handdator

Visa fullständig version : "akut" fråga ang slappa fingrar


xcv
2012-11-04, 18:51
Hej, sorry för ev. dåligt skrivet inlägg, men är lite stressad/svårt att skriva pga nedanstående:

Nyss hemkommen från gym. Råkat ut för en lite obehaglig sak. Körde ett nytt pass, triceps, axlar. Körde stenhårt med superset, pyramid osv.

Efter passet när jag ska tvätta händerna: är helt död typ, men när jag ska tvätta märker jag att jag helt saknar styrsel på lillfingret på ena handen. blir direkt orolig för nervskada eller dylikt. det är fan helt slappt. Lite bättre nu efter 15 min, men fortfarande riktigt påtagligt.

Om jag försöker trycka tummen mot respektive finger hårt märker jag att jag är jävligt svag i greppet, gäller iofs båda händer. Detta gäller alla fingrar.

Behöver jag oroa mig? Är visserligen helt jävla utpumpad i underarmen, kan ju vara så enkelt, men aldrig upplevt en sån här semi-förlamning förut.

xcv
2012-11-04, 18:59
pratade lite med morsan som är utbildad arbetsterapeut eller ngt, hon trodde bara jag var utmattad i greppet.

Alltså det är jag utan tvekan, men aldrig upplevt detta så tydligt tidigare,

Thornblom
2012-11-04, 19:08
Är nog ingen fara :)
Vänta till imorgon och se.

xcv
2012-11-04, 19:15
Är nog ingen fara :)
Vänta till imorgon och se.

Hoppas inte, är väl mest orolig att det är något som kan bli värre/permanent om jag bara låter det vara. annars skulle jag bara lagt mig och kollat hur det är imorgon.

är omöjligt att pressa fingrarna mot varandra hårt i sidled, om jag håller handen platt med handflatan uppåt. Dom bara darrar och vägrar lyda :(

Det blir värre när jag spänner muskeln en stund iaf, så det tyder väl på att det har att göra med en trött muskel iaf

Thornblom
2012-11-04, 21:52
Hoppas inte, är väl mest orolig att det är något som kan bli värre/permanent om jag bara låter det vara. annars skulle jag bara lagt mig och kollat hur det är imorgon.

är omöjligt att pressa fingrarna mot varandra hårt i sidled, om jag håller handen platt med handflatan uppåt. Dom bara darrar och vägrar lyda :(

Det blir värre när jag spänner muskeln en stund iaf, så det tyder väl på att det har att göra med en trött muskel iaf

Gå och sov!
Om det är bättre imorgon, låt det vara!
Om det är sämre imorgon, kolla upp det ordentligt!
:)