handdator

Visa fullständig version : Walking dead -Tråden för oss som älskar serien.


Sidor : 1 [2] 3 4 5 6

Scratch89
2013-02-27, 00:53
Så sitter man här och tycker att det är skönt med något nytt som verkar utvecklas på ett så realistiskt sätt som möjligt istället för det ändlösa fly/bit/av med huvudet som diverse zombie-filmer bara brukar innehålla. Folks psyke börjar fallera mer och mer, vilket ter sig rätt naturligt.

Håller med. Folk verkar tro att man ska vara den gamla hederliga knegarn när det väl blivit en apokalyps. Fan, man märker ju hur folk blir så fort de inte får träna på två dagar och kvargen är slut på Lidl.

Rikard Jansson
2013-02-27, 00:59
Folk skulle bli helt cp om något liknande skulle hända så är inte bitter. Vi är 3 mål mat ifrån total anarki, är en rimlig liknelse.

Deceiver85
2013-02-27, 09:00
Deceiver85 går ner och kör bänk enligt schema dagarna efter zombieutbrottet.. yes?

Det är inget skyddsrum utan eleikostång, bänkpress-ställning och 300+kg i vikter ;)

Håller med. Folk verkar tro att man ska vara den gamla hederliga knegarn när det väl blivit en apokalyps. Fan, man märker ju hur folk blir så fort de inte får träna på två dagar och kvargen är slut på Lidl.

Eftersom vi inte har upplevt en apokalyps ännu så får vi gå till närliggande katastrofer: En kvarts miljon människor strök med i Tsunamin 2004 utan att länderna störtade nere i kaos. Digerdöden tog någonstans mellan 30-60% av Europas befolkning...vi lever ännu.

Min poäng är att efter den initiella chocken så ligger det nära på i människans natur att återgå till lugn och stabilitet. Woodbury i Walking Dead är så nära man kan komma, även om det börjar flippa där med.

AronP
2013-02-27, 09:24
Så sitter man här och tycker att det är skönt med något nytt som verkar utvecklas på ett så realistiskt sätt som möjligt istället för det ändlösa fly/bit/av med huvudet som diverse zombie-filmer bara brukar innehålla. Folks psyke börjar fallera mer och mer, vilket ter sig rätt naturligt.

Även om jag håller med dig angående att utvecklingen är realistisk så tycker jag att den avstannat helt vilket är mycket det som dragit ned serien för mig. Det är väl Rick som fortfarande förändras lite men i övrigt tycker jag dom flesta har varit sig lika ett bra tag nu.

Wiizra
2013-02-27, 09:43
Kommer ni ihåg den svarta pappan och hans son från första säsongen?
Han kommer tillbaka i S3

http://walkingdead.wikia.com/wiki/Morgan_Jones_(TV_Series) dis one

Lasse Kongo
2013-02-27, 10:29
http://www.deadyourself.com/app/deadyourself

NickFisher
2013-02-27, 10:35
Klockrent att avsluta med Tom Waits i senaste avsnittet! För övrigt är det inte mycket som håller ihop serien nu. Möjligtvis Daryl, han är kung.

Exdiaq
2013-02-27, 22:53
Eftersom vi inte har upplevt en apokalyps ännu så får vi gå till närliggande katastrofer: En kvarts miljon människor strök med i Tsunamin 2004 utan att länderna störtade nere i kaos. Digerdöden tog någonstans mellan 30-60% av Europas befolkning...vi lever ännu.

Min poäng är att efter den initiella chocken så ligger det nära på i människans natur att återgå till lugn och stabilitet. Woodbury i Walking Dead är så nära man kan komma, även om det börjar flippa där med.

Gemensamt för dessa? Befolkningen kan klara sig själva när själva katastrofen är över. Individer kan bruka jorden, jaga djur, leva och agera ute i naturen samt har många praktiska färdigheter. Hur många svenskar/amerikaner skulle klara det idag? En kvarts promille?

Hur fan Woodbury får det hela att gå ihop har jag frågat mig själv många gånger då alla verkar stå med 1 meters mellanrum uppe på någon mur och "vakta".

Alfers
2013-02-28, 12:26
Senaste var väl... Helt okej, men inte mer än så.

Men för fan i hela helvete, bara gå fram till stängslet och hugg ihjäl dom. "it would take all our bullets to clear the yard"

Denniss
2013-03-03, 11:02
Senaste var väl... Helt okej, men inte mer än så.

Men för fan i hela helvete, bara gå fram till stängslet och hugg ihjäl dom. "it would take all our bullets to clear the yard"

Michonne skulle kunna slakta dom själv med sitt Samurajsvärd :D

Khyron_
2013-03-04, 16:43
iJlaTyvNUFE

Deceiver85
2013-03-05, 08:16
Kommentar på senaste:

En av de bättre avsnitten på länge nu. Morgans return var efterlängtad, bra skådespel och helt klart en av de bättre i serien. Carls lilla solo-mission med Michonne...tja...vad säger man? Hata barnskådisar! Förbjud personer under 18 år att figurera på film!

Lite WTF :D
http://25.media.tumblr.com/63fb97bfbdf383eeeb1a93ab85beba12/tumblr_mijkvq97Ol1qbgzg8o1_500.jpg

AronP
2013-03-08, 10:25
Jag tycker också det senaste avsnittet var bra även om det kändes som en lite sidoplot, känns inte som det är helt över med Morgan heller. Intressant i det här avsnittet vad delen med han som ropade på bilen, en lite händelse i periferin som ändå fick lite uppmärksamhet och följdes upp på slutet. Ett drag som jag inte sett tidigare, antingen har det varit allt eller inget i serien. Jag har förhoppningar om ett litet lyft här.

Utveckling av Michonne som börjar släppa till (inte på det sättet) och att Rick erkänner sina brister var ju ett lyft.

Fartman
2013-03-08, 16:56
Jag tycker också det senaste avsnittet var bra även om det kändes som en lite sidoplot, känns inte som det är helt över med Morgan heller. Intressant i det här avsnittet vad delen med han som ropade på bilen, en lite händelse i periferin som ändå fick lite uppmärksamhet och följdes upp på slutet. Ett drag som jag inte sett tidigare, antingen har det varit allt eller inget i serien. Jag har förhoppningar om ett litet lyft här.

Utveckling av Michonne som börjar släppa till (inte på det sättet) och att Rick erkänner sina brister var ju ett lyft.

Japp gillade också det där med vandraren. Ett väldigt bra sätt att visa på åt vilket håll som karaktärerna utvecklats åt sen serien började.

Tyrwing
2013-03-08, 17:18
Japp gillade också det där med vandraren. Ett väldigt bra sätt att visa på åt vilket håll som karaktärerna utvecklats åt sen serien började.

Efter detta hoppas jag att Rick blir uppäten långsamt. *gah!*
Totalt onödigt att låta snubben dö.

Vilson
2013-03-08, 18:13
Efter detta hoppas jag att Rick blir uppäten långsamt. *gah!*
Totalt onödigt att låta snubben dö.

Ärligt talat, har han inte lärt sig hur man överlever hittills ska han fan ha det. Börjar ju bli uppenbart att sombisarna faktiskt inte är farliga.

wessmen
2013-03-08, 19:30
Ärligt talat, har han inte lärt sig hur man överlever hittills ska han fan ha det. Börjar ju bli uppenbart att sombisarna faktiskt inte är farliga.

Men för fan - tänk så här istället.

Det kommer en kille, som uppenbarligen överlevt 1-1½ år ENSAM.
Tror du inte han har något väldigt nyttigt att tillföra gruppen?

Börjar bli less på att de inte "tar in" fler karaktärer nu. Först skickade han iväg en grupp med svullna disco-byggare, sen lämnar de folk på vägen.

SKITTRÅKIGT!

Kafka
2013-03-08, 20:53
"Hey son, don't ever be sorry". Kände igen linjen från Jericho på direkten.

Tyrwing
2013-03-08, 22:41
Men för fan - tänk så här istället.

Det kommer en kille, som uppenbarligen överlevt 1-1½ år ENSAM.
Tror du inte han har något väldigt nyttigt att tillföra gruppen?

Börjar bli less på att de inte "tar in" fler karaktärer nu. Först skickade han iväg en grupp med svullna disco-byggare, sen lämnar de folk på vägen.

SKITTRÅKIGT!

Precis!

Och de få nya de släpper in dör ju som flugor. Like back-up är ju aldrig fel i en stundande eldstrid.

Fredszky
2013-03-08, 22:49
Men för fan - tänk så här istället.

Det kommer en kille, som uppenbarligen överlevt 1-1½ år ENSAM.
Tror du inte han har något väldigt nyttigt att tillföra gruppen?

Börjar bli less på att de inte "tar in" fler karaktärer nu. Först skickade han iväg en grupp med svullna disco-byggare, sen lämnar de folk på vägen.

SKITTRÅKIGT!

Precis!

Och de få nya de släpper in dör ju som flugor. Like back-up är ju aldrig fel i en stundande eldstrid.

Exakt!

Det drar ju ihop sig till strid, det är väl därför han jagar vapen, och de klagar på att de är för få i gruppen egentemot piraten, liksom. *gah!*

Angel
2013-03-08, 23:55
Senaste avsnittet var bättre helt klart. Börjar gilla Michonne också, känns som de kan bygga ut hennes karaktär lite om hon börjar visa lite humor, som tex med den där hästen hon hämtade. Svintråkigt när hon bara var grumpy.

al3ks
2013-03-18, 17:35
Fyfan va TWD suger nu för tiden. Tyckte s3 började lovande men segare serie får man fan leta efter.

Wiizra
2013-03-18, 18:32
Måste hålla med, det är lite små segt nu...

krubkungen
2013-03-18, 21:29
Håller med, tycker serien har tappat en hel del. Tur att GOT börjar snart. *cupid*

calle83
2013-03-19, 08:17
har inte ens tittat på det sista avsnittet....bryr mig inte mer...tyvärr

Ronn
2013-03-25, 16:46
Ok serien har varit rätt dålig enligt mig men detta avsnitt var riktigt bra!

Nästan synd med Merle, började gilla han lite där.

Nu måste det ju bli krig allt annat är ju puckat.

absking19
2013-03-25, 16:50
Någon som testat tv-spelet? Rekommenderas eller ej?

Ronn
2013-03-25, 16:52
Någon som testat tv-spelet? Rekommenderas eller ej?

Rent skräp, typ sämsta spelet på år, no joke.

Kolla recensionerna.

absking19
2013-03-25, 16:55
Rent skräp, typ sämsta spelet på år, no joke.

Kolla recensionerna.

Ok, ungefär det jag förväntade mig. Spel efter tv-serier och filmer brukar vara väldigt dåliga. Jag undrar varför. Det känns ju ändå att det borde vara tvärtom.

Ronn
2013-03-25, 17:06
Ok, ungefär det jag förväntade mig. Spel efter tv-serier och filmer brukar vara väldigt dåliga. Jag undrar varför. Det känns ju ändå att det borde vara tvärtom.

Spelet har en del bra idéer men det är bara väldigt dåligt och slarvigt genomfört, antagligen fick dom väldigt liten budget och kort tidsram att göra spelet på, dom ville väl få ut det innan säsongen slutar för att kunna mjölka det.

Hade dom fått mer pengar och tid hade dom nog kunna göra ett helt ok spel.

absking19
2013-03-25, 17:17
Spelet har en del bra idéer men det är bara väldigt dåligt och slarvigt genomfört, antagligen fick dom väldigt liten budget och kort tidsram att göra spelet på, dom ville väl få ut det innan säsongen slutar för att kunna mjölka det.

Hade dom fått mer pengar och tid hade dom nog kunna göra ett helt ok spel.

Ja, men jag tror det brukar vara så med liknande spel. De vill få ut dem snabbt bara, så de hinner inte riktigt utveckla dem så mycket. Man tror att namnet säljer och det gör väl säkert det också.

krubkungen
2013-04-01, 20:32
Rätt bra säsongs avslutning.

The Governor har totalt flippat! *screwy*

Ronn
2013-04-01, 20:36
Tyckte avsnittet började bra men blev lite antiklimax framåt slutet, ingen cliffhanger att se fram emot och Andrea kändes lite "meh".

Carnes
2013-04-01, 20:36
Rätt bra säsongs avslutning.

The Governor har totalt flippat! *screwy*

Helt ok säsongsfinal, hade förväntat mig mer. Governor är en baws, hade hoppats på att han hade varit lite godare så att hans samhälle kunde byggas ut osv..

Deceiver85
2013-04-01, 20:55
Rätt bra säsongs avslutning.

The Governor har totalt flippat! *screwy*
Den var helt i linje med resten av säsongen, seg. Jag kunde inte bry mig mindre om att Andrea strök med.

Johan Henriksson
2013-04-01, 21:30
The Governor kommer tillbaka nästa säsong, mera krig då utan tvekan.

Olegh
2013-04-01, 21:57
Har inte haft några problem med tempot, ljusår bättre än när de bara ugglade på bonngårn'.

Hackenschmidt
2013-04-01, 22:56
Har inte haft några problem med tempot, ljusår bättre än när de bara ugglade på bonngårn'.

+1

Förstår inte någon av kritiken mot den här säsongen, utom möjligen den att zombies hamnat i bakgrunden. Men det är bara realistiskt när epidemin är en bit gången, stora grupper av människor arbetar ihop och zombies är långsamma och IQbefriade.

vicarious
2013-04-02, 00:09
Vad är flummet med att Rick fortfarande ser Lori? Ska det helt enkelt föreställa att det har blivit för mycket för Ricks psyke och han har "gone mental" eller är det nåt slags spökväsen-spirit-bullshit de ska ha med? Antar att det rör sig om det förstnämnda, annars blir jag besviken.

Vilson
2013-04-02, 00:14
jag fattar inte varför de inte dödar fler zombies, så ofta de kan. målet måste väl ändå vara att tillslut rädda jorden återigen från zombies. de borde bygga nån megafälla och locka till sig alla zombies inom nåra km. hur mycket mat har dom i fängelset förövrigt?

Deceiver85
2013-04-02, 09:43
Rick är traumatiserad, ja. Det är inte Loris spöke som irrar runt, tack och lov.

Problemet med säsong 3 är att de har tillgång till ett helt fängelse...men har knappt utforskat eller ens säkrat det. Det finns hur mycket material som helst för att ge avsnitten tempo genom att låta karaktärerna utforska fängelsets olika delar. Tyronne och hans grupp traskade ju rakt in ffs!

ChrisRiddick
2013-04-02, 21:03
säsongsavslutningen var ju en total antiklimax.

PixelMiner
2013-04-04, 23:14
jag fattar inte varför de inte dödar fler zombies, så ofta de kan. målet måste väl ändå vara att tillslut rädda jorden återigen från zombies. de borde bygga nån megafälla och locka till sig alla zombies inom nåra km. hur mycket mat har dom i fängelset förövrigt?

Forskningen stödjer dig helt på denna punkten:
WHEN ZOMBIES ATTACK!: MATHEMATICAL MODELLING OF AN OUTBREAK OF ZOMBIE INFECTION (http://mysite.science.uottawa.ca/rsmith43/Zombies.pdf)

Abstract
Zombies are a popular figure in pop culture/entertainment and they are usually portrayed as being brought about through an outbreak or epidemic. Consequently, we model a zombie attack, using biological assumptions based on popular zombie movies. We introduce a basic model for zombie infection, determine equilibria and their stability, and illustrate the outcome with numerical solutions. We then refine the model to introduce a latent period of zombification, whereby humans are infected, but not infectious, before becoming undead. We then modify the model to include the effects of possible quarantine or a cure. Finally, we examine the impact of regular, impulsive reductions in the number of zombies and derive conditions under which eradication can occur. We show that only quick, aggressive attacks can stave off the doomsday scenario: the collapse of society as zombies overtake us all.

AronP
2013-04-05, 06:40
Känns som man mest ser avsnitten av rutin nu. Att Andrea dog var väl inte sån stor sorg men kände felplacerat, hade kunnat hända mer om skulle ta sig tillbaka in i deras grupp med tanke på allt hon gjort.

Är det spikat att det blir en säsong 3? Då dyker väl guvernören upp med någon form av gerilla krigsföring. Och vad var grejen med hans psykbryt.

Hönke
2013-04-05, 07:35
Känns som man mest ser avsnitten av rutin nu. Att Andrea dog var väl inte sån stor sorg men kände felplacerat, hade kunnat hända mer om skulle ta sig tillbaka in i deras grupp med tanke på allt hon gjort.

Är det spikat att det blir en säsong 3? Då dyker väl guvernören upp med någon form av gerilla krigsföring. Och vad var grejen med hans psykbryt.

Jo de blir en fjärde säsong, läs mer om det här(kan innehålla spoilers):

http://walkingdead.wikia.com/wiki/Season_4

AronP
2013-04-05, 08:07
Jo de blir en fjärde säsong, läs mer om det här(kan innehålla spoilers):

http://walkingdead.wikia.com/wiki/Season_4

Ja, 4 såklart :). Omdömet här är ju inte direkt positivt men vi är väl en speciell klick här då. Hoppas dom skalar ned det lite då och återgår till den ensamma, övergivna vi-mot-världen känslan. In med lite nytt folk och låt historien ta sig framåt på något sätt.

Alfers
2013-04-05, 09:13
Skulle väl bli mer fokus på karaktärerna nästa säsong.
Kommer ju bli ett jäkla glamour i ett fängelse med zombies i bakgrunden.
Jag vill ha mer mad-max stuket.
Ut på vägarna, rensa någon gammal bunker, gillra fällor osv.

Sheogorath
2013-04-13, 22:40
Hej,

Jag vill tillägna den här posten...eh.... vad hon nu heter. Gnnnn nånting.

http://images.wikia.com/walkingdead/images/0/02/Emily_Kinney_Phone.JPG

Synnerligen välbevarad 85:a.

Olegh
2013-04-13, 23:29
Hon ser verkligen yngre ut än så.

Alkro
2013-09-07, 23:33
Alltså... måste få ventilera lite av min hatkärlek till walking dead nu när jag sett klart säsong 3.

När jag såg de första avsnitten på säsong 1 tänkte jag att en underbar serie väntade och klimax nåddes någon gång när Rick vandrade in i Atlanta.

Följande saker förstörde serien:
*Hela säsong 2. "We have to find Sophia!". Nej det behöver ni inte, gå vidare tack. Aldrig spolat så mycket när jag tittat på en serie.
*Carl. Fyfan för den här skitungen, så tröttsam karaktär och usel skådespelare, den som skrev hans repliker borde vända hamburgare på donken.
*The Governor. Hej, jag bygger upp ett välfungerande samhälle för att sedan få ett tuppjuck och massakrera alla. Jag är ond, ljuger alltid och är en oerhört mångfacetterad karaktär.
*Bristen av flashbacks och "vad hände egentligen?", sådant här måste tas upp i ALLA postapokalyptiska serier och filmer, speciellt när karaktärerna i sig är lika intressanta som en påse sågspån. Hela serien har ju en totalt avsaknad av att berätta hur de hamnade där de hamnade. Det handlar ju bara om konflikterna människor emellan och zombieapokalypsen är någon slags bihandling.

Rahf
2013-09-08, 06:39
Flashbacks är inte alltid att föredra för story-utveckling. Det är lätt att man gräver ned sig i ett hål där, då flashbacks är ett lätt sätt att sinka handlingens framgång i nuet.

Scratch89
2013-09-08, 08:44
Hej,

Jag vill tillägna den här posten...eh.... vad hon nu heter. Gnnnn nånting.

http://images.wikia.com/walkingdead/images/0/02/Emily_Kinney_Phone.JPG

Synnerligen välbevarad 85:a.

Waaaaaaaaaaaaaat.

Sheogorath
2013-09-08, 08:54
Bra gener.

LeBron
2013-09-08, 13:05
När är det premiär?! :)

filmjölk
2013-09-08, 13:12
Sett igenom hela seriens alla säsonger, verkligen skitbra! När kommer nästa säsong?

Phil Heath
2013-09-08, 13:25
13 Oktober

timoat
2013-10-14, 19:08
fan vad dålig start på säsongen... dröjde inte mer än 5 min innan jag var tvungen att spola förbi massa töntig känslodialog. Som en jävla såpa nu.

Scratch89
2013-10-14, 19:12
fan vad dålig start på säsongen... dröjde inte mer än 5 min innan jag var tvungen att spola förbi massa töntig känslodialog. Som en jävla såpa nu.

Det är ju en dramaserie med zombieinslag, precis som de alltid sagt att det ska vara.

timoat
2013-10-14, 19:19
slutet bådade iallafall gott!

Frantic
2013-10-14, 19:44
Carl har uppenbarligen inte tagit några teaterlektioner. Utstrålning som en gråsten.

Fredszky
2013-10-14, 21:28
Så dom dödar zombies vid stänglset varje dag. Hur får dom bort kropparna? Aldrig sett dom bära bort kroppar på andra sidan stängslet eller sett drivor med zombies ligga där som det bör.

Vilson
2013-10-14, 21:43
Så dom dödar zombies vid stänglset varje dag. Hur får dom bort kropparna? Aldrig sett dom bära bort kroppar på andra sidan stängslet eller sett drivor med zombies ligga där som det bör.

Och var kommer alla zombisarna ifrån? Om de inte är alltför högljudda borde de väl inte ha en sån drös zombies där? Sen fattar jag inte varför de inte bara tar och dödar fler. De skulle lätt kunna radera alla zombies runt fängelset på under en timme.

Var kom allt blod ifrån i slutet? Han såg inte ut att ramla med mun och näsa i golvet och han låg ju dessutom på sidan... så wtf?

AronP
2013-10-14, 22:09
Och var kommer alla zombisarna ifrån? Om de inte är alltför högljudda borde de väl inte ha en sån drös zombies där? Sen fattar jag inte varför de inte bara tar och dödar fler. De skulle lätt kunna radera alla zombies runt fängelset på under en timme.

Var kom allt blod ifrån i slutet? Han såg inte ut att ramla med mun och näsa i golvet och han låg ju dessutom på sidan... så wtf?

Jag tänkte samma sak men det är väl sånt man får leva med.

Han har väl drabbats av något? Dvs blodet kom inte från slaget utan från något inre. Samma som grisen och zombien vid stängslet med liknande ögon

LeBron
2013-10-14, 22:36
Så dom dödar zombies vid stänglset varje dag. Hur får dom bort kropparna? Aldrig sett dom bära bort kroppar på andra sidan stängslet eller sett drivor med zombies ligga där som det bör.

Haha tänkte också på det, borde bli som i World War Z! :D

Ni andra som bara klagar och klagar på serien, varför fortsätter ni titta? :S

timoat
2013-10-15, 00:04
Haha tänkte också på det, borde bli som i World War Z! :D

Ni andra som bara klagar och klagar på serien, varför fortsätter ni titta? :S

Får man inte klaga längre eller? Vissa aspekter gillar jag skarpt, andra gillar jag inte.

gohei
2013-10-15, 00:19
Så dom dödar zombies vid stänglset varje dag. Hur får dom bort kropparna? Aldrig sett dom bära bort kroppar på andra sidan stängslet eller sett drivor med zombies ligga där som det bör.

Dom sa väl ändå att dom ibland går ut o lockar bort de walkers som fortfarande "lever" för att rensa vid stängslet. Men visst, dom har aldrig visat det och man vet inte vart dom lägger kropparna, troligtvis så eldas dom väl upp någonstans.

mangemani
2013-10-15, 00:44
har serien walking dead nått med spelet walking dead att göra, eller finns det likheter?
blev fundersam då ni pratar om walkers som fastnar vid stängslet.

gohei
2013-10-15, 00:46
Om du menar spelet från Telltale så ja, fast vad jag har förstått så är det inte samma karaktärer i spelet som i serien (har ej spelat).

mangemani
2013-10-15, 00:49
Om du menar spelet från Telltale så ja, fast vad jag har förstått så är det inte samma karaktärer i spelet som i serien (har ej spelat).

menade telltale.
men vadå, börjar serien att en char sitter i en polisbil och bilen kör av vägen och sedan börjar serien?
isf måste jag se serien då spelet var helt underbart bra.

gohei
2013-10-15, 00:53
Nej så börjar inte serien, men kika iaf på första säsongen av den (endast 6 avsnitt) troligtvis bästa serien på tv just nu enligt mitt tycke.

mangemani
2013-10-15, 00:58
aha, det finns bara vissa likheter då.
jo det ska jag lugnt göra, som sagt, spelet var underbart bra och finns det likheter så är den värd att se.

Scratch89
2013-10-15, 05:16
aha, det finns bara vissa likheter då.
jo det ska jag lugnt göra, som sagt, spelet var underbart bra och finns det likheter så är den värd att se.

Det är samma känsla och stämning kan jag tänka mig, men helt annorlunda story och karaktärer. Båda handlar väl om zombies och är post-apokalyptiska.

Rahf
2013-10-15, 06:21
Utspelar sig i samma värld, men med andra karaktärer. Stämningen är densamma.

Angel
2013-10-15, 06:34
Dom sa väl ändå att dom ibland går ut o lockar bort de walkers som fortfarande "lever" för att rensa vid stängslet. Men visst, dom har aldrig visat det och man vet inte vart dom lägger kropparna, troligtvis så eldas dom väl upp någonstans.

Tidigare så har de eldat upp kropparna. Så gjorde de bla när de rensade ut fängelsegården.

Synd det verkar gå utåt ganska fort med fängelset nu. Hade ändå hoppats på lite lugn för dem på nått sätt...

LeBron
2013-10-15, 08:11
Får man inte klaga längre eller? Vissa aspekter gillar jag skarpt, andra gillar jag inte.

Syftade mer på folk som klagar på att serien totalt ballat ur, suger <insert curseword> sen första säsongen etc etc men ändå fortsätter kolla, why waste your time?

timoat
2013-10-15, 08:17
Syftade mer på folk som klagar på att serien totalt ballat ur, suger <insert curseword> sen första säsongen etc etc men ändå fortsätter kolla, why waste your time?

Ahh ok, ja de e klart.

filmjölk
2013-10-15, 10:45
Syftade mer på folk som klagar på att serien totalt ballat ur, suger <insert curseword> sen första säsongen etc etc men ändå fortsätter kolla, why waste your time?

Förmodligen för att den fortfarande är jävligt bra, men inte såpass bra som den skulle kunna vara.

xodd
2013-10-15, 10:53
Tycker början av den här säsongen helt klart visar potential... Gillade förra säsongen också. Sämsta säsongen än så länge måste vara den på farmen...

Maximal
2013-10-15, 11:33
Rekommenderar att titta på de två sista avsnitten på säsong 3 innan första på fyran. Dels för att komma ihåg vad som hänt men också för att de två är de bästa avsnitt av alla säsongerna hittills enligt mig.

hallar
2013-10-15, 13:53
Varför inte sticka till en ö. Kan vara relativt stor iofs men då borde man slippa de stora flockarna med walkers som driver förbi. Fiska med segelbåt. Ha det nice.

Fredszky
2013-10-15, 14:42
Varför inte sticka till en ö. Kan vara relativt stor iofs men då borde man slippa de stora flockarna med walkers som driver förbi. Fiska med segelbåt. Ha det nice.

Hade blivit en kort säsong. :)


Eller vänta, inte så stor skillnad då 90% av innehållet nu är people arguing och 10% zombies. Men det är fortfarande en bra serie trots det. Och trots Carl. Han får gärna bli biten snart. Går som en mupp gör han också.

Juxta
2013-10-15, 14:47
Lite kul inför nästa säsong då det är hit jag läst den tecknade serien. Visst skiljer sig vissa saker från TV-serien men det är mindre detaljer som att vissa kanske dör tidigare eller senare. Men dom följer samma resa iallafall.

Olegh
2013-10-19, 22:33
Tyckte första avsnittet på säsong fyra var rätt najs. Lite action, en hel del avsaknad av action. Kände mig hemma s.a.s. Saknar lite riktning, men jag hoppas att det kommer.

Vilson
2013-10-21, 09:39
Varför döper dom inte om serien till "the idiots" om serien nu handlar om ett gäng idioter som gör skitkorkade saker.

Hobbes
2013-10-21, 09:45
Jag har inte läst serien men älskar serien tycker fortfarande detta är lite kul:D

rNxvo8AcpQQ

Olegh
2013-11-01, 23:44
Säsong 4 fortsätter riktigt bra. Gillar att a) det händer något och att b) Carol inte längre känns som dödvikt. Hennes rollkaraktär har utvecklats enormt från första säsongen.

Maximal
2013-11-02, 00:06
Ja, senaste är ett av de bästa hittills enligt mig. Stör mig på att så många klagar på serien och tycker den är dålig, speciellt när motivationen är att den t ex inte är realistisk...

Vilson
2013-11-02, 16:06
Ja, senaste är ett av de bästa hittills enligt mig. Stör mig på att så många klagar på serien och tycker den är dålig, speciellt när motivationen är att den t ex inte är realistisk...

Slå upp motivation.

AntonHA
2013-11-02, 17:24
Jag har inte läst serien men älskar serien tycker fortfarande detta är lite kul:D

rNxvo8AcpQQ

Jag hade helt glömt bort guvernören innan jag såg detta klippet. Vad jag kan minnas så dödade de aldrig honom i slutet av season 3? Har för mig att det var det man väntade på i säsong 4. Vad hände med honom?

Gosti123
2013-11-02, 17:27
Jag hade helt glömt bort guvernören innan jag såg detta klippet. Vad jag kan minnas så dödade de aldrig honom i slutet av season 3? Har för mig att det var det man väntade på i säsong 4. Vad hände med honom?

he dead

AntonHA
2013-11-02, 17:45
he dead

Hur dödade de honom och när? Eller är det en gissning?

Gosti123
2013-11-02, 18:29
Kommer inte ihåg tbh

Angel
2013-11-02, 18:45
Han ska väl komma tillbaka i slutet av denna säsongen?

Gosti123
2013-11-02, 21:29
Å fan, har väl misstagit mig då.

Angel
2013-11-02, 22:20
Blev förbannad på att Darryl och gänget klantade sig så med bilen. För de första, ÖGONEN PÅ VÄGEN!! Fyra pers behöver inte sitta och glo på radion. Sen borde de bara lagt in backen DIREKT och kört därifrån...inte begrunna ödet medans zombisarna hopade sig. Ut och putt loss bilen lite fort...vad som. Men att springa till skogs till fots....åh!

Annars hoppas jag på Daryl och Michonne som nytt par kanske?

Alfers
2013-11-02, 23:06
Blev förbannad på att Darryl och gänget klantade sig så med bilen. För de första, ÖGONEN PÅ VÄGEN!! Fyra pers behöver inte sitta och glo på radion. Sen borde de bara lagt in backen DIREKT och kört därifrån...inte begrunna ödet medans zombisarna hopade sig. Ut och putt loss bilen lite fort...vad som. Men att springa till skogs till fots....åh!

Annars hoppas jag på Daryl och Michonne som nytt par kanske?

Är väl Daryl och Carol som borde bli ihop?

Dom kunde ju satt någonting på tutan för att locka dit walkersen också.
Finns flera saker jag stört mig på denna säsongen; tex;

När stängslet höll på att trilla omkull och dom bara backade ett par steg och stod där som ett par fågelholkar.
När Michonne skulle rida iväg och blir omkullvält av en walker och beter sig helt handlingsförlamat, drar inte ens svärdet. Dom kunde ju iaf gjort så att hästen stegrade och hon trillade av och hästen välte på henne.
När Carol skulle fixa vattenslangen och lockar walkersen till stängslet med den där cykelhjulsmackapären och sen inte hugger ihjäl dom genom stängslet utan bara hoppas att dom fortsätter vara distraherade av det. (Och varför har dom ett par cykelhjul i fängelset, har dom släpat dit dom?)
Att det inte är folk hela tiden som går och hugger ihjäl dom vid stängslet, vad gör dom annars, är på jobbet?
När alla walkers trillar genom taket i första avsnittet, det har hållit i flera dagar men bara råkar gå sönder på flera ställen, precis där det står en walker, samtidigt.
Okej om hela taket hade rasat ner direkt, men snälla.
När jättenegern hittar dom brända kropparna "oj, ett blodspår, bäst att jag håller hårt i mina blommor och går ensam och kollar upp det, det brukar ju inte vara någon fara"
Att dom inte kollade om det fanns något bra att ha i tältet.
Osv.

Nejtack. Här har vi en summary från säsong 1, det var grejer det.
JM1p87zlCXQ

al3ks
2013-11-11, 21:51
Governor be back in da next episode!!!!!!

gohei
2013-11-12, 11:28
Håller på att ladda ner spelet från Telltale just nu, har läst så mycket bra om det så tänkte de kunde vara dags att testa.

Vilson
2013-11-12, 12:41
Blir så arg på denna usla skitserie. Dom lever i en helt ofarlig värld men lyckas fan dö hela jävla tiden (ok, fett segt med sjukdomen men bortsett från den). Zombisarna ÄR JU INTE FARLIGA! De lever i ett fängelse med ett stängsel. Det hänger kanske 50 zombis utanför som de skulle kunna döda på tio minuter om de hade velat men neeeeeeeeeeeeeeej då! Vi väntar till alla samlas på samma ställe och bryter igenom stängslet... Vi arbetar ashårt med stockar för att stärka stängslet (det funkar såklart inte för vi e dumma i huvet!) istället för att enkelt köra några snabba stick med spjut.. Tre pers som går längs stängslet med varsitt spjut hade raderat varena zombi på en fem minuter utan att ens behöva stressa... Jävla idioter! :)

AronP
2013-11-12, 12:48
Döda dom vid gränsen hade krävt att dom släpade bort dessa, annars hade det byggt en "trappa" över så så enkelt är det nog inte. Även om att slakta lite zombies hade hjälpt.

gohei
2013-11-12, 12:52
Döda dom vid gränsen hade krävt att dom släpade bort dessa, annars hade det byggt en "trappa" över så så enkelt är det nog inte. Även om att slakta lite zombies hade hjälpt.

Japp det stämmer. Men med tanke på hur många dom faktiskt är/var där inne så borde dom lätt kunna döda iaf en hundra styck varje dag och även kunna dra ut döda walkers eller locka ut dom från stängslet och döda dom på öppen mark.

AronP
2013-11-12, 13:11
Japp det stämmer. Men med tanke på hur många dom faktiskt är/var där inne så borde dom lätt kunna döda iaf en hundra styck varje dag och även kunna dra ut döda walkers eller locka ut dom från stängslet och döda dom på öppen mark.

Lite Walkerslakt hade nog inte skadat nej. Men man får la köpa det, alla serier och filmer har mer eller mindre korkade aspekter. Och man njuter mycket mer om man inte försöker hitta saker att störa sig på :)

xodd
2013-11-12, 13:18
Stör mig på att dom kommer introducera The Governor igen, och delvis att dom bränt 3-4 avsnitt på sjukdomen som dom nu verkar få bukt med. Känns som att det börjar bli lite väl mycket filler avsnitt för att dom har brist på idéer.

När det gäller zombisarna vid stängslet håller jag med gohei. Bränn rackarna redan vid stängslet eller nå liknande.

Nej, nu får det hända något intressant med serien.

LeBron
2013-11-12, 13:21
Är väl Daryl och Carol som borde bli ihop?

Dom kunde ju satt någonting på tutan för att locka dit walkersen också.
Finns flera saker jag stört mig på denna säsongen; tex;

När stängslet höll på att trilla omkull och dom bara backade ett par steg och stod där som ett par fågelholkar.
När Michonne skulle rida iväg och blir omkullvält av en walker och beter sig helt handlingsförlamat, drar inte ens svärdet. Dom kunde ju iaf gjort så att hästen stegrade och hon trillade av och hästen välte på henne.
När Carol skulle fixa vattenslangen och lockar walkersen till stängslet med den där cykelhjulsmackapären och sen inte hugger ihjäl dom genom stängslet utan bara hoppas att dom fortsätter vara distraherade av det. (Och varför har dom ett par cykelhjul i fängelset, har dom släpat dit dom?)
Att det inte är folk hela tiden som går och hugger ihjäl dom vid stängslet, vad gör dom annars, är på jobbet?
När alla walkers trillar genom taket i första avsnittet, det har hållit i flera dagar men bara råkar gå sönder på flera ställen, precis där det står en walker, samtidigt.
Okej om hela taket hade rasat ner direkt, men snälla.
När jättenegern hittar dom brända kropparna "oj, ett blodspår, bäst att jag håller hårt i mina blommor och går ensam och kollar upp det, det brukar ju inte vara någon fara"
Att dom inte kollade om det fanns något bra att ha i tältet.
Osv.

Nejtack. Här har vi en summary från säsong 1, det var grejer det.
JM1p87zlCXQ

Sen när är det okej att använda det ordet på Kolo eller öht? För övrigt så besvarar din mening din fråga (om det nu var en).

gohei
2013-11-12, 13:26
Lite Walkerslakt hade nog inte skadat nej. Men man får la köpa det, alla serier och filmer har mer eller mindre korkade aspekter. Och man njuter mycket mer om man inte försöker hitta saker att störa sig på :)

Ja det är ju så. Inget jag stör mig så mycket på ändå, tycker detta är en av de bästa serierna som går nu.

Vilson
2013-11-12, 13:46
Döda dom vid gränsen hade krävt att dom släpade bort dessa, annars hade det byggt en "trappa" över så så enkelt är det nog inte. Även om att slakta lite zombies hade hjälpt.

Nonsens. Om vi ska tro på vad vi ser så är där ca 50 zombis i närheten. Om man tar hela det synliga området kring fängelset är där max 100. En trappa? Det är ett rätt högt stängsel så nä hade knappast räckt att det ligger fem zombis på samma ställe. Inte så att alla kommer lägga sig över varandra men visst, de kanske hade fått bära bort nån zombis varannan vecka. Detta är ju dock endast om de inte är strategiska och dödar dom på lite olika ställen.

LeBron
2013-11-18, 07:12
Vilket uselt avsnitt... Vad håller dom på med? :/

The_RobRoy
2013-11-18, 07:22
Jag har verkligen gillat denna serie, visst alltid stört mig på deras klumpighet, typ hur de alltid lyckas med något misstag med bilen. Men nu börjar avsnitten bli tråkiga fillers också. Jag hade hoppats att sjukdommen hade fått dom att lämna fängelset, det är dags att ge sig ut och se mer av landet. Man vill ju få in dimensionen av vad som händer i resten av världen, var det inte något radio-meddelande de hörde nyligen?

Scitec
2013-11-18, 09:42
WTF!?!?

Trodde guvenören skulle få frispel som vanligt och döda hans nya vänner men icket, verkar ha blivit väldigt tight med dom... Bra cliffhanger till nästa avsnitt iaf :)

timoat
2013-11-18, 19:54
fan vad jag hatar castingen på WD.

Ronn
2013-11-18, 19:55
Suck, säsongen började rätt bra med tanke på förra katastrofsäsongen men nu börjar dom slippa igen..

Sheogorath
2013-11-18, 20:16
Dagens avsnitt var rena sömnmedlet.

Angel
2013-11-18, 21:32
Har det kommit ett idag? Trodde de hade uppehåll :@

Valek
2013-11-18, 21:37
Har det kommit ett idag? Trodde de hade uppehåll :@

Släpptes väl igår någongång, usa tid. Episode 6.

Uppehåll får de ju inte ha*gah!*

Börjar bli sugen på att kolla om från första igen :hbang:

Frantic
2013-11-18, 21:51
Har det kommit ett idag? Trodde de hade uppehåll :@

Uppehåll är å andra sidan det bästa sättet att beskriva dagens avsnitt.

Angel
2013-11-18, 22:04
Åh nej :(

Puryeah
2013-11-18, 23:07
Jag tyckte fan senaste var ett av de bättre denna säsongen, började bli riktigt segt att bara se dom i fängelset med den jävla influensan.

MURDOCK
2013-11-19, 17:02
Jag tyckte fan senaste var ett av de bättre denna säsongen, började bli riktigt segt att bara se dom i fängelset med den jävla influensan.
håller med! så trött på fängelse grejen nu... äntligen nått nytt! tyckte nog detta avsnitt var säsongens bästa.

Maximal
2013-11-19, 17:54
Senaste avsnittet var grymt bra! Coolt att få se en mjuk sida av the Governor, när man vet hur sjuk han varit i förra säsongen.

Ytterligare ett av mina favorit avsnitt, vilket gör att det är två på denna säsong jag gillat mest.

smeander
2013-11-19, 18:22
Jag längtar tills nästa kompendium kommer ut...

wessmen
2013-11-19, 18:48
Hur kan ni säga att detta var ett dåligt avsnitt?

Visst, jag tyckte också det var tråkigt att man inte fick se någonting från fängelset, vad han gjorde där, hur det gick för de sjuka o.s.v.

Men, denna delen om Governator är sjukt bra.

Överlag är detta det bästa jag sett sedan S01, slutet på s02 och början på s03.

filmjölk
2013-11-19, 19:05
Vart ser ni den? Swefilmer bråkar så jävligt...

MURDOCK
2013-11-19, 19:12
Vart ser ni den? Swefilmer bråkar så jävligt...

Piratebay!

Angel
2013-11-19, 19:13
Åh, ser fram emot den. Ska kolla i morgon.

kalle1321
2013-11-19, 20:17
Vart ser ni den? Swefilmer bråkar så jävligt...

Megashare.info brukar jag kolla. Sen finns ju dreamfilm också

björne92
2013-11-20, 09:00
När kommer nästa säsong ut?

Slartibartfast
2013-11-20, 09:11
Jag tycker angstnivån har varit skön dom senaste avsnitten.

Nu hoppas jag bara att folk slutar snubbla på sina egna fötter, och att alla barn i serien blir uppätna.

LeBron
2013-11-20, 09:18
När kommer nästa säsong ut?

Lugn nu, fortfarande två avsnitt kvar. Men går man efter deras tidigare scheman så ser man ett tydligt mönster: ca 2 veckor in i oktober 2014 blir det.

björne92
2013-11-20, 09:53
Lugn nu, fortfarande två avsnitt kvar. Men går man efter deras tidigare scheman så ser man ett tydligt mönster: ca 2 veckor in i oktober 2014 blir det.

Wtf har jag missat att en säsong har börjat :O

Bubblan84
2013-11-20, 10:06
Inte sett senaste avsnittet men jag gilalr serien skarpt. Skönt att få följa en zombie apocalypse där allt byggs upp under lång tid istället för att allt händer på 1,5 timme som i filmer.

Phil Heath
2013-11-20, 11:57
Lugn nu, fortfarande två avsnitt kvar. Men går man efter deras tidigare scheman så ser man ett tydligt mönster: ca 2 veckor in i oktober 2014 blir det.

WTF, 2 avsnitt!!?:Virro*facepalm* Där är 16 avsnitt i denna säsong;)

Frantic
2013-11-20, 17:46
Nu hoppas jag bara att folk slutar snubbla på sina egna fötter, och att alla barn i serien blir uppätna.

+1

Carl måste vara ganska glad att den där lilla blonda tjejen har tillkommit så att han slipper vara seriens sämsta skådespelare.

LeBron
2013-11-20, 17:59
WTF, 2 avsnitt!!?:Virro*facepalm* Där är 16 avsnitt i denna säsong;)

My bad! 2 avsnitt till sen blir det uppehåll från första december --> februari. :smash:

Angel
2013-11-24, 20:44
Bra avsnitt. Skönt att få se lite annat än i från fängelset faktiskt, kul med nya karaktärer. Vad jag dock inte förstår är varför de lämnade lägenheten där de ändå verkade ha det ganska så safe. Och att lämna genom att ge sig ut i en skåpbil och sen lämna den till fots....wtf? Trodde guvenören var smartare än så, han vet ju vad som finns där ute.
Tyckte det va ganska gulligt att han fick lite daddy-feelings för tjejen faktiskt.

mattilainen
2013-11-24, 21:01
Bra avsnitt. Skönt att få se lite annat än i från fängelset faktiskt, kul med nya karaktärer. Vad jag dock inte förstår är varför de lämnade lägenheten där de ändå verkade ha det ganska så safe. Och att lämna genom att ge sig ut i en skåpbil och sen lämna den till fots....wtf? Trodde guvenören var smartare än så, han vet ju vad som finns där ute.
Tyckte det va ganska gulligt att han fick lite daddy-feelings för tjejen faktiskt.

haha det enda jag tänkte på när jag såg ungen och han få en relation var "NEJ INTE EN UNGJÄVEL TILL I SERIEN!" och det känner jag fortfarande. Döda dessa och fortsätt serien typ..

Alfers
2013-11-24, 22:27
Är ju klart med en spinoff nu, får väl hoppas att den blir lite mer som första säsongen.

filmjölk
2013-11-24, 22:37
Bra avsnitt. Skönt att få se lite annat än i från fängelset faktiskt, kul med nya karaktärer. Vad jag dock inte förstår är varför de lämnade lägenheten där de ändå verkade ha det ganska så safe. Och att lämna genom att ge sig ut i en skåpbil och sen lämna den till fots....wtf? Trodde guvenören var smartare än så, han vet ju vad som finns där ute.
Tyckte det va ganska gulligt att han fick lite daddy-feelings för tjejen faktiskt.

Guvernören ville säkert träffa fler människor då han vill mer än att överleva, han är ju en gubbe med rätt hög ambitionsnivå.

Hobbes
2013-11-24, 22:58
Är ju klart med en spinoff nu, får väl hoppas att den blir lite mer som första säsongen.

Planerad för 2015.
The Walking Dead Spinoff May Be a Prequel
The origins of the epidemic may be explored. (http://ca.ign.com/articles/2013/11/15/the-walking-dead-spinoff-may-be-a-prequel)

Lite spekulationer.

Angel
2013-11-25, 11:06
Guvernören ville säkert träffa fler människor då han vill mer än att överleva, han är ju en gubbe med rätt hög ambitionsnivå.

Känns som man ska försöka hålla sina amitioner ganska basic när det gäller end of the world as we know it.


Vore förresten kul och veta hur det såg ut i resten av USa, lika illa överallt, hela världen? Men visst,,,budgeten kanske saknas där.

Hobbes
2013-11-25, 11:08
Känns som man ska försöka hålla sina amitioner ganska basic när det gäller end of the world as we know it.


Vore förresten kul och veta hur det såg ut i resten av USa, lika illa överallt, hela världen? Men visst,,,budgeten kanske saknas där.

Förhoppningsvis får vi se detta 2015. Georgia börjar bli lite uttråkat nu....

Angel
2013-11-25, 11:11
Förhoppningsvis får vi se detta 2015. Georgia börjar bli lite uttråkat nu....

Instämmer!
De har väl varit i Atlanta nån sväng, sen i princip bara vad jag uppfattar som skogar och småsamhällen runt omkring...visst det kanske är stora områden men de borde kunna ta sig vidare. Iofs var väl alla större vägar blockerade, men småvägarna de kör runt på nu är ju inte de minsta blockerade och även de leder väl vidare....

LeBron
2013-11-25, 14:43
The real guvernor is back...

jontexer
2013-11-25, 15:28
kasst avsnitt

mangemani
2013-11-25, 15:42
sett säsong 1 nu.
blir en serie att följa, mycket bra.

timoat
2013-11-25, 20:24
tyckte det var trevligt med en reformad guv, synd att han redan flippat tillbaks. Man har iallafall mer sympati för honom nu. helst av allt hade jag velat att han skule vara lika "bra" som rick, det hade blivit mycket mer intressant än att han bara är nuts.

timoat
2013-11-25, 20:25
sett säsong 1 nu.
blir en serie att följa, mycket bra.

passa dig, tråden är full av spoilers!

Deceiver85
2013-11-25, 20:34
kasst avsnitt
Nej, det var bra.

timoat
2013-12-02, 15:21
Bra säsongsavslutning, även om det kändes lite antiklimaktiskt! Segt att vänta 2 månader nu asså... tyckte dock att guvenören borde blivit uppäten, han slag undan för lätt.

LeBron
2013-12-02, 15:34
Bra säsongsavslutning, även om det kändes lite antiklimaktiskt! Segt att vänta 2 månader nu asså... tyckte dock att guvenören borde blivit uppäten, han slag undan för lätt.

+1. Fan vad jag hatar honom.

timoat
2013-12-02, 15:36
en del härliga saker, som att unge nr 2 blev biten, och de andra ungarna blåste skallen av levande. (fan man låter ju som en psykopat...)

Scitec
2013-12-02, 15:41
Trodde fan Rick skulle dö ett tag, men det löste sig. Blir intressant se vad som händer nu!!

Dock kan man ju fundera på hur alla från guvenörens "camp" dog medans nästan alla från fängelset överlevde, känns som att man inte riktigt använde pansarvagnen fullt ut ;)

Hawkinzu
2013-12-02, 15:44
Någon mer än jag som satt och tänkte "hoppas han är död, hoppas han är död" när Rick letade efter Carl? :D

Mest störig unge.

David Brent
2013-12-02, 16:09
Någon mer än jag som satt och tänkte "hoppas han är död, hoppas han är död" när Rick letade efter Carl? :D

Mest störig unge.

Hur många avsnitt/säsonger/serier skulle Rick böla i då?

LeBron
2013-12-02, 17:45
Någon mer än jag som satt och tänkte "hoppas han är död, hoppas han är död" när Rick letade efter Carl? :D

Mest störig unge.

Nej! Carl är awesome ju :D

timoat
2013-12-02, 18:19
:em:Jag tycker faktiskt inte carl är så störig

Angel
2013-12-02, 20:21
Carl har ju helt klart blivit bättre sen han "växte upp" lite. Annars är mina favoriter Michonne och Daryll helt klart. Någon jag inte tål däremot är Glenn, han känns som sån jäkla tönt och hans tjej får alltid rädda han.

Guvenören, vet inte ens vad man ska säga. Kunde han inte bara nöjt sig med sin nya tjej och unge, var han tvungen starta ett krig..åååh!

När kommer nästa avsnitt??

Jishuku
2013-12-02, 20:27
När kommer nästa avsnitt??

I Februari.

Hawkinzu
2013-12-02, 20:50
Hur många avsnitt/säsonger/serier skulle Rick böla i då?

Tror han kommer böla oavsett nu faktiskt :)

ryggontXXL
2013-12-02, 22:44
dubbel

ryggontXXL
2013-12-02, 22:45
Fyfan vad jag garvade

http://www.youtube.com/watch?v=8M530AebMfE
http://www.youtube.com/watch?v=8M530AebMfE

qqq111
2013-12-02, 23:19
Fan att guvernören dog, riktigt odjur. Fan att INTE ungjäveln dog, gött att hershel äntligen fick vad han förtjäna. Och synd att michonne inte fick smaka på sitt egna svärd. Sen att hon som döda guvernören turna på honom så snabbt va lite weird

whuddafuks
2013-12-02, 23:34
Daryl lever än, så blir väl att fortsätta med serien!

Fan att guvernören dog, riktigt odjur. Fan att INTE ungjäveln dog, gött att hershel äntligen fick vad han förtjäna. Och synd att michonne inte fick smaka på sitt egna svärd. Sen att hon som döda guvernören turna på honom så snabbt va lite weird

Tror inte många uppskattar att personen du älskar lägger ett skott i din dotters panna framför ögonen på dig ;)

Bryggan
2013-12-02, 23:34
Jävla skit vilken satans spoiler!!
Tack så mycket!! Hoppas du får många klappar.....till jul.

:banned

gohei
2013-12-02, 23:42
Tror inte många uppskattar att personen du älskar lägger ett skott i din dotters panna framför ögonen på dig ;)

Plus att Guvernören visade sig vara en helt annan person än hon trodde han var. Han orsakade ju liksom en massaker typ.

panzerpig
2013-12-02, 23:43
Som läsare av serien känns det lustigt, men skönt att dom plötsligt, efter alla avvikelser knöt an till förlagan å mycket.

timoat
2013-12-03, 08:22
Tack så mycket!! Hoppas du får många klappar.....till jul.

:banned

Den här tråden har alltid varit spoilerfylld, det kom vi fram till för många sidor sen. Det är ok att prata om det senaste avsnittet, men inth att spoila med serietidningen! Hade jag varit mitt i en annan serie hade jag ALDRIG gått in i en tråd som handlade om den. Bara på förförra sidan skrev jag "passa dig, tråden är fylld med spoilers" till mangemani har jag för mig.

timoat
2013-12-03, 08:24
Som läsare av serien känns det lustigt, men skönt att dom plötsligt, efter alla avvikelser knöt an till förlagan å mycket.

OBS! Snälla, inga spoilers från serietidningen! Nu gjorde du ju inre det, men en enda mening efter det hade kunnat förstöra! :hbang:

filmjölk
2013-12-03, 09:11
Guvernören var ju så jävla alfa, synd där...

qqq111
2013-12-03, 09:45
Daryl lever än, så blir väl att fortsätta med serien!



Tror inte många uppskattar att personen du älskar lägger ett skott i din dotters panna framför ögonen på dig ;)
Iofs, det var ju ett kvinnodjur så hon kanske inte riktigt kopplade att det va hennes fel att ungen dog

Guvernören var ju så jävla alfa, synd där...
Exakt, han va riktigt alfa. Bara några dagar efter han kom in i gruppen va det han som runna the shit

BigSpawn
2013-12-03, 09:46
Guvenören, vet inte ens vad man ska säga. Kunde han inte bara nöjt sig med sin nya tjej och unge, var han tvungen starta ett krig..åååh!


Det var väl för att han hittat ny familj som han ballade ur? han ville hitta nått säkert ställe så att han inte förlorade dom. Så tyckte jag iaf de försökte visa upp honom under de senaste avsnitten?

mattilainen
2013-12-03, 11:35
Riktigt nice avsnitt och detta var det enda bra avsnittet sen typ två säsonger tillbaka haha

Dock tänkte jag på en sak, varför finns det inga zombie-barn? Måste ju varit MÅNGA barn som dött

filmjölk
2013-12-03, 11:40
Riktigt nice avsnitt och detta var det enda bra avsnittet sen typ två säsonger tillbaka haha

Dock tänkte jag på en sak, varför finns det inga zombie-barn? Måste ju varit MÅNGA barn som dött

Du får tänka på vart huvuddelen av publiken bor. De pushar redan gränserna rätt hårt för den amerikanska publiken genom att låta en del karaktärer vara både onda och goda.

Parachutes
2013-12-03, 11:50
Brast ut i ett skånskt "JADDÅÅÅÅÅ" när barnen kom o räddade den stora svarta mannen! Sjukt intense avsnitt!

Tyrwing
2013-12-03, 12:40
Brast ut i ett skånskt "JADDÅÅÅÅÅ" när barnen kom o räddade den stora svarta mannen! Sjukt intense avsnitt!

Skönt att inte vara ensam om det. :D

Alfers
2013-12-03, 15:57
Det var väl för att han hittat ny familj som han ballade ur? han ville hitta nått säkert ställe så att han inte förlorade dom. Så tyckte jag iaf de försökte visa upp honom under de senaste avsnitten?

Så tolkade jag också det. När dom skulle köra iväg mitt i natten och kom till kvicksanden(?) med en massa walkers i så kände han att han nog inte kunde skydda dom själv.
Sen tog väl begäret efter hämnd över när han tog Michonne och mötte Rick som inte ville ge upp fängelset.

Angel
2013-12-03, 18:16
Det var väl för att han hittat ny familj som han ballade ur? han ville hitta nått säkert ställe så att han inte förlorade dom. Så tyckte jag iaf de försökte visa upp honom under de senaste avsnitten?

De kunde ju bara stannat i lägenheten de hade först...

High1ander
2013-12-03, 19:31
Undrar om Little Ass Kicker dog eftersom man inte fick se kroppen/zombie (de visar ju ibland barn, 7-14 åringar, men har inte sett bäbisar än).

Angel
2013-12-03, 19:36
Nä, säkert nån som tog med sig Juddan. Ja konstigt man aldrig ser zombie-minisar. De kanske blir mer eller mindre slukade hela.


Hur kommer de sig att vissa blir helt uppätna medans de flesta ändå bara har ett bett, borde inte fler va "halva"?

Fredszky
2013-12-03, 19:37
Undrar om Little Ass Kicker dog eftersom man inte fick se kroppen/zombie (de visar ju ibland barn, 7-14 åringar, men har inte sett bäbisar än).

Hon kommer säkert tillbaka eftersom man inte säkert vet att hon har dött, typisk hollywoodgrej.

(Jag har inte läst serien eller vet vad som kommer att hända)

filmjölk
2013-12-03, 20:52
Hur kommer de sig att vissa blir helt uppätna medans de flesta ändå bara har ett bett, borde inte fler va "halva"?

Jag tror man skulle kunna förklara det genom att de flesta blivit bitna i ett tidigt skede, under själva utbrottet, massa zombisar, stora folksamlingar, kaos och bilköer. När det finns jättemycket människor så tycker nog zombisarna att det är roligare att döda än att äta.

Crylee
2013-12-03, 20:56
Var det Zombie-Lori man såg en sväng precis i slutet på avsnittet, efter att man fick se guvenören bli skjuten?

filmjölk
2013-12-03, 21:08
Var det Zombie-Lori man såg en sväng precis i slutet på avsnittet, efter att man fick se guvenören bli skjuten?

Det hade vart för magstarkt för den amerikanska publiken om hon åt upp sitt eget barn.

Slartibartfast
2013-12-03, 21:11
Riktigt bra avsnitt! När den störiga lill-tjejen blev attackerad av zombien vid stranden, och hon givetvis bara kunde skrika och bete sig handlingsförlamat, så tänkte jag "aldrig att dom vågar" och sen "JAAAA!!" när hon faktiskt blev biten. :D Djärvt av serien. Många wtf-moments. Mera sånt!

Crylee
2013-12-03, 21:16
Det hade vart för magstarkt för den amerikanska publiken om hon åt upp sitt eget barn.

Nej hon åt ingen alls, hon var inte i fängelset, kameran fokuserad på henne i typ 10 sekunder medans hon lunkade över gräset upp mot fängelset

Crylee
2013-12-03, 21:26
Nej hon åt ingen alls, hon var inte i fängelset, kameran fokuserad på henne i typ 10 sekunder medans hon lunkade över gräset upp mot fängelset

http://i40.tinypic.com/6e2clg.gif


Edit: gif

gohei
2013-12-03, 21:33
http://i40.tinypic.com/6e2clg.gif


Edit: gif

Fast det där är ju inte Lori. Det är hon som ville lura med sig Rick till sitt tält där hon hade sin makes huvud i en påse. Var det första eller andra avsnittet denna säsongen?
Lori blev ju faktiskt helt uppäten (tror jag iaf) eftersom Rick endast hittade en fet uppsvälld zombie i det rummet där Lori dog.

Crylee
2013-12-03, 21:55
Fast det där är ju inte Lori. Det är hon som ville lura med sig Rick till sitt tält där hon hade sin makes huvud i en påse. Var det första eller andra avsnittet denna säsongen?
Lori blev ju faktiskt helt uppäten (tror jag iaf) eftersom Rick endast hittade en fet uppsvälld zombie i det rummet där Lori dog.

Du har rätt, det är hon med tältet. Men tyckte hon var ganska lik Lori och kunde inte riktigt komma ihåg vad som hände med henne annat än att Carl inte klarade att skjuta henne...

Angel
2013-12-03, 21:58
Hoppas de kommer ut ur Georgia nu!!

Phil Heath
2013-12-03, 22:46
Hoppas de kommer ut ur Georgia nu!!

Det är iallafall redan klart var de ska befinna sig i säsong 5;)

Olegh
2013-12-03, 22:49
Att de orkar fortsätta. Tillvaron måste te sig ganska mörk för dem.

timoat
2013-12-03, 22:49
Det är iallafall redan klart var de ska befinna sig i säsong 5;)

inga spoilers ffs!

Angel
2013-12-03, 23:14
Jo spoila, jag orkar inte googla!!

Angel
2013-12-03, 23:19
Pm nig annars, jag älskar spoilers.

timoat
2013-12-04, 07:56
PM spoilers till Angel, inte oss andra!

Angel
2013-12-04, 09:49
Min PM korg är alldeles för död nu!

timoat
2013-12-04, 10:04
Min PM korg är alldeles för död nu!

Då är kula i pannan på den det enda du kan göra!

Angel
2013-12-04, 13:26
Då är kula i pannan på den det enda du kan göra!

Ja, eller så kan ni små Walkie-Talkies (walking dead fans) PMa mig ;)

Jazen
2013-12-04, 21:33
va, säsong 5 ? trodde detta skulle vara sista säsongen...
Avsnitt 7 va ju sjukt händelserikt!
varför hugger den svarta tjejen guvenören en gång när han väl fortf andas ? ? ? ? bara hugga av han huvudet, hatar folk som inte avslutar jobbet!

gohei
2013-12-04, 21:53
va, säsong 5 ? trodde detta skulle vara sista säsongen...
Avsnitt 7 va ju sjukt händelserikt!
varför hugger den svarta tjejen guvenören en gång när han väl fortf andas ? ? ? ? bara hugga av han huvudet, hatar folk som inte avslutar jobbet!

Det är ju för lindrigt. Allra helst skulle han ju blivit uppäten utav walkers.

Herr Oberst
2013-12-04, 22:05
va, säsong 5 ? trodde detta skulle vara sista säsongen...
Avsnitt 7 va ju sjukt händelserikt!
varför hugger den svarta tjejen guvenören en gång när han väl fortf andas ? ? ? ? bara hugga av han huvudet, hatar folk som inte avslutar jobbet!

Ligga blödande och totalt oskadliggjord framför några 100 walkers innebär väl att man är ganska superkörd. Lite måste ju aset få lida

Angel
2013-12-04, 22:59
Var set bara jag som tyckte han var lite het... :@

schröder
2013-12-04, 23:16
Bästa serien som finns! Inte kollat på säsong 4 än, väntar tills säsongen är helt slut så man kan plöja den på en dag!

Höll stenhårt på att Merle och Daryl skulle klara sig till slutet! Så jag avskyr guvenören, hoppas han dör en plågsam död. Resten bryr jag mig inte om dem lever eller dör.

Får väl kirra walking dead-spelet på xbox så har jag nåt att sysselsätta mig med tills säsongen är slut!

Herr Oberst
2013-12-04, 23:23
Var set bara jag som tyckte han var lite het... :@

Govnr?
Enda som är het och upphetsande i denna serie är Daryl. I'd tap his ass.

Sen Beth är ju såklart rykande jävla skit. Synd bara att serien inte utnyttjar hennes porrighet mer. Ska jag någon gång bli dubbelmackad så blir jag det gärna av dom
http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMzc3NDQyMzcxOF5BMl5BanBnXkFtZTgwNTcwMTkzMDE@._ V1__SX640_SY720_.jpg
http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMjIzMjI2OTM3N15BMl5BanBnXkFtZTgwODcwMTkzMDE@._ V1__SX640_SY720_.jpg

Frantic
2013-12-04, 23:24
Det här var nog seriens näst bästa avsnitt. Det första avsnittet är fortfarande bäst vill jag minnas :D Det var i vilket fall längesen jag längtade efter ett avsnitt av den här serien så mycket iaf!

Olegh
2013-12-04, 23:33
Govnr?
Enda som är het och upphetsande i denna serie är Daryl. I'd tap his ass.

Sen Beth är ju såklart rykande jävla skit. Synd bara att serien inte utnyttjar hennes porrighet mer. Ska jag någon gång bli dubbelmackad så blir jag det gärna av dom
http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMzc3NDQyMzcxOF5BMl5BanBnXkFtZTgwNTcwMTkzMDE@._ V1__SX640_SY720_.jpg
http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMjIzMjI2OTM3N15BMl5BanBnXkFtZTgwODcwMTkzMDE@._ V1__SX640_SY720_.jpg

Dina bilder fungerar inte. :)

Exdiaq
2013-12-05, 00:16
Trodde verkligen inte att Emily Kinney var 28 år. Hade gissat på 16-18 år.

filmjölk
2013-12-05, 00:37
Trodde verkligen inte att Emily Kinney var 28 år. Hade gissat på 16-18 år.

haha dafuq? Hon ser ut som 15.

mangemani
2013-12-06, 00:27
nyss sett klart på säsong 2.
fan vad skönt att den där skumme jäveln blev dödad i E12, gillade honom inte.
ser fram emot säsong 3 som rullar igång imorgon:)

filmjölk
2013-12-06, 17:05
Om ni har abstinens vill jag rekommendera serien Bite Me på youtube, lite lam humor, zombies etc. Pilotavsnittet:

LuJmEfO2yNI

Sen kan ni alltid se på Zombie go Boom med:

VXQ8g2MNPbY

timoat
2013-12-06, 17:47
Jag kan varmt rekommendera dead set, skriven och regisserad av den alltid så grymme charlie brooker. Handlar om en zombie-epidemi där de enda överlevande är de som är inlåsta i big brother huset. Alla som känner till brooker vet hur mycket han hatar BB så det är satir på hög nivå.
iBuXdH-0WPU

Phil Heath
2013-12-06, 19:37
inga spoilers ffs!

Har fan inte nämnt nån spoiler:smash:

Du har PM Angel;)

Angel
2013-12-06, 20:25
Tack!!

LeBron
2013-12-06, 20:46
Var set bara jag som tyckte han var lite het... :@

Nej.
http://cdn2-b.examiner.com/sites/default/files/styles/image_content_width/hash/7f/31/7f31770abcb73681233c8b66982e7ff7.jpg?itok=ifE_dp01

mangemani
2013-12-06, 21:02
S3 var rätt så seg tyckte jag, för mycket fokus på karaktärerna och den där borgmästaren gillade jag inte. känns även som att zombie dödandet har blivit lite alldagligt.
men det är vad jag tycker, S1 är den bästa hittills.

smeander
2013-12-12, 08:30
S3 var rätt så seg tyckte jag, för mycket fokus på karaktärerna och den där borgmästaren gillade jag inte. känns även som att zombie dödandet har blivit lite alldagligt.
men det är vad jag tycker, S1 är den bästa hittills.

Ett tips är att läsa serien, 'the main plots' är med i både skrift och video men det är som två olika serier.


Skickas från min iPhone via Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)

Scratch89
2014-02-01, 13:46
Nu har även jag tittat ikapp alla säsonger. Jag tappade intresset runt säsongsuppehållet i säsong 3, men har nu tittat igenom hela serien igen. Underbar avslutning nu i säsongsuppehållet. Synd att The Governor blev en ointressant karaktär efter första eller andra avsnittet man fick se honom. Nu i säsong 4 var han bara ett skämt, och allt han gör känns bara motsägelsefullt och... fjantigt. Att han kan tillåtas att göra som han vill och att ingen säger emot honom är bara ännu mer konstigt. Men men.

Scitec
2014-02-09, 22:47
Snart är det äntligen dags igen =)

Jishuku
2014-02-09, 22:51
7L2d4VcXDqI

Deceiver85
2014-02-10, 22:42
Riktigt bra avsnitt idag! Det känns som att man är tillbaka på rätt spår.

LeBron
2014-02-10, 23:01
Fyfan höll på att slänga datorn i väggen när Rick började låta som en walker...

Kaxig liten unge den där lilla Carl har blivit, min far hade gett mig en örfil som mina barnbarn hade känt om jag haft en sådan käft vid den åldern :D

Vilson
2014-02-11, 00:08
Fyfan höll på att slänga datorn i väggen när Rick började låta som en walker...
Varför då? För att det var så sjukt uppenbart att han faktiskt inte var en walker utan att serien ville luras lite men misslyckades?


Kaxig liten unge den där lilla Carl har blivit, min far hade gett mig en örfil som mina barnbarn hade känt om jag haft en sådan käft vid den åldern :D

Carl är sämst! En kaxig och uselt klantig liten skit som borde dött istället för att få skon uppäten.

Deceiver85
2014-02-11, 09:12
Fyfan höll på att slänga datorn i väggen när Rick började låta som en walker

Scen direkt tagen ur serietidningen. Hata inte.

LeBron
2014-02-11, 09:32
Varför då? För att det var så sjukt uppenbart att han faktiskt inte var en walker utan att serien ville luras lite men misslyckades?



Carl är sämst! En kaxig och uselt klantig liten skit som borde dött istället för att få skon uppäten.

Jo det är ju iofs sant, hade varit jäkligt korkat att ha ihjäl honom.

Det där händer ju varje jäkla gång med honom, nu var han ute och gick och vips så dyker det upp en bakom honom och han får världens chock och dör nästan igen.

timoat
2014-02-11, 12:52
tyckte avsnittet var lite segt men ser fram emot resten av säsongen. Börjar bli tjatigt med alla ungar och fruntimmer som hela tiden ska sätta sig i klantiga situationer så det ska bli zombiefara liksom.

Vilson
2014-02-11, 18:15
tyckte avsnittet var lite segt men ser fram emot resten av säsongen. Börjar bli tjatigt med alla ungar och fruntimmer som hela tiden ska sätta sig i klantiga situationer så det ska bli zombiefara liksom.

Verkligen. I den här serien är zombies inte farliga... Ändå lyckas folket hela tiden bli dödade, det är så JÄVLA frustrerande och löjeväckande att de försöker pracka på oss att de ständigt är i fara för zombis. Och varför i helvete skaffar inte alla vapen som passar situationen bättre? pistoler är ju askasst jämfört med något svärdliknande.

Jävla fånerier också att de försökte flika in att den svarta tjejen är värdefull för att hon blev bra med ett svärd.. Det handlar inte om hennes skills utan det faktum att hon är den enda som har ett jävla svärd. Jävla skräpserie!

filmjölk
2014-02-11, 18:30
Verkligen. I den här serien är zombies inte farliga... Ändå lyckas folket hela tiden bli dödade, det är så JÄVLA frustrerande och löjeväckande att de försöker pracka på oss att de ständigt är i fara för zombis. Och varför i helvete skaffar inte alla vapen som passar situationen bättre? pistoler är ju askasst jämfört med något svärdliknande.

Jävla fånerier också att de försökte flika in att den svarta tjejen är värdefull för att hon blev bra med ett svärd.. Det handlar inte om hennes skills utan det faktum att hon är den enda som har ett jävla svärd. Jävla skräpserie!

För att svärd kräver att du är nära den du vill skada eller döda och är du nära är du i risk, särskilt om de är flera.

De är i fara för zombies för att det går 100 000 zombies på en enda människa.

Serien är skitbra.

Kaalle
2014-02-11, 18:37
Ja nu känns det bra segt i varje avsnitt. Tråkigt.

Gosti123
2014-02-11, 18:38
Vet vi vad som hände med de andra som var i fängelset?

Vilson
2014-02-11, 18:38
För att svärd kräver att du är nära den du vill skada eller döda och är du nära är du i risk, särskilt om de är flera.

De är i fara för zombies för att det går 100 000 zombies på en enda människa.

Serien är skitbra.

När har de egentligen varit i fara förutom Rick i avsnitt 1? Fängelset var ju hur safe som helst, bara att de är för korkade för att överleva... De är ju aldrig bland 100000 zombis. Det har kanske varit 50 på en gång vilka om man inte är inträngd i ett skjul (vilket dom egentligen aldrig har behövt vara om de idkat ett uns säkerhet) hade kunnat döda aslätt.

shut teh face
2014-02-11, 18:42
Tycker serien är rätt dålig nu, mest för den är jobbig att kolla på.

Det vore dock coolare med ett fängelse som hade en riktig mur istället för stängsel.

filmjölk
2014-02-11, 18:49
Det är väldans massa som gnäller på serien, men likförbannat ser de varje avsnitt så fort det kommer ut :D

shut teh face
2014-02-11, 18:56
Det är väldans massa som gnäller på serien, men likförbannat ser de varje avsnitt så fort det kommer ut :D
Klart. :D

Men man får väl klaga ändå????????? :devil:

filmjölk
2014-02-11, 19:03
Klart. :D

Men man får väl klaga ändå????????? :devil:

Klart man får :) Jag har mycket att gnälla på jag med, men vill ändå poängtera att serien är det bästa som finns i serieväg :).

Vilson
2014-02-11, 19:20
Klart man får :) Jag har mycket att gnälla på jag med, men vill ändå poängtera att serien är det bästa som finns i serieväg :).

Om du tycker den är så bra kanske du kan förklara hur det är försvarbart att någon i denna serie blir dödad av walkers?

Trouble
2014-02-11, 19:29
CARL *gah!*

filmjölk
2014-02-11, 19:39
Om du tycker den är så bra kanske du kan förklara hur det är försvarbart att någon i denna serie blir dödad av walkers?

Det finns många av dem, de finns överallt, de är outröttliga, orädda, agressiva och kan bara dödas om hjärnan går sönder.

Människor finns det få av, de blir trötta, de är rädda och kan dödas av ett ynka litet bett i armen. Dessutom måste de ha mat, ammunition, vapen, bensin, medicin och andra prylar så de måste söka sig till ställen där det också finns många zombier.

Vilson
2014-02-11, 19:44
Det finns många av dem, de finns överallt, de är outröttliga, orädda, agressiva och kan bara dödas om hjärnan går sönder.

Människor finns det få av, de blir trötta, de är rädda och kan dödas av ett ynka litet bett i armen. Dessutom måste de ha mat, ammunition, vapen, bensin, medicin och andra prylar så de måste söka sig till ställen där det också finns många zombier.

Vilket nonsens.. Dom är för långsamma för att nåt av det där ska vara relevant. Ta bara Carls lilla gatutur i avsnittet. Hur ofarligt som helst men han är dum i huvet och vips så är det lite farligt. Sen hela fängelsehistorien... Ojdå, välter de stängslet? Jamen gå ut och döda alla då... Det hade tagit 10min för en person att rensa runt fängelset utan större fara.
Ojdå, behöver du fixa nån jävla pump på en liten bro? Jag vet, istället för att enkelt döda de tio stycken som finns i närheten, bygg en liten vimpel som de kan kolla på så att du kan bli omringad på en smal bro istället för att gå dit helt obehindrat!

LeBron
2014-02-11, 19:53
Vet vi vad som hände med de andra som var i fängelset?

Man får se det i nästa avsnitt, av vad jag såg så lever dom flesta.

Alfers
2014-02-11, 19:56
Det är väldans massa som gnäller på serien, men likförbannat ser de varje avsnitt så fort det kommer ut :D
Man lever ju på hoppet att den ska bli lite mer lik första säsongen någon gång.

Vilket nonsens.. Dom är för långsamma för att nåt av det där ska vara relevant. Ta bara Carls lilla gatutur i avsnittet. Hur ofarligt som helst men han är dum i huvet och vips så är det lite farligt. Sen hela fängelsehistorien... Ojdå, välter de stängslet? Jamen gå ut och döda alla då... Det hade tagit 10min för en person att rensa runt fängelset utan större fara.
Ojdå, behöver du fixa nån jävla pump på en liten bro? Jag vet, istället för att enkelt döda de tio stycken som finns i närheten, bygg en liten vimpel som de kan kolla på så att du kan bli omringad på en smal bro istället för att gå dit helt obehindrat!
Allt sånt där alltså. Jag blir arg. Arg och upprörd!
Man tycker ju att någon, någonstans i ledet av manusförfattare och skådespelare borde reagera och säga "vänta, är det här riktigt rimligt"
Ibland undrar jag om dom bara jävlas med publiken och ska se hur dumma dom kan göra karaktärerna.

timoat
2014-02-11, 20:16
Det är väldans massa som gnäller på serien, men likförbannat ser de varje avsnitt så fort det kommer ut :D

Likadant varje gång jag kollar. Superexcited, efter 5 min när första "relations/heart to heart/ clearing of air" inträffar tänker jag va fan kollar jag på det här för och börjar spola förbi det, speciellt nän nån av brudarna tjatar, så trist, så händer något spännande, sen nästa känslostund, lite mer action, en känslostund till och till slut en jävla fet cliffhanger som gör att man måste se nästa avsnitt. Rinse repeat.

jontexer
2014-02-11, 20:22
Önskar att ungen bara kunde dö..

filmjölk
2014-02-11, 21:05
Vilket nonsens.. Dom är för långsamma för att nåt av det där ska vara relevant. Ta bara Carls lilla gatutur i avsnittet. Hur ofarligt som helst men han är dum i huvet och vips så är det lite farligt. Sen hela fängelsehistorien... Ojdå, välter de stängslet? Jamen gå ut och döda alla då... Det hade tagit 10min för en person att rensa runt fängelset utan större fara.
Ojdå, behöver du fixa nån jävla pump på en liten bro? Jag vet, istället för att enkelt döda de tio stycken som finns i närheten, bygg en liten vimpel som de kan kolla på så att du kan bli omringad på en smal bro istället för att gå dit helt obehindrat!

Jag har inte sett senaste avsnittet än, men visst gör de pantade saker ibland. Min poäng är att en framtid där zombier, trots långsamheten tagit över världen är farlig, särskilt på ställen där det finns många zombier så att folk i serien blir dödade/nästan dödade av just zombier anser jag inte vara orealistiskt.

Det jag stör mig på i serien är hur lätt de slår sönder zombiernas kranium och förstör hjärnan. Det är inte helt lätt att bara hugga lite med en kniv för en 55kgs kvinna utan att ens se ut att ta i och ta sig igenom ett pannben. Eller när de sticker ett armeringshjärn/kofot genom stängslet i en liten rörelse och borrar igenom både panna och bakhuvud som om den var gjord av smör.

Trouble
2014-02-11, 21:40
Det jag stör mig på i serien är hur lätt de slår sönder zombiernas kranium och förstör hjärnan. Det är inte helt lätt att bara hugga lite med en kniv för en 55kgs kvinna utan att ens se ut att ta i och ta sig igenom ett pannben. Eller när de sticker ett armeringshjärn/kofot genom stängslet i en liten rörelse och borrar igenom både panna och bakhuvud som om den var gjord av smör.

Att bli zombie är ju förenat med förändringar (både i kroppen och till humöret) varav osteoporos uppenbarligen är en av dem. Finner det inte orimligt.

Scitec
2014-02-11, 21:44
Serien är den bästa som finns, den är inte den mest logiska men ändå väldigt "gripande" tycker jag! Gillar man den inte så behöver man ju inte heller se den :)

filmjölk
2014-02-11, 21:51
Att bli zombie är ju förenat med förändringar (både i kroppen och till humöret) varav osteoporos uppenbarligen är en av dem. Finner det inte orimligt.

Men det verkar även funka på folk som dog för 2minuter sedan, så osteporosen är verkligen snabb.

frogmachine
2014-02-11, 22:45
Men det verkar även funka på folk som dog för 2minuter sedan, så osteporosen är verkligen snabb.

Japp

Maximal
2014-02-11, 23:45
Vilket nonsens.. Dom är för långsamma för att nåt av det där ska vara relevant. Ta bara Carls lilla gatutur i avsnittet. Hur ofarligt som helst men han är dum i huvet och vips så är det lite farligt. Sen hela fängelsehistorien... Ojdå, välter de stängslet? Jamen gå ut och döda alla då... Det hade tagit 10min för en person att rensa runt fängelset utan större fara.
Ojdå, behöver du fixa nån jävla pump på en liten bro? Jag vet, istället för att enkelt döda de tio stycken som finns i närheten, bygg en liten vimpel som de kan kolla på så att du kan bli omringad på en smal bro istället för att gå dit helt obehindrat!

Men herregud lugna dig...

Det går inte att göra en sån här typ av serie där allt är realistiskt och logiskt. Man får ta det med en nypa salt och sluta sitta och störa sig på saker.

filmjölk
2014-02-12, 00:26
Japp

Vid närmare eftertanke kanske jag inte skall ifrågasätta detaljer om kraniets tålighet mot våld när det gäller levande döda. Accepterar man andra premissen, så kanske man kan svälja den första.

björne92
2014-02-12, 23:58
Serien är den bästa som finns, den är inte den mest logiska men ändå väldigt "gripande" tycker jag! Gillar man den inte så behöver man ju inte heller se den :)

Bästa som finns kanske är lite att ta i men den är bra, bara sett fyra avsnitt från säsong 4 och tycker denna säsong börjat väldigt segt. Blir det bättre sen? Spoila inte

Sparven från Minsk
2014-02-13, 09:13
Många verkar klaga på serien på just en punkt, att de inte dödar fler zombies eller rensar bort dem mer effektivt.

Hade jag varit ens i närheten av en zombie, ensam och med en kniv hade jag varit jäkligt försiktig och hellre sprungit. Jag tror jag är snabbare och nog säker för att sätta en kniv i huvudet på en zombie, men finns det bara 1 % chans att jag missar, att den snubblar och jag ramlar på den, att jag snavar, en fågel skiter mig i ögat och zombien får tag i mig så är det kört.
Tror alldeles för många som klagar har spelat för mycket spel. De är vana att man har ett extraliv eller kan börja om där man slutade sist.

Står man inför något farligt, ett rovdjur eller som i detta fall en zombie och man har bara en chans, ja då ska man vara jäkligt säker på sin sak innan man ens försöker.