handdator

Visa fullständig version : Hjälp med schema. Vill inte förhindra återhämtningen!


JohnVoid
2012-11-04, 22:47
Hej kolloiter!

Ska dra igång gymmandet igen över den tråkiga halvan av året och har bestämt mig för att följa Martin Löwgrens 2.0 program eftersom det såg så mysigt ut! *flex* Och jag vet att några kommer säga "Ska du bara träna i 6 månader?!". Men nej. Jag brukar normalt köra 'skogsgym' på sommaren eftersom jag inte haft en fast boplats det senaste, rest en del.

Hade även tänkt hålla igång min cykling och simning och undrar då när dessa passar bäst in. Martins schema ser ut som följande:

Pass 1

1. Bänkpress/Hantelpress
2. Axelpress/Militärpress
3. Bröstpress i maskin
4. Kabellyft åt sidan
5. Enarms hantelpress ovanför huvudet
6. Pushdown


Pass 2

1. Knäböj
2. Utfall
3. Benpress
4. Liggande lårcurl
5. Benspark
6. Stående vadpress


Pass 3

1. Skivstångsrodd/Sittade kabelrodd
2. Raka marklyft/Marklyft
3. Hantelrodd
4. Ryggresning
5. Traditionella latsdrag framför nacken
6. Rak skivstångcurl
7. Hantelcurl
8. Cablecrunch

Som sagt funderar jag på när de blir mest lämpat att cykla och när det blir mest lämpat att simma utan att hindra återhämtningen för mycket. Det kommer inte bli några långpass, simning mellan 30min och 1h och cykelpasset tänkte jag ha mellan 1 och 3 timmar. Troligen kommer de flesta cykelpassen ligga på 1.5h.

Mån: Pass 1
Tis: Vila
Ons: Pass 2
Tors: Vila
Fre: Pass 3
Lör: Cykling
Sön: Simning

Kan verkligen inte komma på hur jag ska fördela passen.
Hjälp uppskattas! *kissass*

Mvh
John

Victuhh
2012-11-04, 22:51
Mån: Pass 1
Tis: Vila
Ons: Pass 2
Tors: Vila
Fre: Pass 3
Lör: Cykling
Sön: Simning

Kan verkligen inte komma på hur jag ska fördela passen.
Hjälp uppskattas! *kissass*
Mvh
John

Jag tycker det ser ut som du redan har fördelat passen :) och jag ser inga fel i detta heller må jag säga. Litar även på axon, kunnig kille :)

JohnVoid
2012-11-04, 22:58
Ja, precis. Har haft hans blogg bland favoriter väldigt länge. Tillsammans med traningslara.se, så klart. :) Men nu slängde jag bara in cyklingen och simningen på lördag - söndag för att jag inte kunde klura ut var jag skulle lägga dom. Men antar att detta fungerar. Funderade dock på om det är mindre bra att ha 4 pass i rad, fre-mån?

Tack för det väldigt snabba svaret :)

Mvh
John

Victuhh
2012-11-04, 23:01
Ja, precis. Har haft hans blogg bland favoriter väldigt länge. Tillsammans med traningslara.se, så klart. :) Men nu slängde jag bara in cyklingen och simningen på lördag - söndag för att jag inte kunde klura ut var jag skulle lägga dom. Men antar att detta fungerar. Funderade dock på om det är mindre bra att ha 4 pass i rad, fre-mån?

Tack för det väldigt snabba svaret :)

Mvh
John

Ja men det verkar ju som du försökt se till så att cyklingen inte ska krocka med benträningen och simningen med bröstträningen iallafall, skitbra.
Angående de 4 dagarna i rad där ska inte vara några problem så länge du känner i kroppen att du klarar av det :)

JohnVoid
2012-11-04, 23:07
Fair enough. Byter nog plats på cykling/simning. Ska jag vara ärlig var det enda jag lyckades tänka nu var "Inte cykla innan/efter benpass!!".

12h på jobbet och sluta snusa = Stopp i maskineriet.

Mvh
John

daloatf
2012-11-05, 10:21
Så länge du äter tillräckligt ser jag inga problem med den träningsmängden.