handdator

Visa fullständig version : hur många övningar för resultat? (tjej)


skinnywithcurves
2012-11-03, 14:01
Hej! Jag vill bli deffad nu och få fram mina muskler jag fått under "bulken". Har läst på lite om träning,kost osv. Är absolut ingen expert dock och det är fortfarande några saker jag inte är helt klar med såsom hur många repetitioner i varje övning jag ska göra för att få tonade , väldefinerade muskler. Tex armar då, brukar göra 40 armhävningar, 20*3 tricepsövningar och den där man lyfter sin egen vikt från en stol typ?
Ser det bra ut? Eller hur många ska jag göra av varje? Samt hur många knäböj tycker ni jag borde göra? Klarar 30 st nu med vikt typ 4 kg hantlar. Vill bygga större rumpa och inte i benen, men det går ju inte att isolera benmusklerna.. :(

Pepz
2012-11-03, 14:04
köp ett gymkort.

träna precis likadant som en kille. tjejer har svårt att bygga muskler så du kommer ALDRIG att bli för stor

tonade , väldefinierade muskler är egentligen stora muskler med lite underhudsfett.
dvs en muskel kan bara bli större (eller mindre) inte ändra utseende beroende på träningssätt

Pepz
2012-11-03, 14:07
vidare så är jag skeptisk till att du har för stora benmuskler så du kan gott göra knäböj och då i repsomfånget 3-15 med MASSVIS med vikt. 8kg är på tok för lite.
Djupa knäböj är det absolut bästa för att bygga rumpa

pezrulezhaakon
2012-11-03, 14:10
skinnywithcurves

Bulk? Jag misstänker att du väger för lite eller normalt även vid bulken.

Bygger muskler gör du enklast på ett gym. Kroppsviktsövningar är såklart ok, men du stagnerar i muskelutvecklingen tids nog.

skinnywithcurves
2012-11-03, 14:10
Jo jag tränar på gym. Okej jo jag försöker att träna som en kille mrn orkar inte mer än de där just nu, men lät det där någorlunda bra? Har ingen aning om hur många gånger jag ska göra varje övning för bästa resultat.

abstract
2012-11-03, 14:13
tonade , väldefinierade muskler är egentligen stora muskler med lite underhudsfett.

Pepz har sanningen här. Slösade 2 år av mitt träningsliv på att vara dåligt påläst, och önskade jag ställt denna fråga som du nu gjort. Många reps för en snygg Brad-kropp you know. Efter två år såg jag nog i princip likadan ut.

Bygg hårt till den muskelmassan of your choosing, sedan deffa. Inga 30-40 reps. Kör som vanligt. 8-12 max.

När jag förstod att det är antingen eller (deffa eller bulka) som gäller, gick det snabbt.

Edit: Givetvis "slösade" jag inte bort någonting. Men du förstår vad jag menar;)

skinnywithcurves
2012-11-03, 14:14
vidare så är jag skeptisk till att du har för stora benmuskler så du kan gott göra knäböj och då i repsomfånget 3-15 med MASSVIS med vikt. 8kg är på tok för lite.
Djupa knäböj är det absolut bästa för att bygga rumpa

Okej ungefär hur många knäböj om dagen ska jag göra då?

pezrulezhaakon
2012-11-03, 14:16
skinnywithcurves

För att bygga muskler mest effektivt ska du ha en belastning så du precis klarar mellan (3-5)-15 reps.

Alltså tyngre belastning vid färre reps.

Pepz
2012-11-03, 14:18
Okej ungefär hur många knäböj om dagen ska jag göra då?

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

välj program ;)

skinnywithcurves
2012-11-03, 14:24
Okej tack så mycket!

LillisJ
2012-11-03, 14:25
Jo jag tränar på gym. Okej jo jag försöker att träna som en kille mrn orkar inte mer än de där just nu

Du kommer definitivt att orka när du kör med mer motstånd och får snabbare resultat. ;)

J3T69
2012-11-03, 20:01
Basövningar med få reps för att behålla styrkan och lyfta tungt är det som gäller om du vill deffa.
Sen kommer en bra kosthållning till på detta med ett förväntat kaloriunderskott annars kommer du aldrig att bränna bort fettet.
Lycka till:)