handdator

Visa fullständig version : Parachutes journal 2.0


Parachutes
2012-11-06, 12:09
Såatte nu har jag besökt gymmet det senaste året och tränat flitigt varje gång men utan några riktiga mål. Och jag saknar att träna fanatiskt för att nå mina mål.
Så nu jävlar.

Om någon undrar..
Heter xxxx, bor i Malmö är 24, jobbar på en bilfirma.
Har gymmat sedan 6-7 år tillbaka. Första året gick jag till gymmet en gång i veckan och curlade lite sen prövade jag på max OT och tyckte det va skitkul! För 4 år sedan började jag träna ben. För 2 år sedan började jag även med marklyft trots att jag dragit mig för detta då jag varit värdelös på dessa.

Har gått från 50kg(1,71) till nuvarande 92kg och nuvarande målet är 100kg och göra några vettiga styrkeökningar. Lyfte 1 rep 240kg marklyft för en månad sedan. Långsiktigt mål är 300kg. Mitt ena knä är isönder och håller på att utredas så benträningen ligger lite på is. Är jätteglad om knät bara låter mig dra några marklyft..
Några supertunga bänkpressar vågar jag mig inte på utan pass.. Mina axelleder är inte jätteförtjusta i bänkar heller.. reppar 110-125kg beroende på hur det känns. Hantelpressar däremot känns hur bra som helst men gymmet har bara 50kgshantlar.. Långsiktigt mål 150kg bänk för reps?

Mål: 1-1,5kg+ i månaden tills 100kg är nådda. Uppdateringar månadsvis.

Over and out :MrT:

Parachutes
2012-11-12, 15:59
Var hos sjukgymnasten idag för mina dåliga knän.. Ska pröva ett par stretchingövningar samt tejp under mitt sämsta knä. Återbesök om 2-3 veckor. Får se hur detta går! Lyfte 135kg x 2 i bänken igår vilket är så mycket som jag vågar köra utan pass.. Ett tag sedan jag var på dessa vikterna innan och sist så körde jag inte full ROM så det har blivit lite omstruktur i bänk-tänket :) Lite ledsmärta i höger axel idag men ganska milt.. helt klart värt det!

shadowfire
2012-11-12, 16:09
Blir sugen på att slå dig bara för att du skriver att du "gymmar", schämmes! :D
Bra styrka dock, 240 pistoler i marken är inte fy skam. Ta't piano med axlarna bara, fel muskelgrupp att jiddra med.

Parachutes
2012-11-12, 22:46
Blir sugen på att slå dig bara för att du skriver att du "gymmar", schämmes! :D
Bra styrka dock, 240 pistoler i marken är inte fy skam. Ta't piano med axlarna bara, fel muskelgrupp att jiddra med.

Ja man har väl blivit lite försiktigare med åren som tur är :)

Är det inte godtagbart att "gymma" längre? Styrketräna då.. eller? :confused:

Känns riktigt stabilt med tejp på mitt dåliga knä för övrigt! Beställde hem en rulle från nån webshop :) Nu kanske man kan börja träna lite ben igen så småningom..

Parachutes
2012-12-04, 10:23
Cirka en månad har gått.. åkte till Dreamhack och jobbade en vecka och gick ner 4 kg. Bästa bantningskuren någonsin! Synd att det är motsatsen till vad jag vill uppnå ;) Fick iallafall mysa lite med mists of pandaria-pandan.. Lyckades bli sjuk två gånger överlappandes varandra på grund av sömnbrist! Nåja.. nu är jag på g igen och ligger runt 89-90kg! Körde lite lättare och 10 rep (istället för 5ish) veckan efter dreamhack och fick riktig sån tränaförstagången träningsvärk :D

Litar på att alla julbord nu ska bygga 10kg muskler på en månad nu.. men jag är realistisk så jag nöjer mig med 5kg..