handdator

Visa fullständig version : hjälp mig, hur ska jag göra?


emefitnessfreak
2012-11-06, 15:42
Hej!
Jag är en tjej på 20 år. Jag tränar 3-4 ggr i veckan och har gjort i snart ett år. När jag började träna så slutade jag äta samtidigt för att göra en radikal förändring på mig själv snabbt. Jag var trött på min kropp även om jag aldrig varit tjock så ville jag vara slank/smal/fit och inte det hemska ordet "normal".
När jag nått mitt mål började jag successivt äta normalt igen. Vilket då alla förstår vad som händer, man kommer tillbaka där man började.
Jag har nu tränat i ett år. Jag tränar på friskis och svettis 3-4 gånger i veckan och jag tränar allt! Jympa, step, cirkelfys, intervall/flex, skrivstång/spinning m.m, allt utom gymmar skulle man nog vilja säga. Dom få gångerna jag vistas på gymmet så springer jag på löp bandet.
Jag äter ganska lite enligt många men lagom enligt mig. Jag äter aldrig godis/chips eller onyttigheter. Det ända jag unnar mig på helgerna kan vara en påse nötter, cashew för det mesta och oftast naturella (inget salt eller krydda).
Jag dricker förvisso mycket mjölk. Kan det vara en anledning?
Jag väger 64 kg och är 172 cm lång. Jag vill vara vältränad(Hård inga synliga muskler), fast (inget dallrande fett), gärna lite ben synliga på överkropp (nyckelben), anses smal och kunna sitta ner utan att det hänger över ett litet bildäck över byxkanten. Problem områden är mage, rumpa, lår och lite armar...
Vad ska jag göra, känns som om träningen inte ger något för mig förutom mindre tid till annat...
Snälla hjälp, ge tips m.m
Från en ångestfylld Emelie

användaren
2012-11-06, 16:15
äter du mer kalorier än du förbrukar lägger du på dig vikt i form av muskler och fett. hur mycket av det som blir fett eller muskler avgörs av hur du tränar och hur mycket överskott du ligger på.

äter du mindre kalorier än du förbrukar så går du ner i vikt. om det är muskler eller fett du tappar har att göra med hur du tränar och hur stort underskott du ligger på.

läs den här http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881 mycket enkel och bra början på att lära sig sköta kosten.

xanton
2012-11-06, 20:13
Ett tips är att äta kalorsnål mat, nötter är inge bra enligt mig om du är hungrig. Det är inte kalorierna som mättar det är volymen som gör att du slutar äta. Ät mer grönsaker och drick inte dina kalorier.

vicarious
2012-11-06, 21:16
Börja styrketräna är #1 för att få den kropp du beskriver. Riktig tung styrketräning och inga "skivstångspass" eller liknande.

Pretorian
2012-11-07, 07:30
Här "kanske" du kan få lite inspiration till styrketräning istället för att gå på olika pass:
5QFVTtavp0Q&feature=plcp

Det är Dana Linn Bailey som tränar. Kul tjej med många bra videos. Och var inte "orolig" för att du kommer se ut som henne efter ett år.