handdator

Visa fullständig version : Fel på deff?


Biffhage
2012-11-03, 10:25
Halloj!
Har lite funderingar kring min deff jag är inne i just nu.
Tänkte bara prova hur det gick att bränna lite fett och så, har vart inne i deffen i ca en vecka nu, men det känns som hela min figur och form har blivit sjukt mycket mindre medan inget överflödigt på magen har försvunnit? Vet inte riktigt vad jag hade förväntat mig för superdeff där rutorna skulle titta fram efter några dagar, men känns bara som alla muskler som man har tränar så hårt för börjar sina istället ?!
Ligger på ett 500-700 kcal underskott om dagen, försöker få i mig 2g / kg kroppsvikt protein också.. Hur känns det för er mer erfarna? Känner ni igen detta??

zodiac
2012-11-03, 10:31
Känns som att du bara nojjar :) Efter en vecka så skall du max ha gått ner 0.5kg om du ligger -500kcal per dag. Håll i och se hur det går om ett par veckor. Musklerna finns kvar där, oroa dig inte för det.

Ulvamal
2012-11-03, 10:34
Det är lätt hänt att tappa vatten i början. Don't worry, be happy.

Rahf
2012-11-03, 10:40
Har du dragit ner mycket på kolhydraterna?

Övre två skribenter har rätt, just nu. En vecka är för kort tid för att du ska börja oroa dig. Viktnedgång och resultat tar tid, energi, tålmod, och en del jävlar anamma.

Biffhage
2012-11-03, 11:39
Har du dragit ner mycket på kolhydraterna?
.

Jag äter i stort samma mat som innan fast mindre portioner, ser till att få lite mer protein bara.
Samma mat = husmanskost osv

Reaper123
2012-11-03, 12:58
Oavsett om du lyckas tappa musklemassa (pga ett för stort kcalunderskott) så är det knappast något du visuellt kan se på 1 vecka, utan det rör sig mest troligt om mestadels muskelglykogen du tappat vilket gör att du ser mindre ut på fel ställen!

Vad ligger kcalintaget på nu på ett ungefär? Själv kan jag tappa 2-3 kg första veckan bara genom att dra ner på kalorierna även fast jag äter "samma" mat som innan...

Biffhage
2012-11-03, 14:34
Det stämmer ! Jag vägde mig idag och var väldigt förvånad faktiskt.. 2.4 kg ungefär hade jag gått ner.
Ligger på 500-700 kcal minus. Är inte så van med detta så det var rätt svårt att hitta en bra balans

Reaper123
2012-11-03, 15:08
Det stämmer ! Jag vägde mig idag och var väldigt förvånad faktiskt.. 2.4 kg ungefär hade jag gått ner.
Ligger på 500-700 kcal minus. Är inte så van med detta så det var rätt svårt att hitta en bra balans"Helt" normalt, så egentligen kan man nästan se vecka ett som "uppvärmning" och börja räkna viktförlust i form av fett från vecka 2 (man tappar ju förvisso vecka 1 med, men största delen är vätska/bukfylla osv)!

Keep it up och lycka till! :thumbup:

daloatf
2012-11-05, 09:49
Eventuellt har du tappat lite tryck bara. Håll koll på vikt snittet och se till att inte gå ner för snabbt bara om du är orolig att du kommer tappa massa.

Och med viktsnitt menar jag hur vikten förändras från vecka till vecka. Väg dig varje dag vid samma tillfälle (efter första toa besöket) skriv upp och i slutet av veckan räkna ut ett snitt. Minskar snittet för varje vecka så gör du rätt.

Victuhh
2012-11-05, 11:53
Eventuellt har du tappat lite tryck bara. Håll koll på vikt snittet och se till att inte gå ner för snabbt bara om du är orolig att du kommer tappa massa.

Och med viktsnitt menar jag hur vikten förändras från vecka till vecka. Väg dig varje dag vid samma tillfälle (efter första toa besöket) skriv upp och i slutet av veckan räkna ut ett snitt. Minskar snittet för varje vecka så gör du rätt.

Hur räknar du ut snittet? Under min diet vägde jag mig varje måndag i veckan på morgonen efter toabesök.

Reaper123
2012-11-05, 11:54
Hur räknar du ut snittet? Under min diet vägde jag mig varje måndag i veckan på morgonen efter toabesök.Dag 1+2...+7 sedan delar du totalen med antalet dagar ;)

Anledningen till varför det är smidigt med median/snitt syns rätt tydligt på min viktkurva denna höst-deff
http://2.bp.blogspot.com/-_T1n7D7QOYk/UJd30-HMbjI/AAAAAAAACak/D7MavSUcBpQ/s320/viktkurva121105.gif

daloatf
2012-11-05, 12:02
+1 på slaktarens post