handdator

Visa fullständig version : MEGA MASS 4000, viktig fråga!


puf540j
2004-02-08, 22:45
Jag har funderar att slå till på gymgrossistens erbjudande.

Weider's Mega Mass 7kg + 500gram kreatin + 1 shaker för 699 spänn. Erkänn är detta inte en ganska bra "deal"?

Har läst lite om vad folk tycker om Mega Mass 4000, mycket snacka om deras protein. Djurrester och skit!?

Ähh fan skit samma. Det går nog ner, bara man inte råkar ut för maskarna, diggar inte att käka levande djur.

Vill gärna höra era åsiker på gainern!
Har inte hitta något bättre erbjudande.

//puf540j (stirra inte dig blind på mitt nick... :) )

puf540j
2004-02-08, 22:48
Önskar även åsiker om smak och hur lätt den löses i mjölk..?

Björn S
2004-02-08, 22:52
vill bara påpeka att det inte är allt för super att snacka övrigt kosttillskott då kolozzeum är en webshop.........

puf540j
2004-02-08, 22:53
spelar väl ingen roll? ett forum är ett forum!

Berry
2004-02-08, 23:05
Originally posted by puf540j

Har läst lite om vad folk tycker om Mega Mass 4000, mycket snacka om deras protein. Djurrester och skit!?


Innehåller kollagenprotein - dvs bindvävsprotein. Inget jag skulle betala pengar för..

Hermes
2004-02-08, 23:22
Originally posted by puf540j
spelar väl ingen roll? ett forum är ett forum!

Läs reglerna

Spec^
2004-02-08, 23:47
Har haft en sån kruka.


Chokladsmak, blandade sig bra å smakade bra. Så helt klart värt pengarna :thumbup:

JAM
2004-02-09, 00:59
Originally posted by puf540j
Har läst lite om vad folk tycker om Mega Mass 4000, mycket snacka om deras protein. Djurrester och skit!?

Ähh fan skit samma. Det går nog ner, bara man inte råkar ut för maskarna, diggar inte att käka levande djur.De har en dålig proteinkälla, det stämmer.

Maskar!?! Jag rekommenderar att du läser tråden som var uppe i Allmänt för ett tag sedan!
Originally posted by puf540j
spelar väl ingen roll? ett forum är ett forum! Precis. Det är just ett forum det är och därför finns det vissa regler. Läs dem!

Pez
2004-02-09, 06:14
Weiders prylar är ett jävla skämt...

"..hydrolyserat kollgenprotein.." som främsta protein källa???

Jävligt dyra kolhydrater skulle jag klassa det där som.

/pez

zonecapone
2004-02-09, 07:34
kollagenprotein - dvs bindvävsprotein är helt galet att ha i ett tillskott!
Did anybody say GALNA KO SJUKAN!!
Get out of here!!

ZONE

Edit: länka inte till andra (inklusive din egen) webshop.

Sverker
2004-02-09, 10:30
Rymdlabbet är ju en amerikansk firma och Galna ko sjukan finns ( ännu ) inte i USA. Kolla upp var de köper in sina råvaror. Importören berättar säkert gärna.

Galna ko sjukan finns inte heller i Sverige.

Inte heller inom EU som kämpat enormt för att bli av med den och rýktetena kring den.

Sedan är det endast hjärna och ryggmärg som är riskklassat.
Dessa delar används inte för tillverkning av gelatin.

zonecapone
2004-02-09, 10:40
Originally posted by Pez
Weiders prylar är ett jävla skämt...

"..hydrolyserat kollgenprotein.." som främsta protein källa???

Jävligt dyra kolhydrater skulle jag klassa det där som.

/pez

Håller med..hur kan ett företag som Weider tillverka sina Europeiska produkter där???

Crazy shit!
ZONE
ZONE

zonecapone
2004-02-09, 10:51
Ok..Sorry läste reglerna för dåligt då jag entrade detta forum..
Efter att fått min länk till min webshop raderad så inser jag att detta inte är ett forum för mej.
Tråkigt att Eiselt (Det är väll dem som står bakom detta forum?) gör så.
Detta gör ju att diskutionerna om kosttillskott i forumet inte blir särskilt trovärdiga..

Just my 50cent...

No hard feelings but Im out..
Peace!
ZONE

shirunai
2004-02-09, 10:54
Priset är hyffsat, har haft det, skulle aldrig köpa något med kollagenprotein igen, skulle jag köpa samma sak här från kolozzeum skulle det bli.

~300kr för proteinet. (3kg exell)
~245kr för kolhydraterna (lösgodis)
~50-90kr för Vitaminer och mineraler (mittval sport på apoteket)
~45kr för en shaker

sen köp kreatin på det vi säger 200kr

300+245+70+45+200kr = 860kr, då har du bra kvalité på både proteinet och kreatinet. :thumbup:

edit: 165kr för exell kreatin minst lika bra. Och billigare kolhydrater kan givetvishitta, då liggerman ungefär i 700kronors klassen.

Fairing
2004-02-09, 12:38
zonecapone!

Hur skulle en länk till din webshop kunna göra diskussionerna mer trovärdiga :confused:

Kolozzeum.com vill nog inte ha smygreklam från andra shoppar men att diskutera alla möjliga varumärken går bra och det ger full trovärdighet till detta forum:thumbup:

pilt77
2004-02-09, 19:05
jag använder megamass2000 nu. när den är slut tänkte jag testa nåt annat.
Är det ett rent proteinpulver som är det bästa? eller kan ni rekomendera nån gainer som är bättre än weider, den verkar ju inte vara så bra med tanke på vad jag läst om den nu

EiseltUK
2004-02-09, 22:01
Originally posted by pilt77
jag använder megamass2000 nu. när den är slut tänkte jag testa nåt annat.
Är det ett rent proteinpulver som är det bästa? eller kan ni rekomendera nån gainer som är bättre än weider, den verkar ju inte vara så bra med tanke på vad jag läst om den nu

Mega Mask ;) är inte ett rent proteinpulver, utan en gainer.

/ Henrik

Droog
2004-02-11, 01:21
Tja, en stor del glycine blir det ju onekligen. Var tredje aa är nämligen ett glycine i kollagen-trippelhelixen. Visst blir aa-profilen lidande av detta.

Edit My bad..

Sverker
2004-02-11, 06:41
:confused: Visst tar du upp aminosyrorna från gelatin.

Proteinet ligger ju vidöppet för enzymerna i magen. Det är bara för dem att " tugga på ".

Det är ju de som är hela ide´n med gelatin. Ett protein som bildar en tunn men mycket stark gel som bryts ned i magen. Det är ju därför många läkemedel kapslas i gelatinkapslar som garanterat löses upp till intet.