Är fruktansvärt dålig på att laga mat, äta frukost etc. Vill ha tips på saker som är lätta och äta, och köpa grejer till. (Så jag kan ge päronen bestämda direktiv vad som ska stå i kylskåpet när jag kommer hem från jobbet :d )

Star Nutrition Whey 80 som jag brukar ta efter träning. Utöver de så brukar jag slänga i mig någon kessela burk lite då och då.

Utöver de är jag sjukt kass på att äta. Äter galna mängder chips, godis och läsk.

Frukost käkar jag oftast lite yoghurt med müsli/cornflakes alt. tomtegröt i korv med lite socker/kanel eller frusna hallon.

Sen blir det väldigt oregelbundet med ibland kessela till lunch, ibland någon go sallad osv.

Men som sagt, tips på exakt VAD man ska få i säg, hur jag ska lägga upp maten etc. Alla tips mottages med en varm famn!

Är ca 186 cm och väger runda slängar 82kg - 84kg väldigt beroende på när jag väger mig och om jag slappat med träningen.

Jeml
2012-11-06, 19:14
alltså, det finns inget svar på det du frågar efter...

Kolla deff guiden :)

Chipsadin
2012-11-06, 19:33
alltså, det finns inget svar på det du frågar efter...

Kolla deff guiden :)

Antog att de va lite så.

Fast, finns väl åtminstone svar på vad som är bra att äta etc. Sen förstår jag det är svårt att veta exakt hur mycket av allt utan att veta fettprocent, m.m.

Men just nu äter jag som sagt fruktansvärt dåligt. Måste styra undan den där skiten. Och den skiten styr jag undan om jag får lite mer kött på benen med vad som man bör äta.

Men tack, ska ta och läsa där. Vill förövrigt inte hårddeffa, inte alls. Har visserligen jävligt dålig koll vilken fettprocent jag har osv. Men är smal, men har fortfarande tjockt skin, så att säga. :)

Jeml
2012-11-06, 19:40
Antog att de va lite så.

Fast, finns väl åtminstone svar på vad som är bra att äta etc. Sen förstår jag det är svårt att veta exakt hur mycket av allt utan att veta fettprocent, m.m.

Men just nu äter jag som sagt fruktansvärt dåligt. Måste styra undan den där skiten. Och den skiten styr jag undan om jag får lite mer kött på benen med vad som man bör äta.

Men tack, ska ta och läsa där. Vill förövrigt inte hårddeffa, inte alls. Har visserligen jävligt dålig koll vilken fettprocent jag har osv. Men är smal, men har fortfarande tjockt skin, så att säga. :)

strunta i skitmaten och ät lagad mat :) kyckling o ris, köttfärs, lax ja all vanlig mat :p lägg ner chipsen helt enkelt ;)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Chipsadin
2012-11-06, 19:43
strunta i skitmaten och ät lagad mat :) kyckling o ris, köttfärs, lax ja all vanlig mat :p lägg ner chipsen helt enkelt ;)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Chips som är så jäkla gott..

Har du/ni några tips på bra mål till frukost, mellanmål och kvällsmat?

Själva lunch/middagen kan jag hitta på något bra, bara att jag ska ta mig tid. Men vad de gäller de andra så måste de finnas måltider som är lätta att laga/slänga ihop. Vill även ha tips på bra komplement till maten t.ex "En knäckemacka och en avokado till middagen är alltid bra för magen, likaså passar en tomat bra till frullen".

Nu har jag ingen aning om de där stämmer, men ett exempel :)

Pretorian
2012-11-07, 07:25
Skippa skräpmaten.
Ät alla typer av kött, fläsk, fisk eller fågel.
Mellanmål/frukost kan bestå av kokta ägg eller omelett. Havregrynsgröt med en shake på sidan är inte fel.
Fyll ut tallriken med sallad som du gillar.
Ät goda kolhydratskällor som potatis eller ris.

Morty
2012-11-07, 08:50
2000 kcal:
Frukost: Gröt 300 kcal
Lunch: Matlåda från storkok ex lasagne 600 kcal
Post-workout: 30g vassle 120kcal
Middag: Wok (fryst mix + proteinkälla + ev kokosmjölk + fullkornsris & gröna linser 800 kcal
Kvällsmål: 30g kasein/2,5dl kvarg.

3500 kcal:
Frukost: Gröt+macka 800 kcal
Mellis: Macka 300 kcal
Lunch: Låda, exempelvis pasta m nån sås 900 kcal (Halva gårdagens middag)
Post-WO: EAA & Gainer 400 kcal
Middag: Nåt gott i ugn, typ paj, gratäng, nåt i lergryta med quinoa 800 kcal
Kvällsmål 30g kasein med mjölk 300 kcal

Jeml
2012-11-07, 10:32
morty gav bra exempel. du skriver att du brukar skippa frukost. du måste inte äta frukost, kolla upp periodisk fasta de kansle är nåt för dig ")

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2