handdator

Visa fullständig version : Pwo som inte rubbar sömn


robhansson
2012-11-02, 10:23
Hej
Jag söker en pwo som ger pump och mental styrka och även ork under hela passet.
Mina träningspass är ca 1,2-1,5 timmar långa!
Har läst en del och jag vill absolut inte rubba den sömn jag har med något pwo... Då det finns en hel del snack om att de drömmer sjuka saker osv när de intagit tex Jack3d.

Hur blir det om jag tar pwo i samband med träning på kvällen? Kommer jag kunna somna sen?
Och kanske på dagar när man ska inta alkohol senare på kvällen?

Och framförallt VILKEN pwo rekomenderar du?:)

Tacksam för svar

Doolie
2012-11-02, 12:07
Själv skulle jag rekommendera en PWO med koffein i (det är de som gör så att du inte somnar). Med anledningen att PWO's utan koffein inte kommer göra mycket för dig, jag tar själv PWO när jag är otaggad och vill bli pigg, normalt sätt så använder jag den inte för mer än 2 pass i veckan. Se bara till att du inte tar den 6 timmar innan du ska sova så är de hellugnt. Jag rekommenderar NO-Xplode 2.0 har den själv och gillar den starkt, ta sour apple smak :D

martikainen
2012-11-02, 13:01
Tyvärr finns det nog ingen PWO som ger dig det du beskriver utan att påverka sömnen om du tar den några timmar innan planerad sömn.
Jag har själv satt en maxgräns på ingen pwo inom 5h före läggdags, koffeinet är den största boven för mig, på 5h brukar den mängden koffein jag ligger på hinna avta.

KevinWest
2012-11-02, 13:16
Har fan varit vaken sen i onsdags på Craze, men jag har ju insomningssvårigheter och allt som dysomni innebär

krubkungen
2012-11-02, 13:30
Har fan varit vaken sen i onsdags på Craze, men jag har ju insomningssvårigheter och allt som dysomni innebär

Låter ingen vidare.

Jack3d micro + koffein eller hemavol + koffein skulle jag köra på TS.

z_bumbi
2012-11-02, 15:08
Kolhydrater funkar för alla de efterfrågade egenskaperna så jag skulle köra på det.

blondyz
2012-11-02, 15:16
Mat, och då som nämnts framförallt kolhydrater och kanske någon uppfriskande dryck innan fungerar bra.

Koffein gillar jag, men det påverkar sömnen för många.

shadowfire
2012-11-02, 15:20
Sover som en stock trots sen kvällsträning på egen pwo bestående av 3 muggar kaffe och därefter malto+eaa+betaalanin och kreatin. Skippar jag kaffet sover jag ännu bättre.

tjing
2012-11-02, 15:23
Koffein.

KevinWest gå och lägg dig. Man ska sova.

Glutenkatt
2012-11-02, 18:39
Ringer de inga varningsklockor när preparatet man tar ger sömnrubbningar och mardrömmar?

Skulle hellre vara grovt överviktig än att ha några slags sömnrubbningar.

robhansson
2012-11-03, 00:19
Läst igenom allt ni skrivit!
Jag har kollat in craze.. Och det är vad de flesta rekomenderar!

Men jag kommer ej att inta detta i onödan, bara när det känns riktigt tungt:)
Det är så synd att nästan kasta bort ett pass för trötthetens skull, ni ska veta att jag sover nästan 8-9 timmar varje natt utan att vakna på nätterna , äter normal kost och ersätter inga måltider med kostillskott!
Men jag får testa och se tror jag är det bästa:)

Glutenkatt
2012-11-03, 00:51
Så om du äter 2-3 timmar före, och sen äter igen 30 min innan träning så är du fortfarande trött?
Alltså, det måste vara något fel på kosten om man inte orkar ta sig igenom ett gympass.

robhansson
2012-11-03, 10:12
Så om du äter 2-3 timmar före, och sen äter igen 30 min innan träning så är du fortfarande trött?
Alltså, det måste vara något fel på kosten om man inte orkar ta sig igenom ett gympass.

Klart jag kan ta mig igenom ett gympass, men som tidigare sagt så vill jag också känna pump och vill vara allert

blondyz
2012-11-03, 14:41
Verkar som att du hittat vad du söker, craze är min favorit pga. fokus. Börja lågt är mitt tips, och se hur det går med sömnen. Gör inte som vissa och hiva i dig 2 skopor (eller mer) och kom hit (eller något annan stans) och fråga vad som är "fel". Jag verkar vara en av de som inte blir stirrig på craze, men med tanke på vad många skriver så blir detta mitt råd :D

Edit: Craze kan nog vara bland de sämre, om inte det absolut sämsta valet om du vill sova gott enligt många. Men du verkar vilja ha den :P

robhansson
2012-11-03, 14:45
Verkar som att du hittat vad du söker, craze är min favorit pga. fokus. Börja lågt är mitt tips, och se hur det går med sömnen. Gör inte som vissa och hiva i dig 2 skopor (eller mer) och kom hit (eller något annan stans) och fråga vad som är "fel". Jag verkar vara en av de som inte blir stirrig på craze, men med tanke på vad många skriver så blir detta mitt råd :D

Tack!:)

Kung atlas
2012-11-03, 17:25
Hej
Jag söker en pwo som ger pump och mental styrka och även ork under hela passet.
Mina träningspass är ca 1,2-1,5 timmar långa!
Har läst en del och jag vill absolut inte rubba den sömn jag har med något pwo... Då det finns en hel del snack om att de drömmer sjuka saker osv när de intagit tex Jack3d.

Hur blir det om jag tar pwo i samband med träning på kvällen? Kommer jag kunna somna sen?
Och kanske på dagar när man ska inta alkohol senare på kvällen?

Och framförallt VILKEN pwo rekomenderar du?:)

Tacksam för svar

Fairing KCG kan vara ett riktigt bra alternativ. Kör den på sena pass och den påverkar inte sömnen.*flex*

TIMPA
2012-11-04, 03:32
Träna hårt så somnar man jävligt gött i vilket fall.

(Använt craze, och den funkar bra, men jävlar vad jag kraschar efteråt på den)

KalleTeodor
2012-11-04, 11:43
jadu, no-xplode är den enda pwon som orsakat sömnrubbningar för mig. Mitt huvud var helt förstört, kommer aldrig mer prova den pwon. Craze känner jag inte ett smack på.

håll dig borta från no-xplode imo och sen om du ska ta pwo så träna inte på kvällen bara :)

aldoschadewitz
2012-11-04, 12:38
grejen är ju att du ska vara pigg... se till att träna tidigare på morgonen så borde det inte vara så stort problem.

eller så bangar du PWO helt! överskattat

robhansson
2012-11-05, 23:02
Fairing KCG kan vara ett riktigt bra alternativ. Kör den på sena pass och den påverkar inte sömnen.*flex*

Träna hårt så somnar man jävligt gött i vilket fall.

(Använt craze, och den funkar bra, men jävlar vad jag kraschar efteråt på den)

jadu, no-xplode är den enda pwon som orsakat sömnrubbningar för mig. Mitt huvud var helt förstört, kommer aldrig mer prova den pwon. Craze känner jag inte ett smack på.

håll dig borta från no-xplode imo och sen om du ska ta pwo så träna inte på kvällen bara :)

Tar åt mig vad ni säger:) jag ska inhandla craze vid nästa lön och se vad som händer:) märker jag det minsta obehag ger jag f*n i den!
Föresten
Provade att käka en banan innan passet idag o det hjälpte lite faktiskt, men pumpet fanns inte där!

blondyz
2012-11-05, 23:04
Tar åt mig vad ni säger:) jag ska inhandla craze vid nästa lön och se vad som händer:) märker jag det minsta obehag ger jag f*n i den!
Föresten
Provade att käka en banan innan passet idag o det hjälpte lite faktiskt, men pumpet fanns inte där!

Kolhydrater är i princip oslagbart för pump imo.. En rejäl laddning 2h innan :)

Löpsko
2012-11-05, 23:36
Purple wraath bör ej påverka då den inte innehåller koffein.

312
2012-11-05, 23:54
Bästa PWOn måste vara kolhydrater i matform, ärligt talat. I alla fall för mig!

Sniggel
2012-11-06, 01:24
+1 på Bumbi.

Här är ett tips:

http://www.icasvenskmat.se/public/img/user/bob%20hallonsaft.jpg

robhansson
2012-11-06, 08:03
+1 på Bumbi.

Här är ett tips:

http://www.icasvenskmat.se/public/img/user/bob%20hallonsaft.jpg

Intressant, ett glas eller shot 10 min innan träning?

Pepz
2012-11-06, 10:12
bs massbuilder + kolhydrat samt eventuellt rosenrot

robhansson
2012-11-06, 16:31
Så igentligen så vore en swebar ca 20-30 min innan träning vara bra?
Då det är ca 800 kcal i en?:)

blondyz
2012-11-06, 16:44
Så igentligen så vore en swebar ca 20-30 min innan träning vara bra?
Då det är ca 800 kcal i en?:)

Välj något med högre andel kolhydrater, det hade jag gjort som innan träningsmål.

VikG
2012-11-06, 20:44
Så igentligen så vore en swebar ca 20-30 min innan träning vara bra?
Då det är ca 800 kcal i en?:)

Nej men 200.

robhansson
2012-11-06, 23:17
Välj något med högre andel kolhydrater, det hade jag gjort som innan träningsmål.

Tips?:)

Nej men 200.

Jaha ursäkta